کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۷۵۷
تاریخ خبر:

ماجرای برچیده شدن شبانه المان پیانو در تبریز چه بود؟

در حالی که نصب المان پیانو در فلکه دانشگاه تبریز مورد استقبال مردم و به خصوص اهالی فرهنگ شهر قرار گرفت اما این المان، شبانه و به دلایل نامعلومی با استفاده از جرثقیل برچیده شد.

ایسنا می‌نویسد: خبری در فضای مجازی با عنوان برچیده شدن این المان هنری در شهر اولین‌ها و شهری که روزگاری مهد فرهنگ و هنر محسوب می‌شد، باعث دلسردی و ناراحتی جمعی از اهالی فرهنگ تبریز شد.

این المان به مناسبت عید نوروز و سال جدید در فلکه دانشگاه شهر و کنار حوضچه‌ی آب نصب شده بود تا گامی برای ارتقای چهره فرهنگ و هنر شهر باشد. نصب المان‌های نوروزی هم‌چون تابلوفرش، سماور، رادیو و … نیز معمولا هر ساله در ایام ابتدایی سال در نقاط مختلف شهر انجام می‌گیرد.

در این خصوص سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در صفحه شخصی خود با انتقاد از حذف المان پیانو از سطح شهر، نوشت: نصب و برچیدن سازه‌های شهری جزو اختیارات شهرداری‌ها است اما کاش برای همیشه مدیران جرئت کنند و کسانی را که در کار آن‌ها اعمال نظر می‌کنند را به مردم معرفی نمایند و اگر قرار است المان پیانو برچیده شود، ما آماده‌ایم آن را در یکی از مراکز فرهنگی نصب کنیم.

محمدباقر خوشنواز شهردار منطقه دو تبریز نیز در این راستا از جانمایی مجدد المان پیانو در بلوار ۲۹ بهمن تا ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

وی اظهار کرد: المان پیانو در راستای زیباسازی و توجه به سیمای شهر نصب شده بود اما پس از جانمایی مشخص شد که محل انتخاب شده برای آن به لحاظ این‌که یک میدان پرتردد است و المان نیز دقیقا در مجاورت خط عابر پیاده واقع شده، مناسب نبود.

وی یادآور شد: علاوه بر این، خواه یا ناخواه توجه رانندگان به المان نیز جلب شده و امکان ایجاد خطر برای عابران پیاده وجود داشت، که به همین خاطر المان مذکور برداشته شد تا در ۴۸ ساعت آینده و پس از آماده سازی بسترهای مورد نیاز، در همان مسیر بلوار ۲۹ بهمن، حوالی راهنمایی مجددا نصب شود.

کدخبر: ۳۸۰۷۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_mgkey

    هستند انسان هایی عقده ای