کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۸۹۷۲
تاریخ خبر:

ماجرای خفه‌ کردن مرد جوان با بند هودی!

ر وزنامه هفت صبح| ساعت 12 ظهر پنجشنبه هجدهم اسفند ماه سال 1401، کشف جسد مرد جوانی در سرویس بهداشتی خانه‌اش در خیابان رضایی محله تهرانسر از سوی همسایه‌ها به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.با اعلام این خبر، ماموران کلانتری 151 تهرانسر، متخصصان پزشکی قانونی و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی به محض ورود در خانه با جسد مرد حدودا 30 ساله‌ای مواجه شدند که براثر‌ ضرب و جرح و خفگی با بند کلاه هودی‌اش به قتل رسیده و پس از جنایت به سرویس بهداشتی منتقل شده بود. در بررسی‌های ابتدایی نیز مشخص شد همسایه‌ها جسد مقتول را کشف کرده‌ و تردد مشکوک یک فرد ناشناس را در ساختمان دیده‌اند.

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با اقدامات ‌اطلاعاتی متوجه شوند فرد ناشناسی که در ساختمان تردد داشته، دوست قدیمی مقتول بوده و از گذشته با او اختلافات مالی داشته است که همین موضوع، شک تیم جنایی را برانگیخت.تیم تحقیق با بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، مقتول به دلایل نامشخصی با دوست خود درگیر شده و در جریان این نزاع به قتل رسیده است. کارآگاهان نیز پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جنایت، هویت متهم را شناسایی کردند.

گفته‌های همسایه‌ها و ردپای مرد موخرمایی
در بررسی‌ها حضور یک مرد موخرمایی در خانه مقتول تایید شد. بررسی‌ها برای روشن شدن راز جنایت آغاز شد و همسایه‌ها در جریان تحقیقات گفتند که مردی با موهای خرمایی روز حادثه سراسیمه از آنها جای فلکه آب خانه را پرسیده است. همسایه‌ها که مستاجر جدید آن خانه را خوب نمی‌شناختند با فرض اینکه مرد مو خرمایی از اقوام اوست، راهنمایی‌اش کرده بودند. از سوی دیگر، بعد از بررسی‌ها مشخص شد شیر سرویس بهداشتی خانه مقتول شکسته است و حتی فرضیه درگیری در سرویس بهداشتی که منجر به شکسته شدن شیر آب شده، قوت گرفت. قاتل بعد از جنایت از مهلکه گریخت و تحقیقات برای یافتن ردی از او کلید خورد.

درگیری بر سر مسائل مالی
کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند شغل مقتول، خرید و فروش ارز بوده است. او همچنین با یکی از دوستان خود معامله موتورسیکلت نیز انجام می‌داده است. یکی از احتمالات علت قتل مقتول این بود که متهم به قتل از محل مخفی کردن دلارهای مقتول با خبر بوده و با انگیزه سرقت با او درگیر شده باشد.در حالی که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، هفته قبل سیمکارت مقتول فعال شد و ماموران بلافاصله فردی را که سیمکارت در گوشی‌اش روشن شد دستگیر کردند.

دستگیری دو مظنون در پرونده قتل
مردی که سیمکارت در گوشی‌اش روشن شده بود بعد بازداشت گفت؛ گوشی‌اش به سرقت رفته و اصلا خبر ندارد چه سیمکارتی در آن فعال است. سپس فردی را به عنوان سارق گوشی خود معرفی کرد که او نیز دستگیر شد.متهمان دستگیر شده در جلسه بازجویی حاضر شدند. اولین متهم که سیمکارت در گوشی‌اش روشن شده بود، گفت:

«مدتی قبل در پارک با چاقو به من حمله و گوشی‌ام را سرقت کردند که از سوی همین فردی است که بازداشت شده است. البته این اتفاق همان شبی رخ داد که دوستم در تهرانسر به قتل رسید. حالا چرا سیمکارت او در گوشی سرقتی من است اصلا خبر ندارم!» او در ادامه گفت:« این متهم که گوشی من را با تهدید چاقو سرقت کرد، از اشرار منطقه است که از خیلی‌ها مثلا از پدر خود من خفت‌گیری کرده است.او همان مرد مو خرمایی است که همسایه‌ها او را دیده بودند.اما الان موهایش را رنگ کرده است.»

اما متهم دیگر پرونده که در واقع سارق گوشی است، گفت:«این فرد دروغ می‌گوید.موهای من خرمایی نیست!رنگ هم نکرده‌ام.من هرگز خفت‌گیر نبوده‌ام و قاچاقچی مواد مخدر هستم.پدر این متهم هم الان اینجاست، مورد خفت‌گیری من قرار نگرفته است؛ او اعتیاد دارد و مشتری من است!» تحقیقات برای روشن شدن نقش این دو فرد در قتل مرد در تهرانسر در دستور کار قضایی ادامه دارد.

کدخبر: ۵۱۸۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر