کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۶۰۵
تاریخ خبر:

لیگ نوزدهم، رکورددار تغییر سرمربی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | لیگ نوزدهم احتمالا رکورددار تغییرات روی نیمکت‌هاست. ۱۲ تیم از ۱۶ تیم تا امروز حداقل یک بار سرمربی خود را تغییر داده‌اند و اینطور که به نظر می‌رسد این تغییرات احتمالا باز هم ادامه خواهد داشت. همه تغییرات روی نیمکت‌ها را در لیگ نوزدهم مرور می‌کنیم.

*** پرسپولیس: دو سرمربی
پرسپولیس که پس از پایان لیگ هجدهم با برانکو به توافق نرسید، گابریل کالدرون را جایگزین او کرد. کالدرون شروع خوبی با پرسپولیس نداشت و به تراکتور، سپاهان، شهرخودرو و حتی نفت مسجدسلیمان هم باخت اما در نهایت با چند پیروزی متوالی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول توانست قهرمان نیم‌فصل شود. ولی مشکلات مالی و احتمالا اختلافات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس باعث شد تا او قید ادامه کار در این تیم را بزند. کارنامه او در پرسپولیس ۱۰ برد، یک مساوی و چهار باخت بود. پرسپولیسی‌ها هم با مذاکره با مالک شهرخودرو یحیی گل‌محمدی را جانشین کالدرون کردند. یحیی هم در نیم‌فصل دوم نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت و حالا تیمش در آستانه یک قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر ایران قرار دارد.

*** استقلال: دو سرمربی
استقلال فصل را با آندره‌آ استراماچونی شروع کرد. او البته شروع خوبی نداشت و حتی استقلال را تا رده‌های انتهایی جدول هم برد اما به تدریج روزهای خوب او فرا رسید و استراماچونی توانست استقلال را در پایان هفته سیزدهم به صدر جدول لیگ برتر هم برساند‌ اما مشکلات مالی باعث شد تا او هم مثل کالدرون تیمش را ترک کند. استقلال سه هفته بدون سرمربی به میدان رفت و در نیم‌فصل فرهاد مجیدی جای استراماچونی را در استقلال گرفت. او تا امروز با مشکلات زیادی مواجه بوده و البته تیمش مشکلات فنی زیادی هم دارد. با ادامه روند فعلی، استقلال با مجیدی حتی ممکن است سهمیه آسیا را هم از دست بدهد.

*** گل‌گهر: فعلا دو سرمربی!
گل‌گهر سیرجان با وینکو بگوویچ به لیگ برتر صعود کرد و با همین مربی کروات وارد لیگ نوزدهم شد اما نتایج ضعیف باعث شد تا او پس از پایان هفته ششم و باخت به استقلال از این تیم جدا شود. مجید جلالی به جای بگوویچ هدایت گل‌گهر را به دست گرفت و اگرچه توانست مثلا استقلال را هم در سیرجان شکست بدهد اما در مجموع موفق نشد تغییر خاصی در نتایج این تیم ایجاد کند و در نهایت با باخت مقابل پیکان از این تیم کنار رفت. گفته می‌شود رضا مهاجری که تازه سرمربی ماشین‌سازی شده بود امروز و فردا جانشین جلالی
خواهد شد.

*** ماشین‌سازی: فعلا سه سرمربی
ماشین‌سازی فصل را با رسول خطیبی استارت زد. او نتایج نسبتا خوبی گرفت و حتی استقلال را در تهران مغلوب کرد اما در نیم‌فصل به شکلی ناگهانی تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و به لیگ یک رفت تا هدایت آلومینیوم اراک را بر‌عهده بگیرد. احد شیخ‌لاری جایگزین خطیبی شد اما نتایج ضعیفی گرفت و او هم بعد از چند هفته استعفا ‌ و جایش را به مهاجری داد. مهاجری فقط دو دیدار روی نیمکت این تیم بود و با دو شکست به همکاری خود پایان داد تا ماشین‌سازان دنبال چهارمین سرمربی در طول یک فصل باشند.

*** نساجی: دو سرمربی
تیم قائمشهری فصل را با رضا مهاجری شروع کرد. او تا هفته بیستم هدایت نساجی را برعهده داشت اما نتایج پرنوسان این تیم باعث شد تا همکاری او با این باشگاه به پایان برسد. محمود فکری به جای مهاجری روی نیمکت نساجی نشست و در سه بازی موفق به کسب هفت امتیاز شد. تغییر مربی در نساجی یکی از بهترین تغییرات روی نیمکت‌ها در لیگ نوزدهم بوده است.

*** پارس جنوبی جم: فعلا دو سرمربی
فراز کمالوند در ابتدای فصل هدایت این تیم بوشهری را بر‌عهده داشت. او یک نیم‌فصل کامل روی نیمکت پارس‌جنوبی نشست و سرانجام به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی باشگاه، از سمتش کناره‌گیری کرد و رفت. از هفته هفدهم هومن افاضلی سرمربی این تیم شد اما او هم بعد از اعلام رای کمیته انضباطی درباره بازی این تیم با استقلال، به نشانه اعتراض از هدایت این تیم استعفا کرد، هرچند استعفای او هنوز پذیرفته نشده است.

*** پیکان: دو سرمربی
پیکان لیگ نوزدهم را با حسین فرکی آغاز کرد. فرکی نتوانست نتایج خوبی با پیکان بگیرد و در نهایت در هفته هجدهم و در حالی که تیمش در رده چهاردهم قرار داشت کنار رفت و جای خود را به عبدالله ویسی داد. ویسی هم اگرچه شروع خوبی نداشت اما در دو هفته اخیر با پیکان نتایج خوبی گرفته و این تیم را به بقا در لیگ برتر امیدوار کرده است.

*** صنعت نفت: دو سرمربی
تیم آبادانی یک نیم‌فصل اول عالی را با دراگان اسکوچیچ سپری کرد و توانست در پایان نیم‌فصل بالاتر از استقلال در رده چهارم جدول قرار بگیرد اما مشکلات تیم ملی با مارک ویلموتس باعث شد تا اسکوچیچ جایگزین مرد بلژیکی در تیم ملی شود. اتفاقی که به مذاق مدیران صنعت‌نفت خوش نیامد. آنها بهنام سراج را جایگزین اسکوچیچ کردند و فعلا در رده هفتم جدول قرار دارند.

*** شاهین بوشهر: فعلا سه سرمربی
عبدالله ویسی که شاهین را به لیگ برتر رسانده بود، در هفته‌های ابتدایی لیگ نوزدهم هم سرمربی این تیم بود اما نتایج ضعیف باعث جدایی او از شاهین شد. چند هفته‌ای مهرداد کریمیان هدایت شاهین را بر‌عهده داشت ولی میشو کریستیوویچ از هفته یازدهم سرمربی این تیم شد و به تدریج موفق شد وضعیت شاهین را بهبود ببخشد اما شیوع کرونا در ایران باعث شد تا میشو دیگر به ایران برنگردد و کریمیان دوباره به مدت دو هفته سرمربی موقت شاهین شود. او هم هفته گذشته استعفا داد و مشخص نیست سرمربی بعدی این تیم کیست.

*** شهرخودرو: سه سرمربی
این تیم فصل را با سرمربی موفق خود یحیی گل‌محمدی استارت زد. او تا پایان نیم فصل اول سرمربی شهرخودرو بود اما با رفتن کالدرون از پرسپولیس، هدایت این تیم را به عهده گرفت و دستیارش یعنی مجتبی سرآسیایی جانشین او شد. سرآسیایی هم نتایج نسبتا خوبی در شهرخودرو گرفت اما هفته گذشته ناگهان به دلیل اختلافات مدیریتی استعفا داد. فعلا کوزین ایتالیایی جانشین او شده اما ممکن است مربی دیگری در هفته‌های آینده هدایت این تیم را بر‌عهده بگیرد.

*** تراکتور: سه سرمربی
مصطفی دنیزلی شروع فوق‌العاده‌ای با تراکتور داشت اما به تدریج تیم او افت کرد و در نهایت قبل از پایان نیم‌فصل اول از این تیم جدا شد. مدت کوتاهی احد شیخ لاری جای دنیزلی را روی نیمکت تراکتور گرفت اما در نهایت این ساکت الهامی بود که از هفته دوازدهم سرمربی تراکتور شد و تا امروز همچنان در سمت خود باقی مانده است. او نتایج نسبتا خوبی گرفته و گفته می‌شود اگر سهمیه آسیا را برای تراکتور بگیرد فصل آینده هم روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

*** ذوب‌آهن: سه سرمربی
علیرضا منصوریان که فصل گذشته روزهای خوبی را در ذوب‌آهن گذرانده بود در لیگ نوزدهم هم سرمربی این تیم بود اما نتوانست نتایج خوب قبل را تکرار کند و در پایان نیم‌فصل اول، به همکاری خود با این تیم پایان داد. میودراگ رادولوویچ جانشین او شد و توانست تاثیرات مثبتی روی این تیم بگذارد اما او هم با شیوع کرونا دیگر به ایران نیامد و در نهایت لوکا بوناچیچ به عنوان سومین سرمربی فصل ذوب‌آهن کار خود را با این تیم شروع کرد.

*** فقط چهار تیم بدون تغییر
سپاهان، فولاد، سایپا و نفت مسجدسلیمان چهار تیمی هستند که سرمربی خود را تا کنون تغییر نداده‌اند. سپاهان با قلعه‌نویی،‌ فولاد با نکونام، سایپا با صادقی و نفت با تارتار لیگ را شروع کرده و تا این مقطع ادامه دادند. چهار تیم از ۱۶ تیم یعنی فقط ۲۵ درصد تیم‌های لیگ ثبات را تجربه کردند.

کدخبر: ۳۳۹۶۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر