کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۸۶۷
تاریخ خبر:

ماجرای اخاذی ۵۰ هزار دلاری کارمند ‌از‌ رئیس‌

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی | کارمندی که برای پولدار شدن تصمیم گرفت رئیس شرکت‌شان را به همراه چهار دوستش بدزدد، قبل از رسیدن به پول‌ها شناسایی و دستگیر شدند. روز گذشته متهمان پرونده با توجه به اعلام رضایت شاکی از بابت جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.

مهرماه سال ۹۶ بود که رئیس یک شرکت خصوصی به نام سامان ربوده شد و به این ترتیب پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا وارد عمل شد. براساس این گزارش، چهار مرد جوان خودشان را مامور پلیس آگاهی معرفی کرده و رئیس شرکت را ربوده و در ازای آزادی‌اش ۵۰۰ هزار دلار طلب کرده بودند. رئیس شرکت با تیزهوشی و به بهانه پرداخت پول آنها را به شرکت‌اش کشانده و با اشاره کارمندانش را از ماجرا مطلع کرده بود که آنها نیز پلیس را با خبر کردند.

رئیس شرکت در تشریح شکایتش به ماموران گفت: چند روز پیش به سفر خارج از کشور رفته و دیروز زمانی‌که بازگشته بودم در فرودگاه امام چند مرد ناشناس جلوی راه من سد شدند و خودشان را مامور پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی کردند. آنها مدعی شدند به خاطر فرار مالیاتی و پولشویی متهم هستم و حکم جلب مرا نیز دارند و به زور مرا سوار ماشینی کردند و در ازای آزادی من طلب ۵۰۰ هزار دلار کردند.

متوجه شدم که در دام مامور قلابی‌ها گرفتار شده‌ام. من به آنها گفتم ۵۰۰ هزار دلار ندارم. به همین خاطرآنها مرا چند ساعت در خیابان گرداندند تااینکه با صحبت‌های من فهمیدند پولی همراهم نیست و موافقت کردند تنها در ازای پرداخت ۵۰ هزار دلار مرا آزاد کنند. من به آنها گفتم این مبلغ را نیز همراه ندارم اما این پول در گاوصندوق شرکتم موجود است که باید برای برداشت آن با هم به شرکت برویم و من آن را از حسابداری تحویل بگیرم و به شما بدهم.

وقتی به شرکت رفتیم به حسابداری دستور دادم تا مبلغ ۵۰ هزار دلار را به این ماموران قلابی بپردازند و با اشاره به کارمندانم به آنها فهماندم که در دام اخاذ افتاده‌ام. همان موقع آنها پلیس را خبر کردند و این چهار متهم بازداشت شدند اما من نمی‌دانم که چرا آنها برای اجرای سناریوی آدمربایی‌شان من را دزدیده‌اند. با این شکایت، پلیس به بازجویی از متهمان پرداخت و روشن شد نقشه اخاذی را یکی از کارمندان شرکت طراحی کرده است که با راهنمایی‌های متهمان این فرد نیز دستگیر و روانه زندان شد.

این کارمند خاطی مدعی بود: می‌دانستم رئیس شرکت گردش حساب چند میلیاردی دارد و برای همین با همدستی چهار نفر از دوستانم نقشه‌ای طراحی کردیم تا از او اخاذی کنیم. با اعتراف های متهم اصلی پرونده، علیه هر پنج متهم کیفرخواست صادر و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. آنها روز گذشته در حالیکه شاکی رضایت خود را اعلام کرده بود در دادگاه حضور یافتند و به دفاع از خود پرداختند.

وقتی متهم اصلی پرونده در جایگاه قرار گرفت بیان کرد: من کارمند شرکت بودم و از وضعیت مالی شاکی مطلع بودم. به همین خاطر از دوستانم خواستم این نقشه را طرح ریزی کنیم اما قبل از اینکه پولی به دست ما برسد دستگیر شدیم با این‌حال اتهام آدمربایی را قبول ندارم چون در جریان ماجرا هیچ کاری نکردم.

سایر متهمان نیز جرم آدم ربایی را انکار کردند و گفتند تنها قصد اخاذی داشتند که در رسیدن به هدف‌شان نیز بازماندند.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شدند تا برای تعیین سرنوشت پرونده تصمیم گیری کنند.

کدخبر: ۲۷۷۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر