کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۱۰۴
تاریخ خبر:

ماجرای جنایت ‌تین‌ایجرهای کرجی در ساوجبلاغ

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| چند پسر کم سن و سال، به لحظه‌ای وینچستر را در محله چهارباغ ساوجبلاغ کشیده‌اند و یک مرد ۲۷ ساله صاحب خودروی پراید و یک راکب موتورسوار را به قتل رسانده و یک نفر را هم مجروح کرده‌اند. داستان متهمان کم سن و سالی که به قول خودشان از خانواده‌های فقیر یکی از روستاهای اطراف کرج هستند و با خریدن سلاح از غرب کشور می‌خواستند در عرض یک شب پولدار شوند و حالا در پرونده‌شان قتل عمد، سرقت خشن مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت به چشم می‌خورد.

سن و سال‌ یکی از آنها ۲۵ و سه نفر دیگر حدود ۱۷ سال است. ماجرا به یازدهم خردادماه بازمی‌گردد وقتی پیکر غرق خون یک مرد ۲۷ ساله در چهارباغ استان البرز کشف شد. این مرد با اصابت یک گلوله به شکمش زخمی شده بود و در حالی که خونریزی داشت یک عابر پیاده او را دیده و به پلیس گزارش می‌دهد. این مرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت مصدومیت و خونریزی به کما رفت و دو روز بعد از حادثه جان باخت.

تحقیقات درباره این حادثه آغاز شد تا جایی که به دست آمد این مرد آخرین بار با خودروی پرایدش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. با پیدا نشدن خودرو در محل جرم، احتمال قتل به دلیل سرقت قوت گرفت. اگرچه خانواده مقتول نیز مظنونانی را به پلیس معرفی کردند که هیچ‌کدام با انگیزه و نحوه قتل مرد، هم‌خوانی نداشتند. این ماجرا در حال پیگیری بود و پلاک خودروی مرد مقتول در جست‌وجوهای پلیس قرار داشت تا اینکه هفته بعد از این حادثه، دوباره یک سرقت مرگبار دیگر در محدوده چهارباغ استان البرز گزارش شد.

این بار سه پسر سد راه دو موتورسوار شده و بدون درگیری راکب را با شلیک گلوله کشته و با دزدیدن موتور فرار کرده بودند. بعد از این حادثه دوست مقتول که خودش نیز مجروح شده بود بلافاصله مشخصات خودروی این سارقان خطرناک را گزارش داد اما این متهمان خطرناک در تعقیب و گریز با پلیس توانستند فرار کنند و خودروی‌شان را در محل جا گذاشتند‌.این پراید همان پرایدی بود که صاحبش به دست این افراد و با شلیک گلوله به قتل رسیده بود.همان مرد جوان ۲۷ ساله که وقتی در حال عبور از خیابان با خودروی خود بود این سه نفر که سوار موتورسیکلت بودند راهش را سد می‌کنند.

او پیاده می‌شود تا ببیند چه خبر است اما در این هنگام یکی از موتورسواران با سلاح وینچستر گلوله‌ای به‌سوی او شلیک کرد و وقتی جوان راننده روی زمین افتاد، یکی از سارقان خشن با همدست دیگرش پشت فرمان پراید نشست و همگی فرار کردند. حالا این پراید که در تعقیب و گریز پلیس جا مانده مشخص می‌شود دارای پلاک جعلی است و سارقان و قاتلان راکب موتورسیکلت همان قاتلان راننده پراید هستند. آنها راکب موتورسیکلت را هم به همین شیوه به قتل رسانده بودند.

*** قتل راکب موتورسیکلت
این جنایت نیز در یکی از مناطق چهارباغ کرج رخ داد و آن شب راننده موتور به همراه فرد دیگری که ترک موتور نشسته بود در حال عبور از خیابان بودند که سارقان سد راهشان شدند. وقتی موتورسیکلت متوقف شد، یکی از سارقان با سلاح وینچستر به سمت راننده شلیک کرد و او روی زمین افتاد. مردی که ترک موتور نشسته بود با دیدن این صحنه، در حالی که مصدوم شده بود وحشت‌زده پا به فرار گذاشت و سارقان در چشم بر هم زدنی موتورسیکلت را سرقت کرده و متواری شدند.

در جریان این سرقت راننده موتور به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. این اتفاقات چنان رعب و وحشتی ایجاد کرده بود که امکان داشت این سارقان خشن باز هم دست به چنین اقدامی بزنند.اما این اقدامات ۲۴ساعت بیشتر طول نکشید و صبح روز پنجشنبه
۲۰ خردادماه محل اختفای آنها محاصره شد.آنها در یک باغ همان حوالی چهارباغ مخفی شده بودند و وقتی در خواب بودند دو نفرشان دستگیر شدند. ظهر پنجشنبه سومین عضو باند و عصر هم آخرین عضو این باند شناسایی و دستگیر شد.

کدخبر: ۳۹۶۱۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر