کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۵۳۷
تاریخ خبر:

لیلا حاتمی در فیلم‌ «آخرین سیاره» ‌ترنس مالیک؟

روزنامه هفت صبح، صوفیا‌ نصرالهی | روز یکشنبه خبری در فضای مجازی و اینستاگرام منتشر شد که لیلا حاتمی قرار است در جدیدترین فیلم ترنس مالیک به نام «آخرین سیاره» بازی کند. ماجرا از این قرار بود که خبرنگار رسانه‌ آرت تاکس در سایت آژانس فرانسوی ADEQUAT که نماینده‌ و به اصطلاح ایجنت لیلا حاتمی خارج از ایران است دیده بود که آخرین فیلم لیلا حاتمی «آخرین سیاره» ساخته‌ ترنس مالیک است و این خبر را منتشر کرده بود.

فیلم «آخرین سیاره» روایتی متفاوت از ترنس مالیک از زندگی حضرت عیسی مسیح است. اما قسمت عجیب ماجرا اینجاست که در سایت IMDB و ویکی‌پدیای فیلم «آخرین سیاره» در میان اسم بازیگران نام لیلا حاتمی به چشم نمی‌خورد. بسیاری از بازیگران فیلم «آخرین سیاره» هم چهره‌های ناشناسی هستند که از کشورهای مختلف اروپایی و حتی خاورمیانه در این فیلم بازی می‌کنند در نتیجه عجیب است اگر نام لیلا حاتمی این وسط جا افتاده باشد.

از طرف دیگر از آنجایی که نقش خیلی از بازیگران مشخص شده اما بازیگر یکی از مهم‌ترین کاراکترهای داستان یعنی مریم مجدلیه مشخص نشده گمانه‌زنی‌هایی شده که لیلا حاتمی قرار است نقش مریم مجدلیه را بازی کند. اتفاقی که اگر بیفتد برای سینمای ایران خبر مهمی است.

در فیلم «آخرین سیاره» بازیگر مجار گزا روهریگ نقش حضرت عیسی را بازی می‌کند و ماتیاس اسکون‌آرتس بازیگر مشهور بلژیکی نقش پیتر (پطروس) و مارک رایلنس نقش شیطان را دارد. به جز این‌ها مهم‌ترین اسمی که در میان بازیگران حضور دارد سر بن کینگزلی است که البته مشخص نیست چه نقشی را بازی می‌کند.

از میان کاراکترهای زن بازیگران نقش کلودیا همسر پیلاطس، دینا و آنا مشخص شده است. طبق صفحه imdb فیلم درام تاریخی «آخرین سیاره» در حال حاضر در مرحله‌ پس از تولید است و مراحل فنی‌اش را می‌گذراند. خردادماه خبر شروع فیلمبرداری آخرین اثر ترنس مالیک منتشر شده بود اما عکس و خبر چندانی از آن بیرون نیامد.

بعید است که آژانس فرانسوی در این مورد اشتباه کرده باشد چون هر چند اسم همه‌ فیلم‌های کارنامه‌ لیلا حاتمی در پروفایلش در این آژانس نیامده اما تقریبا اسم همه‌ فیلم‌های مهم و موفق او را ذکر کرده‌اند. از طرف دیگر مریم مجدلیه کاراکتر مناقشه‌برانگیزی در مسیحیت است و لیلا حاتمی اگر این نقش مهم را بازی کند با چالش زیادی رو‌به‌رو خواهد بود و البته شهرت زیادی هم برایش به ارمغان می‌آورد.

از بازیگرانی که پیش از این نقش مریم مجدلیه را در سینما بازی کرده‌اند می‌توان به مونیکا بلوچی در فیلم «مصائب مسیح» مل گیبسون اشاره کرد. از بازیگران ایرانی پیمان معادی، همایون ارشادی و گلشیفته فراهانی تاکنون در فیلم‌های بین‌المللی بازی کرده‌اند. همکاری گلشیفته با جیم جارموش و همبازی شدن معادی با کریستن استوارت و مورگان فریمن مهم‌ترین اتفاق بوده است .

اما اگر خبر بازی لیلا حاتمی در فیلم مالیک صحت داشته باشد او از همه‌ بازیگران ایرانی جلو می‌زند. نکته‌ دیگر اینکه احتمالا کاراکتر مریم مجدلیه طبق تصاویر با ردا و شال خواهد بود و از این لحاظ لیلا حاتمی از نظر حجاب در ایران دچار مشکل نمی‌شود. اتفاقی که برای گلشیفته فراهانی افتاد.

ترنس مالیک کارگردان مهمی است که از دهه‌ هفتاد میلادی فیلمسازی را شروع کرده و سه بار هم نامزد دریافت جایزه‌ اسکار شده است. لیلا حاتمی هم با بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» فرهادی به جهان معرفی شد و از دهه‌ ۷۰ شمسی با «دلشدگان» و «لیلا» مهرجویی به صورت حرفه‌ای وارد سینما شد.

کدخبر: ۳۴۵۵۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر