کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۰۹۶
تاریخ خبر:

لندن؛ این شهر مونیخی‌ها را دوست دارد!

روزنامه هفت صبح | تیم‌های آلمانی در سال‌های اخیر نتایج خوبی در پایتخت انگلیس به دست آورده‌اند.بعد از به صدا درآمدن سوت پایان دیدار چلسی و بایرن مونیخ در استمفوردبریج، واکنش کارل هاینتس رومینیگه، نایب‌رئیس باشگاه آلمانی که در لندن حضور داشت، یکی از جالب‌ترین واکنش‌های آلمانی‌ها به این پیروزی مقتدرانه بود. رومینیگه در لندن به خبرنگاران گفت: «این شهر ما را دوست دارد، لندن، بایرن مونیخ را دوست دارد.» رومینیگه البته از تحسین بازیکنانش هم خودداری نکرد و خطاب به آنها گفت: «شما شخصیت بزرگی دارید، شخصیتی که اگر همینطور ادامه دهید شما را به جاهای مهمی خواهد رساند.»

نکته دیگری که رومینیگه در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد هم برای بایرن مونیخ اهمیت بسیار زیادی دارد. رومینیگه با اشاره به اینکه هانسی فلیک، سرمربی بایرن یک شب قبل از این بازی جشن تولد ۵۵سالگی خود را برگزار کرده، از این فرصت استفاده کرد تا خبر مهمی را به اطلاع هواداران باشگاه برساند؛ اینکه ممکن است با کسب نتایج مشابه، مثل نتیجه ‌ در لندن، فلیک که ابتدا قرار بود تا پایان فصل جاری هدایت بایرن را به عهده داشته باشد، فصل آینده هم در آلیانس آره‌نا فرمانده اصلی تیم باشد.

در باواریا خیلی‌ها می‌دانستند که فلیک، کسی که در میانه فصل جانشین نیکو کوواچ ناکام شده برای اینکه موفق شود جای پای خود را در آلیانس ‌ محکم کند حتما باید امسال در اروپا نتایج خوبی بگیرد و تیمش را به مراحل بالای چمپیونزلیگ برساند. حالا که به نظر می‌رسد بایرن مونیخ صعودش به مرحله یک‌چهارم را عملا قطعی کرده، فلیک از شانس بالایی برای رسیدن به این هدف برخوردار است.

فلیک در فصل جاری از هفت بازی تیمش در چمپیونزلیگ موفق به کسب هفت پیروزی شده ‌ اما سوالی که برخی در آلمان مطرح کرده‌اند این است که چلسی، قهرمان سال ۲۰۱۲ این رقابت‌ها آیا در حال حاضر سنگ محک مناسبی برای سنجش عیار بایرن مونیخ به حساب می‌آید یا نه؟ در این شکی نیست که چلسی در استمفورد بریج به هیج وجه نتوانست برای باواریایی‌ها مشکل قابل توجهی ایجاد کند.

تیم مونیخی در طول بازی یک سر و گردن بهتر از تیم اولیگارش روس، رومن آبراموویچ، ظاهر شد. با این حال در نیمه اول بایرن از سرعت و دقت کافی برای استفاده از برتری خود برخوردار نبود. در نیمه دوم بود که بایرن با دو حمله خارق‌العاده تنها در عرض سه دقیقه موفق شد دفاع چلسی را به هم بریزد.

در هر دو حمله رابرت لواندوفسکی در نقش آماده‌کننده ظاهر شد و سرژ گنابری گلزنی کرد تا نشان دهد در لندن شم گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد. به نظر می‌رسد این بازیکن سابق آرسنال هر وقت که به لندن برمی‌گردد از انگیزه بیشتری برای گلزنی برخوردار است. گنابری در این فصل رقابت‌های چمپیونزلیگ در لندن شش گل به ثمر رسانده که چهار تای آنها در ماه اکتبر گذشته در دیدار مقابل تاتنهام به ثمر رسیده بود و دو گل سه‌شنبه شب او هم نصیب چلسی شد.

اما گل سوم بایرن بدون حضور گنابری و توسط رابرت لواندوفسکی به ثمر رسید. با این حال توپ نهایی برای لواندوفسکی توسط آلفونسو دیویس، ستاره کانادایی و لیبریایی‌الاصل بایرن آماده شد که با محو کردن مدافعین مستقیمش موفق شد نگاه‌ها را با خود معطوف کند. توماس مولر بعد از بازی به درخشش این پدیده جوان اشاره کرد و گفت: «آلفونسو دیویس آمادگی بدنی و سرعت بی‌نظیری دارد. ما تا حالا چنین بازیکنی با این خصوصیات نداشته‌ایم.»

با این همه باید اذعان کرد که بایرن سه‌شنبه در استمفوردبریج نمایشی کامل و بی‌عیب و نقص نداشت. ولی باواریایی‌ها در طول بازی نشان دادند که به گلزنی حریص هستند، در بخش عمده دقایق بازی با طراوت و شادابی کار می‌کنند و نقشه روشن و صریح سرمربی‌شان را وفادارانه در زمین پیاده می‌کنند.

همانطور که توماس مولر در پایان بازی گفت: «در درون تیم حسی وجود دارد که انگار امسال در چمپیونزلیگ اتفاقات خیلی خوب برای ما ممکن است. همه این حس را دارند و برای محقق کردن آن تلاش می‌کنند و این واقعا امیدوارکننده است.» با توجه به همه این اوصاف می‌توان انتظار داشت که هانسی فلیک به زودی پای میز نشسته و قرارداد جدیدی امضا کند که باشگاه آن را هدیه تولد مناسبی برای مربی ۵۵ساله خود می‌داند.

از دیگر نتایج خوبی که بایرن مونیخ در لندن به دست آورده باید به پیروزی ۵بریک مونیخی‌ها مقابل آرسنال اشاره کرد که در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد‌ اما درخشان‌ترین پیروزی بایرن در لندن به فصل جاری لیگ قهرمانان و به مرحله گروهی رقابت‌ها برمی‌گردد. زمانی که باواریایی‌ها در لندن و در استادیوم خانگی تاتنهام موفق شدند اسپرز را با نتیجه ۷بر۲ در هم بکوبند. دیداری که با درخشش بی‌نظیر گنابری و چهار گل او، دو گل رابرت لواندوفسکی و یک گل جاشوا کیمیش با نتیجه ۷بر۲ به سود تیم مونیخی به پایان رسید.

*** مسی حق داشت، این بارسا قهرمان اروپا نمی‌شود
لیگ قهرمانان رویای بارسلونا است. رویای مسی و بارتومئو. رویای تمام هواداران. دو افتضاح سال‌های اخیر در این رقابت‌ها باعث شده تا بارسا بیش از همیشه به فتح لیگ قهرمانان نیاز داشته باشد ولی با این تیم، بارسا مشکل بتواند به هدف خود برسد. با این فوتبالیست‌ها و با این سبک بازی بارسلونا راه به جایی نخواهد برد.

این بارسا فاصله زیادی با تیم‌های پرقدرت کنونی اروپا دارد و تنها یک معجزه از مسی می‌تواند مانع یک ناکامی دیگر شود. نمایش بارسا برابر ناپولی بهترین گواه است برای اینکه بارسا به یک افتضاح دیگر نزدیک‌تر است تا کسب عنوان قهرمانی.کیکه ستین سه‌شنبه شب برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی شبیه ‌ ارنستو والورده عمل کرد.

گذاشتن چهار هافبک در میانه زمین برای کنترل توپ و میدان البته که موثر بود ولی بارسا فقط پاس می‌داد و حرکات عمقی اندکی در این تیم مشاهده می‌شد. در نیمه اول بارسا حتی یک شوت در چارچوب هم نداشت. ناپولی اما با یک دفاع منسجم و سازماندهی شده به خوبی توانست ایده‌های ستین را نقش بر آب کند و روی اشتباه جونیور فیرپو و ضربه فوق‌العاده مرتنس، به گل نیز دست یافت.

به همه اینها مسی را نیز اضافه کنید که در معبد مارادونا از روزهای اوجش فاصله داشت و به فرم فرازمینی خود نزدیک هم نبود.بارسا برای برگرداندن بازی باید نمایشی متفاوت با نیمه اول ارائه می‌داد اما جریان نیمه دوم نیز تفاوت زیادی با ۴۵ دقیقه نخست نداشت. بارسا همچنان در خط حمله بی‌نظم و شلخته نشان می‌داد و تنها روی تک ضربه گریزمان بود که توانست کار را به تساوی بکشاند. مسی حق داشت زمانی که گفت با این سبک بازی دشوار بتوان در لیگ قهرمانان نتیجه گرفت.

مسی بارسا را هنوز تیمی در حد فتح لیگ قهرمانان نمی‌داند و چه بسا در بازی برگشت هم بارسا نتواند کار صعود را تمام کند. گل گریزمان در واقع سرپوشی بود بر نمایش متوسط بارسلونا؛ نمایشی خسته‌کننده و کم‌اثر. نتیجه یک-یک در سن پائولو البته که نتیجه بدی نیست و بارسا این شانس را دارد که ناپولی را در بازی برگشت حذف کند ولی واقعیت چیز دیگری است: «بارسا فوتبال بازی نمی‌کند حتی با در اختیار داشتن لئو مسی.»

کدخبر: ۳۱۲۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر