کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۵۱۲
تاریخ خبر:

ماجرای زنی که با مزاحمان خیابانی‌اش سلفی گرفت

مزاحمت خیابانی، اینجا و آنجا نمی‌شناسد، ممکن است کلمات و عباراتش تغییر کند یا در کشوری با قوانینی که دارد بیشتر کنترل شده باشد، اما هنوز زنان زیادی هستند که در خیابان، باید چشم و گوششان را بر چیزهایی که ناخواسته می‌بینند یا می‌شنوند ببندند.

اما «نوآ یانسما» زنی است که ترجیح داده به جای نادیده گرفتن این مزاحمت‌ها با آنها مقابله کند؛ مقابله‌ای از نوع سلفی گرفتن! این دانشجوی بیست ساله هلندی در طول یک ماه تردد در خیابان،‌ با کسانی که به او انواع متلک، ناسزا، تعریف و تمجید یا انواع جمله‌های مزاحمت‌آمیز را گفتند، برای او سوت یا با ماشین بوق زدند، سلفی گرفت و این عکس‌ها را در اینستاگرامش منتشر کرد.

از آگوست تا سپتامبر، یانسما ۲۴ عکس با عنوان «مزاحمان عزیز» در اینستاگرامش منتشر کرد و توضیح هر عکس، جمله مزاحمت‌آمیزی بود که مردی که در سلفی دیده می‌شود، خطاب به یانسما بیان کرده بود. او حتی با مزاحمی که از ماشین برای دقایق طولانی او را تعقیب کرده و به او کلمات و عبارات ناشایستی گفته بود، عکس گرفته و در اینستاگرامش گذاشته است.

او در توضیح این عکس‌ها گفته است: تا زمانی که این پروژه را شروع نکرده بودم، عمق این فاجعه را نمی‌دانستم و متوجه نبودم. وقتی روی جمله‌های آزاردهنده‌ای که از سوی مردان در خیابان می‌شنوم تمرکز کردم، تازه متوجه شدم که این اتفاق چقدر در طول روز تکرار می‌شود. با این کار، می‌خواهم نشان دهم که این جمله‌ها محبت‌آمیز یا تعریف و تمجید نیست، این جمله‌ها آزاردهنده است.

یانسما همچنین گفته است که وقتی سلفی می‌گرفته، این ترس را داشته که مردان چه واکنشی نشان خواهند داد اما در کمال تعجب دیده بسیاری از آنها نسبت به این عکس گرفتن واکنش منفی نداشته‌اند و تصور می‌کرده‌اند توانسته‌اند رضایت مرا جلب کنند. آنها درواقع اصلا به ناراحتی من توجه نداشتند و با این که نارضایتی هنگام عکس گرفتن در چهره‌ام کاملا مشهود بود، اصلا نمی‌فهمیدند که این موضوع چقدر من را ناراحت کرده است. حتی بعضی از آنها نزدیکتر شده و دستشان را دور گردنم می‌انداختند.

این زن جوان که طرفداران زیادی در اینستاگرام پیدا کرده و اغلب این طرفداران زنان هستند، تاکید می‌کند که مردان مزاحم خیابانی، اصلا بابت این عکس گرفتن ناراحت نبودند چون کارشان را معمولی می‌دانستند نه چیزی که باید از آن شرمسار باشند.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۱۸۱۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali20h

    مثل خوک نری که ماده جذب میشه بدون شعور د رک فهم و اندکی انسانیت هر حرف رو گفتن در شأن انسان نیست

  • kmmrmohamad

    شعور اینجا واونجا نمی شناسه ……

  • aydare

    واقعا که کار بسیار درستی انجام دادی عزیز م. …ای کاش منم همین کارو میکردم

  • maryam.mohamadi

    ذات بعضی از اقایون همینه تغییرپذیرم نیست ن چون بی شخصیتن ! البته سوء تفاهم نشه من ظور ب همه اقایون نیس اوناییک ارزشی واس خ ودشون و دیگران درنظر نمیگیرن !