کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۴۵۵
تاریخ خبر:

لیفان X۶۰ ‌چقدر ارزش خرید دارد؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | شروع لیفان در ایران با مدل ناشناخته و کم‌کیفیت ۵۲۰ بود که چندان توجه بازار را به خود جلب نکرد. کرمان موتور بعد از ۵۲۰ به سراغ سدان موفق‌تر ۶۲۰ رفت که کپی ناشیانه‌ای از تویوتا کمری گرند بود و در نهایت سدان لوکس ۸۲۰ را به بازار عرضه کرد که عنوان ب.ام.و چینی را یدک می‌کشید.

همزمان با مونتاژ سدان‌های لیفان،‌ کرمانی‌ها متوجه بازار پرفروش شاسی‌بلندهای چینی در ایران شدند و برای رقابت با ام‌وی‌ام X33 که در دو سال اول حضورش بازار را قبضه کرده بود، X50 و X60 را به بازار فرستاد. این بار اقبال به لیفان رو کرد و با چراغ سبز خریداران به X60 این خودرو تا سال ۹۷ که کراس‌اوور پرفروش جک S5 جایش را گرفت، روی خط مونتاژ کرمان موتور بود. در خرید این خودرو که این روزها در بازار بین ۲۰۵ تا ۳۳۰ میلیون تومان برچسب قیمت خورده است، باید به نکاتی توجه کنید.

*** عدم کشش موتور در سر بالایی‌ها
پیشرانه ۱٫۸ لیتری X60 نسبت به چینی‌های امروزی حجم بالاتری دارد اما در عین حال کابین ۱۳۳۰ کیلوگرمی این خودرو موتوری ۲ لیتری یا ۱٫۸ لیتری توربو (همچون هایما S7) می‌طلبد که بتواند پاسخگوی این نیاز آن باشد. با ۱۲۶ اسب بخار قدرت خروجی و تنها ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور لیفان X60 گزینه جذابی برای سفر به شمال و غرب کشور نیست. این ایرادی است که لیفان‌داران نمی‌توانند با مراجعه به تعمیرگاه یا تعویض قطعه حلش کنند.

*** استهلاک بالای‌ دیسک و صفحه
سیستم کلاچ در نظر گرفته شده برای X60 کوچک است و همین امر باعث شده تا فشار زیادی به دیسک و صفحه آن وارد شود. اگر لیفان X60 بخرید باید به فکر تعویض مرتب دیسک و صفحه آن باشید؛ به خصوص اگر فردی خوش‌سفر هستید و X60 را برای همراهی انتخاب می‌کنید.

*** کیفیت پایین رنگ بدنه
در حالت عادی کسانی که می‌دانند سازنده خودروی‌شان توجه چندانی به رنگ بدنه نداشته، از برخوردهای سطحی هم با دیگر خودروهای حاضر در خیابان پرهیز می‌کنند‌ اما در مورد لیفان حتی از شاخ و برگ درختان هم باید بترسید چون به راحتی منجر به رفتن رنگ بدنه می‌شود.

*** از کار افتادن اتولایت
شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اتولایت X60 از جمله آپشن‌های پردردسر آن است و موردی بوده که خریدار حتی پس از سه بار مراجعه به نمایندگی با از کار افتادن آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.

*** کیفیت پایین قطعات کابین
لیفان X60 رکورددار شکایت از کیفیت پایین متریال کابین و مشکل به سر و صدا افتادن آنهاست. این مشکل در X60 به قدری حاد است که گویی قطعات کابین در حال جدا شدن از هم هستند. متاسفانه حتی اگر از نمد هم استفاده کنید، بهبود چندانی حاصل نمی‌شود.

*** حساسیت کاتالیست بنزین
اگر گمان کرده‌اید که با خرید X60 با یک تیر دو نشان زده‌اید و می‌توانید لذت شاسی‌بلند‌سواری و هزینه پایین بنزین را توامان بچشید، در اشتباه هستید. کاتالیست بنزین X60 نسبت به دیگر چینی‌ها حساس‌تر است و تنها بنزین سوپر از شما طلب می‌کند.

کدخبر: ۳۸۳۴۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    ارزش خرید متوسط به پایین اگر قرار باشه چ ین یکی از شرکای خودروسازی ایران باشه بای د خودروهای باکیفیت تولید خود را وارد ایر ان بکند نه اینکه بازار ایران و جیب مردم ایران فرشته نجات کارخانجات عملا ورشکسته ویا با تولید محدود باشه مثل برند خودروسا زی بیسو