کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۶۴۵
تاریخ خبر:

لگاسی؛ تک‌خال ‌ارتش امپراتور ژاپن در ایران

روزنامه هفت صبح | معمولاً به کسانی که بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را برای خرید سدانی میدسایز در ایران در نظر می‌گیرند، توصیه می‌کنند ‌ هوندا آکورد EXB را از زیر سنگ هم که شده پیدا کنند و بخرند؛ چون آکورد نگین بازار در آن بازه قیمتی و بهتر از هر خودرویی است‌ اما لگاسی ۲۰۱۶ که قرار بود توسط سیف خودرو به بازار عرضه شود، حتی از آکورد EXB هم بهتر است. با این حال همانطور که لگاسی ۲۰۰۹ و فارستر ۲۰۱۴ در ایران شکست خوردند، این پروژه هم شکست خورد و سیف ‌خودرو چهار گوشه رینگ مبارزه جهت واردات لگاسی به ایران را بوسید و به سراغ بیسو و اس دبلیو ام چین رفت.

از نظر طراحی شاید لگاسی ۲۰۱۶ طراحی به نسبت محافظه‌کارانه‌ای نسبت به کیا اپتیما با آن خطوط تیز و نمای اسپرت داشته باشد اما این حسن را دارد که دیرتر قدیمی می‌شود. همچنین سردرگمی طراحی کمری و سنگینی پاسات را ندارد. همه‌ این طراحی‌ها در لگاسی به تعادل رسیده‌اند.

البته در نمای داخلی این خودرو طراحی ساده‌ای دارد و به جز علاقه‌مندان به سوبارو کمتر کسی حاضر خواهد شد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پای کابینی هزینه کند که کابین جک S5 در برابر آن مدرن به نظر می‌رسد.کیفیت سواری جایی است که لگاسی وارد میدان رقابت شده و بدون هیچگونه رحمی تک‌تک رقبایش را از سر راه برمی‌دارد.

این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک عالی سوبارو است که در کشورهای دیگر کمتر خودرویی یارای رقابت با آن را دارد (البته اگر میتسوبیشی لنسر را فاکتور بگیریم). با وجود یک محور محرک اضافی، لگاسی دومین خودروی کم‌مصرف کلاس خودش است و تنها ۷٫۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

پیشرانه‌ ۲٫۵ لیتری خطی لگاسی قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار نیرو و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور است. البته شتاب ۱۰ ثانیه‌ای آن که به دلیل وزن ۱٫۵ تنی خودرو است، ناامیدکننده است اما وقتی پا را روی پدال گاز می‌فشارید و موتور لگاسی با غرش گوش‌نوازش کم‌کم از خواب بیدار می‌شود، با سدانی وحشی مواجه خواهید شد که می‌خواهد هر مانعی را از سر راه بردارد.

از این رو نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتری لگاسی بر‌خلاف رقبای پر فیس و افاده‌اش تنها به بروشور محدود نمی‌شود و در بزرگراه‌های خلوت و به دور از چشم پلیس خود را به شما اثبات می‌کند.لگاسی ۲۰۱۶ به ایمنی بسیار بالایش هم شهره است. این ایمنی به دلیل وجود سیستم آی‌سایت و استارلینک سوبارو است.

این مجموعه سوبارو شامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک پیش از برخورد و… است؛ یعنی این سیستم می‌تواند به‌طور کامل خودرو را متوقف کند که این امر به جلوگیری از برخورد به‌طور کامل ‌ یا حداقل کاهش صدمات کمک شایانی می‌کند. موسسه ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحده، آی‌سایت را به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های ایمنی در نوع خود اعلام کرده است.

کدخبر: ۳۷۷۶۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر