کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۹۴۹
تاریخ خبر:

ماجرای جنجالی آربی آوانسیان و مریم خوارزمی‌

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ صفحه اول روزنامه اطلاعات اول شهریور ۱۳۵۶هیچ خبر خاصی ندارد جز اینکه محمدرضا وارد ورشو شده است. در صفحه ۳ انجمن مجسمه‌سازان از مجسمه سعدی که قرار بوده در بازار وکیل نصب شود ایراد گرفته و آن را همچون یک پیرمرد بسازبفروش ورشکسته غمگین توصیف کرده است. جنجال‌های اجرای بی‌پرده نمایش مجارستانی خوک، بچه‌،‌آتش در جشن هنر شیراز همچنان ادامه دارد.

منتقدی به نام محمد ابراهیمیان از این نمایش دفاع کرد.اما بخش جالب ماجرا اینجاست که از قرار آربی آوانسیان کارگردان مشهور سینما و تئاتر می‌خواسته این گروه مجارستانی را برای چند اجرا به تهران هم دعوت کند اما مطلب انتقادی تندی که در کیهان و کیهان انگلیسی به قلم خبرنگاری به نام مریم خوارزمی‌منتشر می‌شود و صحنه‌های این نمایش را وقیحانه توصیف کرده بود موجب دردسر برای آوانسیان می‌شود. از قرار پدر آوانسیان به او زنگ می‌زند و او را از همکاری با گروه تئاتر مجارستانی نهی می‌کند.

آوانسیان هم عصبانی در لابی هتل سراغ خانم خوارزمی‌ می‌رود و او را به بی‌شعوری متهم می‌کند و می‌گوید بر اثر گزارش خانم خبرنگار،‌پدرش فکر کرده این کار هنری یک اثر پورنو گرافی است! همان روز در یک ملاقات دیگر آوانسیان که نیمه مست بوده یک بطری سون‌آپ را روی سر خانم خوارزمی‌خالی می‌کند تا عصبانیتش را بیشتر نشان دهد. اعتراض روزنامه‌نگاران و تهدید به بایکوت جشنواره،‌ واکنش رضا قطبی را به همراه دارد که اعلام می‌کند آوانسیان سمتی در برگزاری جشن هنر ندارد.

صبح روز بعد حرکات عجیب آوانسیان ادامه دارد و این‌بار به سمت خانم خوارزمی ‌یورش می‌برد و با او گلاویز می‌شود که در نهایت به بازداشت او توسط پلیس ختم می‌شود! در صفحه سینما کلی آگهی فیلم‌های جدید داریم. کارتون رابین هود،‌دوتا فیلم ایرانی خانم دلش موتور می‌خواد و همینطور فیلمی‌ با اسم شام غریبان با بازی گوگوش و شب پره و فرزان دلجو.فیلمی‌ با اسم مخلوق خارق‌العاده و همینطور فیلمی ‌با نام هدیه مادربزرگ با شرکت خانم ادویژ فنک.سنگام،آسمانخراش جهنمی‌،کینگ کونگ،اسپارتاکوس،شیرفروش،‌رابطه ممنوع،‌آفتاب سرخ و بادبادک از فیلم‌های مهم روی پرده هستند و ده بیست تا فیلم با پسوندهای کمر باریک و هوس و خوشگل و این‌جور چیزها!

یکی از عجیب‌ترین تبلیغات مربوط به آگهی فیلم کوسه با شرکت برت رینولدز و آرتور کندی است که بزرگ در آگهی‌اش نوشته شده برنده ۵ جایزه اسکار! به نظر می‌رسد واردکننده این فیلم که در سینما رویال به نمایش گذاشته شده این فیلم را با فیلم مشهور آرواره‌ها از اسپیلبرگ اشتباه گرفته. فیلم کوسه ساخته ساموئل فولر به سال ۱۹۶۹ و فیلمی ‌به شدت ضعیف و بی‌منطق است و در آی ام دی بی نمره ۵/۴ از۱۰ دریافت کرده است. شاید هم واردکننده و پخش‌کننده محترم عامدانه از این شباهت اسمی‌ و تصویری سود جسته‌اند.

صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲ شهریور هم خبر دندانگیری ندارد. در صفحه نامه‌ها متنی کار شده از خواننده‌ای به نام بابک مقدس‌زاده که به اجرای خوک، بچه،آتش به شدت و با این کلمات اعتراض کرده است: در پیاده رو خیابان فردوسی شیراز،‌شاهد آمیزش جنسی کثیف چند هنرمند بودیم که به وسیله جوجه هنرمندان ایرانی حمایت می‌شوند و قداره‌کش وطنی (احتمالا اشاره به آربی آوانسیان) را اجیر کرده‌اند تا این زباله را به زور دگنگ و سون‌آپ به خورد مردم دهند… انتهای مطلب هم آمده آقای آوانسیان مردم ما مثل پدر شما از چنین نمایش‌هایی متنفرند. اگر می‌خواهید مردمتان را بشناسید اول پدرتان را بشناسید.

در جشن هنر شیراز شب قبل یک گروه موسیقی مصری در حافظیه برنامه داشته که آنطور که خبرنگار اطلاعات روایت کرده کلی مردم به شوق دیدن رقاصه‌های مصری به حافظیه آمده بودند اما تیرشان به سنگ خورد و از رقاصه‌ها خبری نبود هرچند به روایت خبرنگار مزبور، با توجه به نوع موسیقی ارائه شده جای خانم جمیله به شدت خالی بوده!

کدخبر: ۴۰۹۹۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر