کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۴۲۹
تاریخ خبر:

لک روی چهره فوتبال !

روزنامه هفت صبح | سه نکته بازی با ماجرای وقت‌کشی‌های حامد لک در بازی ماشین‌سازی با پرسپولیس، اوضاع ‌سیدحسین حسینی در دروازه استقلال و قول او برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش و شایعه برکناری یا استعفای امیرحسین فتحی از مدیرعاملی استقلال .

***لک روی چهره فوتبال
اگر از فوتبالی‌ها بپرسید که از بازی ماشین‌سازی و پرسپولیس چه نکته‌ای در ذهن‌تان مانده، همه به اعتراض‌های عجیب و زشت رسول خطیبی و دستیارانش به اعلام پنالتی علیه این تیم اشاره می‌کنند. البته که داور در آن صحنه اشتباه کرد و بحثی در آن نیست اما آیا بعد از هر سوت اشتباهی، حتی اینقدر تاثیرگذار، باید زمین و زمان را به هم دوخت و تهدید به ترک زمین کرد؟

بحث این مطلب اما رسول خطیبی نیست بلکه می‌خواهیم به اتفاقی اشاره کنیم که در نتیجه بازی هم تاثیرگذار بود و تحت‌الشعاع اعتراضات خطیبی قرار گرفت و زیاد دیده نشد. ماجرا به وقت‌کشی‌های باور نکردنی حامد لک برمی‌گردد. بازیکنی که اولین بار بعد از برخورد با مهاجم پرسپولیس در دقیقه دو به زمین افتاد و لحظاتی وقت را تلف کرد. این اتفاق تا قبل از گل پرسپولیس بارها تکرار شد و لک هر بار نزدیک به یک دقیقه بازی را از جریان انداخت.

او تقریبا بعد از هر خروجش از دروازه و با کوچک‌ترین تماس با بازیکنان پرسپولیس به زمین می‌افتاد! او در این بازی بیشتر از اینکه ایستاده باشد، در حالت درازکش قرار داشت! این وقت تلف کردن‌ها اما در نهایت باعث شد تا ماشین‌سازی بازنده این بازی باشد. در واقع پرسپولیس گل برتری‌اش را در وقت‌های تلف‌شده‌ای به ثمر رساند که نیمی از آن را داور به دلیل اتلاف وقت لک محاسبه کرده بود. در واقع اگر لک فقط دو، سه بار کمتر به زمین می‌افتاد، داور چند دقیقه کمتر وقت اضافه می‌گرفت و کار به گلزنی وحید امیری در دقیقه ۱۰۱ کشیده نمی‌شد.

خود لک البته مدعی شده که در بازی مصدوم شده و هرگز قصد وقت‌کشی نداشته اما واقعیت این است که او در این سال‌ها به همین اتلاف وقت‌هایش شناخته شده است. او در اولین بازی فصل ماشین‌سازی مقابل استقلال هم بارها زمین افتاد و بازی را از جریان انداخت. این روش البته در فوتبال روز جهان منسوخ شده اما انگار در فوتبال ایران روز به روز بیشتر از آن استفاده می‌شود!

*** بس که محبوبی آقای فتحی!
در هفته‌های اخیر، چند باری شایعه برکناری یا استعفای امیرحسین فتحی از مدیرعاملی استقلال در رسانه‌ها منتشر شده است. این شایعه بعد از پیروزی استقلال بر گل‌ریحان در جام حذفی هم در چند خبرگزاری رسمی منتشر شد اما فتحی خیلی زود آن را تکذیب کرد. او گفت: «وقتی‌ تیم نتیجه نمی‌گیرد و خدای ناکرده می‌بازد یا مساوی می‌کند می‌گویند من برکنار شدم، وقتی هم می‌بریم می‌گویند فتحی استعفا کرده است.»

البته اینکه این جور خبرها درباره فتحی منتشر می‌شود احتمالا به دلیل محبوبیت بالای او در بین هواداران است! اصولا سازندگان اخبار جعلی و شایعات برای اینکه خبرهای‌شان بازدید بیشتری داشته باشد سعی می‌کنند خبری منتشر کنند که کاربران از دیدن تیتر آن خوشحال می‌شوند و رویش کلیک می‌کنند! خب خبر برکناری یا استعفای فتحی هم خبری است که هواداران استقلال دوست دارند ببینند. فتحی در ادامه صحبت‌هایش گفته: «مطمئن باشید پشت انتشار این خبرها اهداف آنهایی است که به دنبال بر هم زدن آرامش استقلال و مدیرانش هستند.»

البته ما که دقیقا نمی‌دانیم این افراد چه کسانی هستند اما هر گروهی که هست، مطمئن باشد که دعای خیر هواداران استقلال پشت سر اوست! فتحی یک جمله بامزه دیگر هم گفته: «هواداران استقلال بدانند آنهایی که این شایعات را می‌سازند طاقت پیروزی استقلال را نداشتند و اینها همان‌هایی هستند که از آرامش این تیم و مربی و بازیکنش ناراحت می‌شوند.هواداران استقلال به هوش باشند که اجازه ندهند کوچک‌ترین شایعه‌ای تیم‌شان را بر هم بزند.»

می‌بینید؟‌ فتحی الان این توهم را دارد که انتشار شایعه استعفای او تیم استقلال را به هم می‌ریزد! یعنی واقعا نمی‌داند که موضع هواداران استقلال نسبت به او چیست؟ نمی‌داند که استعفای او چه آرامشی را به مجموعه استقلال تزریق می‌کند و حتی می‌تواند این تیم را از بحران خارج کند و به بالاهای جدول برساند؟ پیشنهاد می‌کنیم فتحی کمی فضای مجازی و کانال‌های هواداری استقلال را رصد کند و ببیند که و آنها برای استعفا یا برکناری او چه نذر و نیازهایی می‌کنند!

*** می‌خواهی قول ندهی آقای حسینی؟
در این فصل اوضاع برای سیدحسین حسینی در دروازه استقلال اصلا خوب پیش نمی‌رود. او در پنج بازی لیگ برتری و یک بازی جام حذفی هفت گل خورده و حتی یک کلین‌شیت هم ثبت نکرده است. حسینی در تعدادی از این گل‌ها هم مقصر اصلی بوده و به همین خاطر عملکردش حسابی مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفته است.

همین باعث شد تا حسینی در پستی اینستاگرامی از هواداران استقلال معذرت‌خواهی کند و به آنها قول بدهد که به زودی همان حسینی سابقی شود که رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران شد! اما بعد از دربی اوضاع بدتر شد. او مقابل ذوب‌آهن دو گل خورد تا برای اولین بار در فصل، در یک بازی بیش از یک گل بخورد. فاجعه اصلی اما در بازی مقابل گل‌ریحان البرز رخ داد. جایی که او روی شوت از راه دور هافبک حریف، بدترین جاگیری ممکن را داشت و گل عجیبی خورد.

در نگاه اول، از بس حسینی از توپ دور بود که به نظر می‌رسید که توپ احتمالا به مدافعان خودی یا یکی از مهاجمان حریف برخورد کرده و مسیرش عوض شده اما زاویه روبه‌رو نشان داد که شوت هافبک گل‌ریحان به هیچ کس برخورد نکرده و جاگیری فاجعه‌بار و ناشیانه حسینی باعث شده تا او هر چقدر خودش را کش بدهد به توپ نرسد!

واقعیت این است که او بعد از قولی که به هواداران استقلال داده، شرایطش بدتر شده و آنها را از خودش به شدت ناامید کرده است. شاید اصلا بد نباشد که او بی‌خیال قول دادن به استقلالی‌ها باشد و بیشتر به فکر تمرین و تمرکز باشد تا به روزهای خوب خودش برگردد. استقلال به جز حسینی دروازه‌بان بزرگی ندارد و خب از بد حادثه او فعلا امید اول و آخر هواداران این تیم در دروازه است.

کدخبر: ۲۸۳۴۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر