کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۴۰۰
تاریخ خبر:

ماجرای زیارت امل‌ساین، دختر سمج تیمورتاش و...

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌قسمت بالای صفحه اول اطلاعات سوم تیرماه ۱۳۵۶ تیتر و خبر خاصی ندارد اما در قسمت پایین خبر برگزاری مجلس ترحیم دکتر علی شریعتی در مشهد منتشر شده است. در شرح خبر نوشته شده دکتر علی شریعتی که برای معالجات قلب و چشم خود در ساوتهمپتون و در منزل دوستش علی فکوهی و در جوار دو دختر خود حضور داشت، سکته قلبی کرد و… در ادامه مطلب از دکتر شریعتی به‌عنوان مردی سختکوش، ‌فعال، ‌محقق و میهن‌پرست یاد شده و درباره سه فرزندش و همینطور پوران شریعت‌رضوی توصیفاتی درج شده است.

در صفحه ۴ عکسی منتشر شده از امل ساین خواننده مشهور ترکیه که انگار دل از ایران نمی‌کند و این‌بار با چادر مشکی و سربند و روبند به زیارت حرم امام رضا رفته و البته برای اینکه با توجه به محبوبیت ایشان ازدحامی شکل نگیرد، ایشان ساعت یک صبح زیارت را انجام داده است.در صفحه ۶ در ستون چهل سال پیش خبری کار شده مربوط به سال ۱۳۱۷ که طبق آن اتوبوس مسافربری که از خیابان نظامی عازم دروازه قزوین بوده به داخل جوی آب می‌افتد و تلاش راننده و کمک راننده برای بیرون آوردن اتوبوس به چپ کردن اتوبوس و مصدومیت شدید شش مسافر بدل می‌شود.اسامی شش مسافر از این قرار است:‌ علی‌اصغر دادخواه، ‌قاسم ایزدپناه، ‌حبیب‌الله دربان،‌ عبدالمطلب اردبیلی، ‌حسین صالح و غلامحسین شهرستانی.

به سال ۵۶ برگردیم:در صفحه ۱۲ گزارشی کار شده از یک مهندس ایرانی به‌نام کامران مجیدزاده که دستگاهی را در آمریکا اختراع کرده که کیفیت آسفالت را بلافاصله ارزیابی می‌کند.کسی از کامران مجیدزاده اطلاعی دارد؟ در صفحه ۲۱ از نوستاره کودک سینمای آمریکا گزارشی کار شده که همان سرکار خانم بروک شیلدز هستند و در کنارش هم گزارشی درباره پیدا کردن بقایای کشتی نوح در کوه‌های آرارات. در صفحه ۳۱ از مهمانی خانم ایران تیمورتاش (همان دختر سمج تیمورتاش که دکتر احمدی قاتل زندان‌های رضاشاه را به تهران کشاند و حکم اعدامش را گرفت) گزارش شده که پس از سال‌ها به ایران بازگشته و چند روزی را به آستان قدس رضوی سفر کرده و مشرف حرم امام رضا شده است.

مطلبی هم درباره مهمانی خداحافظی تد کندی به‌عنوان رئیس انجمن فرهنگی ایران و آمریکا چاپ شده و بریدن کیک خداحافظی و از این چیزها. گزارشی جنجالی هم از سخنرانی دکتر حمیدی شیرازی در باشگاه استادان دانشگاه تهران چاپ شده است. حمیدی شیرازی بزرگ‌ترین دشمن جریان شعر نو در ایران بوده و اینجا هم گفته: ‌شاعران نوپرداز بهتر است کولرساز شوند! در صفحه ۳۶ گزارشی کار شده از موفقیت مازیار در اجرای مستمر برنامه در کاباره‌ها(!) و همینطور اختلاف حقوقی که بین مازیار و جهانبخش پازوکی رخ داده و کار به دادگاه کشیده شده است.

صفحه حوادث پر از خبر قتل و جنایت است. برای سه تن از متهمان جنایت خانه ویلایی مهرویلا حکم اعدام و برای سه نفر دیگر حبس ابد صادر شده است. چندین نفر از اتباع افغانستان در فروردین امسال به خانه هوشنگ صدری افشار و توران رستمی در مهر ویلای کرج وارد شده و مرد و زن را جلوی چشمان کودکانشان با طناب خفه کرده و اموالشان را سرقت می‌کنند. ۹ صفحه از روزنامه به پیام‌های تبریک اهالی آذربایجان غربی خطاب به محمدرضا به‌خاطر سفر به این استان است. شرحش خیلی مطول می‌شود اما با همان ادبیات مشهور فوق چاپلوسانه.

خبر مهم صفحه اول اطلاعات چهارم تیرماه باز هم به مسافرت تهرانی‌ها به شمال در تعطیلات آخر هفته اختصاص دارد با تیتر:‌ ۲۰ نفر در جاده و دریا کشته شدند. در صفحه ورزشی گزارش مفصلی کار شده از بی‌برنامگی کمیته تیم‌های ملی که موجب سرگردانی و خستگی تیم ملی در سفر به هنگ‌کنگ و کره جنوبی شده است. چه داستان آشنایی! ذوب‌آهن هم برای چهار بازی دوستانه به شوروی رفته و با ۱۶گل خورده و دو گل زده، ‌درب و داغون به اصفهان بازگشته است. آمار کنکور ۵۶ هم اعلام شده که ۳۴درصد از شرکت‌کنندگان دختران بوده‌اند. صفحه ۲۶ گزارشی کار شده از دستگیری سردسته دزدان بزرگ تهران که یک زن است و اسمش هم زهرا قراگوزلو است.

زیردستان او در کار سرقت فرش و جواهر و تلویزیون رنگی بودند و خانم قرا‌گوزلو به‌جای دستمزد به این سارقان محترم هروئین و مشروب می‌داده و خودش با راننده اختصاصی و اتومبیل لوکس در شهر تردد می‌کرده و سالی یک‌بار هم سفر به اروپا داشته‌اند! اعضای باند هم عبارتند از داوود شکریان، ‌سبقت حاج‌محمدی، ‌ولادیمیر بوردو، ‌ژوزف نیکولو، ‌داوود دلجویی و محمدرضا لطف‌الله‌زاده. صفحه ۲۸ هم عکس و گزارشی است از ازدحام و ترافیک در جاده چالوس در جریان بازگشت مسافران ساحلی. خداحافظ!

کدخبر: ۳۹۸۴۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر