کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۹۲۱
تاریخ خبر:

لوکسژن‌ U۶ در راه بازار ایران

روزنامه هفت صبح | طبق اعلام آذویکو قرار بود ‌ در زمستان ۹۹ شاهد حضور لوکسژن U6 در خیابان‌های ایران باشیم‌ اما تعداد کمی از این شاسی‌بلند خوش‌سیمای تایوانی به بازار عرضه شده‌اند‌ و در نمایندگی‌های آذویکو قابل خریداری‌اند. برای خریداری آن که مونتاژش از مرداد ماه ۹۹ در ایران آغاز شده است، باید ۹۹۰ میلیون تومان بپردازید‌ اما بهتر است به سراغ ویژگی‌های U6 برویم تا ببینیم ارزش پرداخت رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان را دارد یا نه.

در نمای جلوی U6 شاهد چراغ‌های کشیده به سوی درون هستیم که در داخل آنها علاوه‌بر چراغ هالوژن معمولی یک رشته LED قرار دارد. از جلو اولین خودرویی که با دیدن لوکسژن به ذهن تداعی می‌شود، پژو ۲۰۰۸ است. علاوه‌بر مدل ۲۰۰۸ اقتباس لوکسژن از زبان طراحی پژو چیزی نیست که نتوان به آسانی آن را تشخیص داد. پس برای کسانی که به دنبال خودرویی با طراحی اصیل می‌گردند، شاید U6 انتخاب خوبی نباشد.

به ویژه با جلوپنجره باریک و سپس محل خروجی هوای بزرگ که شاید بهتر بود جایشان با هم عوض شود! البته طراحی شکسته و تیز خط C در انتهای خودرو لوکسژن را به جنسیس GV70 و پورشه ماکان شبیه کرده که نقطه قوتی برای آن است. طراحی عقب نیز با چراغ‌های LED که به هم متصل‌اند زیباست.
لوکسژن در خارج از ایران با دو پیشرانه به فروش می‌رسد.

یکی ۱٫۸ لیتری و دیگری دو لیتری که هر دو به توربوشارژر مجهزند. برای ایران نسخه ۱٫۸ لیتری در نظر گرفته شده که می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار نیرو و ۲۵۶نیوتن متر گشتاور تولید کند. پس اگر خواستید آخر هفته‌ها با آن به دل طبیعت بزنید نیاز نیست نگرانی چندانی بابت توان لوکسژن داشته باشید. جعبه دنده آن شش سرعته اتوماتیک است و در قیاس با رقبایی همچون چری تیگو ۷ و ام‌جی RX5 از این ضعف رنج می‌برد که از قابلیت دوکلاچه محروم است.

تریم کابین لوکسژن تصورات شما را از کابین بی‌کیفیت و خشک خودروهای چینی عوض خواهد کرد. با ورود به کابین لوکسژن U6 با نمایی روبه‌رو خواهید شد که کمتر در خودروهای امروزی شاهد آن هستیم. داشبورد این خودرو توسط خط نیم دایره شکل به دو قسمت بزرگ و کوچک‌تر تقسیم شده و خط فوق تا روی در امتداد یافته است و نهایتاً در زیر داشبورد به اتمام می‌رسد.

در میان داشبورد هم یک صفحه نمایش بزرگ به چشم می‌خورد که در زیر آن تهویه مطبوعی با یک کلید دایره‌ای شکل و دو ردیف کلیدهای کنترلی تزئین شده است. از نکات جالب دیگر کابین لوکسژن U6 می‌توان به قرارگیری کلیدهای بالابر شیشه و تنظیم آینه‌های جانبی اشاره کرد که روی خط نیم‌دایره کشیده شده از سمت داشبورد تعبیه شده است.

لوکسژن علاوه بر آپشن‌های معمول در کراس‌اوورهای نو با این بازه قیمتی به سنسور نقطه کور به همراه دوربین، سنسور تغییرلاین، مانیتور ۱۲ اینچی، سیستم پیشگیری از تصادف و هدآپ مجهز است. در روزهای آینده بیشتر این تازه‌وارد تایوانی را در خیابان‌های ایران ملاقات خواهیم کرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۹۹۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر