کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۱۱۶
تاریخ خبر:

ماجرای سفر طولانی آهنگساز لس‌آنجلسی به ایران

روزنامه هفت صبح | دیروز خبری مبنی بر بازگشت بیژن مرتضوی به کشور منتشر شد البته نه برای همیشه، بلکه فقط سفری چند روزه، آن هم برای فروش اموال پدری در شمال کشور. این خبر را بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی در کانال تلگرامی خود منتشر و البته تاکید کرده بود که فعلا موضوع را کسی تایید نکرده است. اینطور که او توضیح داده این سفر با هماهنگی نهادهای امنیتی کشور انجام شده که گویا بدون توصیه پدر ستاره سعیدی، همسر مرتضوی اتفاق نمی‌افتاد.

بهمن بابازاده در گفت‌وگو با هفت صبح توضیح می‌دهد:«مرتضوی تقریبا سالی دو یا سه بار برای رسیدگی به املاک پدری خود در استان مازندران به ایران سفر می‌کند. این بار اما به گفته منابع محلی این آهنگساز بیشتر از معمول در این شهر سکونت داشته است.» به گفته او و بنا بر نقل قول منابع محلی، املاک آقای آهنگساز در ساری، بابل و آمل قرار دارد که در سال‌های گذشته بخشی از آنها را احیا کرده اما در حال تلاش است تا باقی مانده آنها را هم برگرداند.

این اولین‌بار نیست که این آهنگساز به ایران سفر می‌کند. اینطور که خودش در یک مصاحبه تعریف کرده سال ۱۳۸۴ هم یک بار دیگر بدون سروصدا وارد ایران شده بود. چطور؟ به گفته خودش به دلیل اینکه فقط در زمینه هنری فعالیت کرده‌ بازگشت او هیچ وقت با مشکلی روبه‌رو نشده است. همچنین تصاویر به جامانده از سفر او در سال ۱۳۹۴، نشان می‌دهد که شش سال پیش هم در محل تولد خود حضور داشته است.

حتی آبان سال گذشته هم روزنامه خبر ورزشی مصاحبه‌ای مفصل از این خواننده تهیه کرد و در همان مصاحبه گفته بود که برای ورود به ایران تا امروز مشکلی نداشته است. البته سفرهای او خیلی هم نباید اتفاق عجیبی باشد چراکه هنوز هم گاهی آثار این آهنگساز در صداوسیمای ایران پخش می‌شود. حالا مرتضوی اصلا چه سالی از کشور خارج شد؟ به چند سال عقب‌تر برگردیم.

بیژن مرتضوی سال ۱۳۳۶ در ساری به دنیا آمده است. اولین اجرای او در ایران، در ۱۴ سالگی این ویولنیست و در شهر رامسر برگزار شد. دو سال مانده به انقلاب او برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت و دیگر تا مدت‌ها بعد به ایران برنگشت. زمانی که ایران بود در دهه ۵۰ در کنار آهنگسازی، به صورت حرفه‌ای هم فوتبال بازی می‌کرد و حتی عضو تیم ملی جوانان کشور هم بود.

او اولین‌بار در ۱۳سالگی ناصر حجازی را از نزدیک می‌بیند و تحت تاثیر این دروازه‌بان، فوتبال را جدی‌تر و در پست دروازه بانی ادامه می‌دهد. بعد از عضویت در باشگاه راه‌آهن، درست زمانی که حسن راغفر هم عضو تیم ملی جوانان بوده، او هم به تیم جوانان هم دعوت و به عنوان ذخیره راغفر، نیمکت نشین می‌شود.

همسر مرتضوی کیست؟
پیگیری‌های هفت صبح نشان می‌دهد که عبدالله سعیدی، پدر ستاره سعیدی، دیگر در قید حیات نیست ولی بنا بر نقل قول بابازاده، خبرنگار موسیقی، سعیدی چند سال پیش برای ورود داماد خود به ایران از نفوذ خود استفاده کرده بود. ستاره سعیدی همچنین خواهر دیگری هم دارد که فارغ‌التحصیل رشته نانوتکنولوژی است و به جز این اطلاعات دیگری از او در دسترس نیست.

ستاره سعیدی سی و یکم شهریور ۱۳۶۳ به دنیا آمده و اختلاف ۲۶ ساله با همسر خود دارد. او همچنین یک مدل است و به این دلیل که مدیریت خوانده، قبل از ازدواج مدیربرنامه‌های این آهنگساز بوده. همچنین اینطور که از پست‌های قدیمی سعیدی به نظر می‌رسد، او قبلا کارگردان برخی از ویدئوکلیپ‌های مرتضوی بوده و حالا هم در برخی از کنسرت‌ها با او همخوانی می‌کند.

برای مثال عکس ستاره دو سال پیش به همراه مرتضوی روی جلد چند رسانه ترکی منتشر شده بود. این دو نفر آن زمان قطعه کوچه لره را با تنظیم مجدد مرتضوی به همراه همدیگر و همچنین نوازندگی ارکستر سمفونیک استانبول اجرا کردند که اولین اجرای این زن ۳۸ ساله به شمار می‌رفت.

کدخبر: ۴۴۳۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر