کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۰۱۱
تاریخ خبر:

لوکس‌سواری با هزینه کم در ‌سرزمین خان‌ها!

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در جهان است و برای خودروسازان به‌قدری اهمیت دارد که برخی از مدل‌ها را نه فقط به صورت فیس‌لیفت اختصاصی، بلکه به صورت کاملا اختصاصی از پایه برای آن عرضه می‌کنند. سطح پایه درآمد هندی‌ها ماهانه ۸ هزار روپیه (۳٫۳ میلیون تومان)، سطح متوسط درآمد ۳۰ هزار روپیه (۱۲٫۲ میلیون تومان) و ۱۵۰ هزار روپیه (۶۱ میلیون تومان) است.

در ادامه، قیمت شماری از ماشین‌ها در یکی از نمایشگاه‌های دهلی‌نو را بررسی می‌کنیم تا هم مظنه بازار دستمان بیاید و هم ببینیم برای خریدشان نیاز به چند ماه پس‌انداز حداقل دستمزد در هند است. تا یادمان نرفته بگوییم که هند با تورم میانگین یک درصد اقتصادی باثبات دارد و می‌توان با خیال راحت در آن پس‌انداز کرد و خودرو خرید.

*** مرسدس بنز E220 مدل ۲۰۱۲ (۱۰۹ ماه)
نسل چهارم از مرسدس کلاس E در ایران هم جزو مدل‌های پرطرفدار مرسدس است و به چراغ‌های دوبخشی نمای جلویش شهرت دارد؛ E220 مدل ۲۰۱۲ که ۸۷۵ هزار روپیه برچسب قیمت خورده است. البته این نسخه از کلاس E هرگز به ایران نیامد. کلاس ای‌های حاضر در ایران در نمونه‌های E200، E250، E300 و E350 وارد خیابان‌ها شدند. E220 سواری نرمی تحویلتان می‌دهد، اما ۱۷۰ اسب بخار قدرت، آن هم برای بنز کمی ناامیدکننده است.

*** سوزوکی ارتیگا مدل ۲۰۱۴ (۶۲ ماه)
سوزوکی یکی از موفق‌ترین‌ برندها در هند است و می‌توانید نام مدل‌های آن را در صدر لیست پرفروش‌ترین خودروها ببینید.
ارتیگا به دلیل کابین جادار و بازار لوازم یدکی ارزانش بازار را از دست تویوتا آوانزا بیرون کشیده است. با مصرف سوخت ۶٫۶ لیتری ارتیگا گزینه‌ای اقتصادی هم هست.

*** ب ام و X1 مدل ۲۰۱۱ (۷۴ ماه)
ممکن است X1 ظاهر عضلانی و جذاب X6 را نداشته باشد و یک ب ام و اصیل به نظر نرسد، اما در نقش یک شاسی‌بلند کوچک که بتوان با آن در آخر هفته به دامان طبیعت رفت و نفسی تازه کرد گزینه‌ای قابل اعتماد است.
نمونه‌ای که در هند برای فروش گذاشته شده از تیپ اس درایو ۲۰ آی است که به معنی موتور ۲ لیتری توربوی ۱۸۴ اسبی این خودرو است. X1 دستپخت ریچارد کیم، طراح ب ام و i8 است.

*** اشکودا سوپرب مدل ۲۰۱۰ (۳۶ ماه)
چینی‌ها و روس‌ها عاشق اشکودا هستند. هرچند این علاقه در هند کمتر است، اما سدان‌های اشکودا در این کشور آسیایی هم معنی سفری بی‌دغدغه و آرام را می‌دهند. موتور ۱٫۸ لیتری توربوی این خودرو به خوبی کفاف آن را با ۱۵۸ اسب بخار نیرو می‌دهد. البته از نظر ایمنی و سواری نرم به‌ترتیب دو رقیب این خودرو دست بالاتر را دارند: ولوو S60 و نیسان ماکسیما.

*** رنجروور ووگ مدل ۲۰۱۲ (۴۰۰ ماه)
خودروهای لوکس هم در بازار هند کم نیستند. با رشد چشمگیر اقتصاد هند از دهه ۱۹۹۰ هر سال به تعداد ثروتمندان آن اضافه می‌شود؛ کسانی که علاقه ویژه‌ای به شاسی‌بلند، آن هم از نوع انگلیسی‌اش دارند. پیشرانه ۵ لیتری ووگ قابلیت تولید ۳۰۸ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و کابینش هم البته چیزی از هتل‌های ۵ ستاره کم ندارد (البته با استانداردهای ۲۰۱۲!). دیگر نقطه قوت ووگ آن است که در آفرودسواری هم مثل مهمانی لاکچری‌سواران سربلندتان می‌کند.

کدخبر: ۳۸۳۰۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر