کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۶۸۳
تاریخ خبر:

ماجرای دعوای جوکوویچ و دولت استرالیا چیست؟

روزنامه هفت صبح | دیروز دادگاهی در استرالیا با درخواست دولت این کشور در به تعویق افتادن فرجام‌خواهی نواک جوکوویچ برای اخراجش از استرالیا مخالفت کرد. دولت استرالیا درخواست کرده بود که دادگاه، جلسه رسیدگی به شکایت مرد شماره یک تنیس جهان را به‌جای دوشنبه (۱۰ ژانویه) در روز چهارشنبه برگزار کند.

بنابراین حالا که این گزارش را می‌خوانید؛ با توجه به اختلاف زمانی با استرالیا احتمالا این دادگاه برگزار شده است. اما چه دادگاهی قرار است برگزار شود و جوکوویچ چرا با دولت استرالیا وارد این دعوای حقوقی شده است. اوپن استرالیا که اولین گرنداسلم فصل تنیس جهان است از ۱۷ژانویه در ملبورن شروع می‌شود.

جوکوویچ که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است هفته گذشته به استرالیا سفر کرد اما اجازه ورود به ملبورن را پیدا نکرد. وکلای جوکوویچ می‌گویند که او پس از رسیدن به ملبورن نزدیک به هشت ساعت در مرکز کنترل ویزای فرودگاه نگه داشته شده و در این مدت اجازه ارتباط برقرار کردن با اعضای تیمش را نداشته است.

پس از آن هم جوکوویچ به هتلی برده شده که معمولا از آن برای اسکان پناه‌جویان استفاده می‌شود. پیش از این بارها، این هتل به دلیل شرایط نامساعدش مورد انتقاد قرار گرفته بود. وکلای جوکوویچ می‌خواهند او را به هتل بهتری منتقل کنند که در آن بتواند تمریناتش را شروع کند.

با این حال ماجرا این است که دولت استرالیا اساسا ویزای جوکوویچ را لغو کرده است. چرا؟ طبق قوانین استرالیا افراد خارجی بدون زدن دو نوبت واکسن کرونا نمی‌توانند وارد خاک این کشور شوند. جوکوویچ که یکی از مخالفان واکسیناسیون است، با استفاده از معافیت پزشکی قصد ورود به استرالیا را داشت.

وکلای جوکوویچ شکایتی ۳۵ صفحه‌ای را تقدیم دادگاه کردند و مدعی شدند که موکل آن‌ها به دلیل این که اخیرا مبتلا به کرونا شده و نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر او در ۱۶ دسامبر هم این را نشان می‌دهد، شامل معافیت پزشکی بوده است. با این حال دولت استرالیا اصرار دارد معافیت‌ پزشکی فقط منحصر به شهروندان این کشور است.

البته جوکوویچ قبلا نگفته بود که به کرونا مبتلا شده است و عکس‌های منتشر شده از او طی آن دوره نشان می‌دهد که ظاهرا در رویدادهای عمومی مختلفی در بلگراد شرکت کرده است. هنوز مشخص نیست که جوکوویچ در زمان گرفته شدن این عکس‌ها می‌دانست به کرونا مبتلاست یا نه.

حالا قرار است دادگاه به درخواست تجدیدنظرخواهی وکلای جوکوویچ ورود کند. مردم استرالیا پشت دولت ایستاده‌اند تا قواعد برای همه به صورت یکسان رعایت شود و باید دید آیا نظر دولت هم همین خواهد بود یا نه.

از جوکوویچ چه می‌دانیم؟
نواک جوکوویچ ۳۴ ساله است و در بلگراد، صربستان به دنیا آمده است. او مرد شماره یک تنیس جهان است. جزو هفت بازیکنی است که توانسته‌اند هر چهار گرند اسلم را برنده شوند و تنها بازیکن تاریخ تنیس مدرن است که حداقل دوبار در هر چهار گرند اسلم موفق به ثبت قهرمانی شده‌.

نواک جوکوویچ، با ۹ قهرمانی پرافتخارترین مرد مسابقات اوپن استرالیا است و در صورت قهرمانی در رقابت‌های امسال می‌تواند بیست و یکمین قهرمانی انفرادی خود در گرند اسلم‌ها را جشن بگیرد و با عبور از رکورد راجر فدرر و رافائل نادال، پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شود. جوکوویچ از سال ۲۰۰۵ با همسر فعلی خود یعنی جلنا ریستیچ در رابطه است و بعد از ۱۷ سال رابطه، آن‌ها دو فرزند دارند.

کدخبر: ۴۳۵۶۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر