کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۳۶۵
تاریخ خبر:

ماجرای اعتصاب‌ها در اروپا چیست؟

روزنامه هفت صبح | یک:‌ بنا به اعلام اتحادیه‌های صنفی بلژیک بیش از ۸۰۰۰ نفر در تظاهرات و اعتصاب روز دوشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) در این کشور شرکت کردند و تنها بخشی از شبکه قطار شهری برای جابه‌جا کردن اعتصابیون و تظاهرات‌کنندگان در بلژیک فعال بود. فرودگاه بروکسل نیز به دلیل اعتصاب نیروهای حراست مجبور به لغو تمامی پروازهای خود شد.

تورم در ماه ژوئن در بلژیک به ۹درصد رسید که منعکس‌کننده افزایش شدید قیمت‌ها در جاهای دیگر است چرا که به دلیل حمله روسیه به اوکراین عرضه غلات با مشکلات فراوان روبه‌رو است و هزینه‌های مربوط به حوزه انرژی نیز افزایش یافته است. نخست‌وزیر بلژیک در واکنش به اعتصاب گفت:

«کارگران بلژیک در مقایسه با همتایان خود در دیگر کشورهای اروپایی خوش‌شانس‌تر هستند چرا که حقوق‌‌ها در بلژیک به همان اندازه تورم افزایش می‌یابند.» او به شبکه تلویزیونی آر.تی.بی.اف بلژِیک گفت: «دولت تدابیری را برای کاهش مالیات بر فروش گاز، برق و انرژی تا پایان سال تمدید کرده است.»

دو: از سوی دیگر شبکه ریلی بریتانیا در هفته جاری با بزرگترین اعتصاب خود در سه دهه اخیر روبه‌رو است. این اعتصاب به دنبال تورمی بی‌سابقه که درآمد بسیاری را در بریتانیا تحت‌الشعاع قرار داده انجام می‌شود. اتحادیه شبکه راه‌آهن بریتانیا اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار کارگر و کارمند شبکه راه‌آهن بریتانیا در اعتصابات سه روزه شرکت خواهند کرد. اعتصاباتی که با برنامه و جشنواره‌های تابستانی نظیر فستیوال موزیک گلستونبری همزمان شده است.

اتحادیه شبکه قطار بریتانیا آر.ام.تی این اعتصابات را لازم خواند چرا که به گفته این اتحادیه حقو‌ق‌های کارگری در ۴۰سال گذشته به میزان رشد تورم هم‌تراز نشده‌اند. تورمی که بریتانیا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. اعضای اتحادیه‌های شبکه قطار بریتانیا برای روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و شنبه اعتصابات را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

همچنین کارمندان و شبکه گسترده مترو لندن تهدید به اعتصابی ۲۴ ساعته در روز سه‌شنبه کرده‌اند. احتمال می‌رود اعتصابات بیشتری را در ماه‌های اخیر در این کشور شاهد باشیم چرا که تعداد مسافران نسبت به میزان سفرها در پیش از کرونا همچنان بسیار پایین است و به دلایل اقتصادی شرکت‌های حمل نقل تصمیم به تعدیل نیرو گرفته‌اند و برنامه‌ای برای افزایش حقوق در دستور کار خود ندارند.

اعتصاباتی که به دیگر بخش‌ها و صنایع نیز سرایت خواهد کرد. اوج گیری این اعتصابات با شروع فصل تعطیلات، به هم‌ریختگی در شبکه ریلی و همچنین خدمات فرودگاهی میلیون‌ها اروپایی را در ماه‌های پیش‌رو با چالش‌هایی نه چندان خوشایند روبه‌رو خواهد کرد.

کدخبر: ۴۶۳۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر