کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۲۴۷
تاریخ خبر:

ماجرای اختلال ‌‌اینترنت همراه اول در ‌‌غرب و شمال تهران

در هفته‌ای که گذشت دست‌کم دو مرتبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی‌بر بروز اختلال در شبکه همراه اول. یکی اوایل هفته بود که شبکه همراه اول در غرب تهران دچار اختلال شد و طبق گزارش خبرگزاری مهر علتش را این اپراتور قطع خطوط برق راهداری‌ جاده‌ای عنوان کرد. بار دوم روز چهارشنبه تعداد قابل توجهی از شهروندان تهرانی اختلال گسترده‌تری را از این شبکه گزارش کردند.

این‌بار هم اختلال از سوی همراه اول تایید شد و گفتند مشکل ایجاد شده در برقراری ارتباط تلفنی برخی مشترکان شمال و شمال غرب شهر تهران، به دلیل قطعی فیبرنوری مخابرات استان تهران بوده. براساس اعلام این اپراتور، مشکل ارتباطی ایجاد شده در بخش محدودی از شمال و شمال غرب تهران، به دلیل قطعی فیبرنوری مخابرات تهران بین مراکز شیخ فضل‌الله نوری و سلمان فارسی بوده و مشکلی در شبکه همراه اول وجود ندارد.

سید یاسر ریگانی، سخنگوی همراه اول هم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تایید این اختلال گفت:‌«متاسفانه در مناطق تهران مانند خیابان سئول، توانیر، میدان ونک، محدوده اوین، شهرک فجر، محمودیه ، قلهک، یوسف‌آباد، سید خندان، امیرآباد و برج میلاد با قطعی تلفن همراه اول روبه‌رو شدیم که علت آن قطع فیبرنوری شرکت مخابرات استان تهران است و تجهیزات شبکه همراه اول هیچ مشکلی ندارد.»

‌ نکته اینجاست اتفاق مشابهی دقیقا در همین مناطق در مهرماه هم رخ داده بود که آن زمان هم قطعی فیبرنوری مخابرات علت مسئله معرفی شد. بروز این قطعی گسترده در روز چهارشنبه همزمان بود با رونمایی از طرح سامانه پارلمان مجازی ایران و به همین دلیل با انتقاداتی همراه شد.

کدخبر: ۳۶۳۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر