کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۷۲۳
تاریخ خبر:

لکسوس ES؛ خودرویی فراتر از یک کمری بزرگ

روزنامه هفت صبح، ترجمه اختصاصی گروه خودرو از موتورترند| نسل فعلی لکسوس ES یک سبک جذاب و زیبا از طراحی است. به‌عنوان یک نقطه تمایز، لکسوس ES بدون داشتن آرامشی که همیشه با آن شناخته می‌شده جذابیت و همچنین شهرت بیشتری پیدا کرده است. لکسوس برای مدل ۲۰۲۲ این سدان محبوب تغییری در سبک اساسی طراحی آن اعمال نکرده اما فناوری‌هایش را ارتقا داده و تجهیزات تازه‌ای را نیز برایش تدارک دیده است.

در مدل ۲۰۲۲ لکسوس ES سه تیپ حضور دارند: ES250 (با موتور چهار سیلندر بنزینی ۲۰۳ اسب بخاری و سامانه چهار چرخ متحرک)، ES350 (با موتور V6 با قدرت ۳۰۲ اسب بخار که دیفرانسیل جلو است) و ES300h (با ترکیبی از موتور الکتریکی و بنزینی چهار سیلندر).
مهم‌ترین تغییر لکسوس جدید یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی لمسی تازه است که جایگزین تنظیمات کنترل‌شده صفحه لمسی جهنمی کسالت‌آور ES فعلی می‌شود.

در سری جدید محصولات لکسوس، قرار است سیستم لمسی به سرعت از خودروهای این شرکت حذف ‌شود و به جای آن یک پد حساس به لمس به سبک لپ‌تاپ در کنسول مرکزی جانمایی شود که کاربران با استفاده از یک مکان‌نما روی صفحه، مانند رایانه، برای برجسته‌کردن و کلیک ‌ روی ویجت‌ها از آن استفاده کنند.

اکنون که خبری از آن نیست، برای تسهیل کار راننده لکسوس صفحه نمایش سرگرمی ‌را ۴٫۳ اینچ به صفحه داشبورد نزدیک کرد (و بنابراین برای راننده و سرنشین جلو). یک صفحه نمایش ۸٫۰ اینچی به صورت استاندارد موجود است، در حالی که یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲٫۳ اینچی هم به صورت سفارشی در دسترس است.

از لحاظ ظاهری، ES سدان با مجموعه‌ای از اشکال «L» مشبک که از نشان مرکزی لکسوس بیرون می‌آید صاحب سبک است. سپر نیز بازطراحی‌ شده و شاهد خروجی‌های اگزوز چشم‌نوازتری هستیم.هنگامی که ES فعلی برای سال ۲۰۱۹ معرفی شد، خبر بزرگی بود که لکسوس تریم F Sport را اضافه کرد. برای سال ۲۰۲۲، لکسوس در حال گسترش اف اسپرت در سری ES است و علاوه بر تریم‌های ES250 AWD و ES350، آن را برای اولین بار در ES300h ارائه می‌دهد.

کیت اف اسپرت شامل چرخ‌های ۱۹ اینچی، همچنین یک جلوپنجره تیره، یک اسپویلر عقب و یک فرمان با نام تجاری اف‌اسپرت، صندلی‌های جلوی اسپرت و خوشه‌سنج است. در مدل ES350 نیز سیستم تعلیق الکترونیکی، حالت رانندگی اف‌اسپرت پلاس و دستیار پارک جدید با نام داینامیک هندلینگ در نظر گرفته شده است.

مانند گذشته، لکسوس۲۰۲۲ به صورت استاندارد با مجموعه ایمنی فعال لکسوس پلاس ارائه می‌شود. البته اکنون ES به جدیدترین نسخه سیستم ارتقا یافته است که می‌تواند برخورد از جلو با سایر وسایل نقلیه، اشیا‌ و عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را از دورتر تشخیص دهد. این سیستم همچنین دستیار کمکی برای گردش در تقاطع‌ها را نیز به راننده عرضه می‌کند. این خودرو در پاییز امسال قابل خریداری خواهد بود و قیمتش نیز در آن بازه زمانی اعلام می‌شود.

کدخبر: ۳۸۴۷۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر