کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۹۵۹
تاریخ خبر:

لشگر زنانه ترامپ در ‌انتخابات ۲۰۲۰

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | ‌یکی از زن ستیزترین روسای‌جمهور آمریکا دست به دامان زنان شده تا انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را ببرد. او تا امروز با روش تازه‌ای که انتخاب کرده موفق شده تا فاصله‌اش را در نظر‌سنجی‌ها نسبت به رقیب دموکراتش کمتر کند. بر اساس آخرین آمار و ارقام شانس ترامپ دو درصد نسبت به قبل از گردهمایی‌ها افزایش داشته است. بر اساس آمار ترامپ در میان سفیدپوستان محبوب‌تر شده است.

رای او ۸ درصد نسبت به قبل در میان این گروه، از زمان شروع فعالیت‌های کمپین‌های انتخاباتی افزایش داشته. این در حالیست که بایدن هنوز در میان حاشیه‌نشینان و سیاه‌پوستان محبوبیت بیشتری دارد. از زمان آغاز به کار کنوانسیون ملی جمهوری خواهان و کمپین انتخاباتی ترامپ، او از زنان به عنوان برگ برنده خود استفاده کرده است. این در حالیست که ترامپ در تمام چهارسال گذشته، از خود چهره‌ای ضد زن نشان داده بود.

با این حال ترامپ حالا به سراغ زنان خانواده‌اش رفته تا ضعف خود را در این زمینه لاپوشانی کند. اما مسئله اصلی برای ناظران این است که تقریبا تمام زنانی که ترامپ از آنها برای پیشبرد مقاصد انتخاباتی خود استفاده می‌کند، سفید پوست و بلوند هستند یا به رویای آمریکای بزرگ برای آمریکایی‌ها باور دارند. در شرایطی که آمریکایی‌ها نسبت به مسائل نژادی حساس شده‌اند و بایدن از این موضوع استفاده کرده و دست به انتخاب کامالا هریس،یک رنگین پوست مهاجر زده است، زنان کمپین ترامپ با زیباترین لباس‌ها و آراسته‌ترین ظاهر ممکن در مراسم‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند.اینجا مروری کرده‌ایم به برخی از چهره‌های اصلی که در روزهای اخیر به تبلیغ ترامپ پرداخته‌اند:

* ملانیا ترامپ: ملانیا همسر ترامپ در سخنرانی خود که با زبان انگلیسی دست و پا شکسته‌ای انجام شد، به دفاع از سیاه‌پوستان و کشته‌شدگان بر اثر کرونا پرداخت. او توانست با تعریف کردن داستان مهاجرتش به آمریکا در جوانی، به مهاجران بگوید که آنها هم شانس زندگی بهتر را دارند. او در واقع آمده بود تا بگوید زنان و مهاجران، برای جمهوری خواهان هم به اندازه دموکرات‌ها با اهمیت هستند.

با این حال او نتوانست جامعه هدفش را تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، این سخنرانی را نمایشی خواندند و نظر مهاجران هم جلب نشد. اما در مقابل سفیدپوستان آمریکایی تحت تاثیر بانوی اول آمریکا قرار گرفتند. ملانیای ۵۰ ساله در چهار سال گذشته تلاش کرده تا چهره متفاوتی از ترامپ به نمایش بگذارد. اختلافات این زوج نظر رسانه‌ها را بارها به خود جلب کرده. اما بسیاری معتقدند او هم مانند ترامپ تنها صدای ثروتمندان و سفیدپوستان است و برای مهاجران تره هم خرد نمی‌کند.

*‌ ایوانکا ترامپ: یکی دیگر از سخنرانان اخیر کمپین ترامپ، دختر بزرگش ایوانکا بود. او در سال‌های گذشته حضور فعالی داشت و گاهی حتی جای ملانیا را هم پر کرد. برخی معتقدند که برخلاف خصلت محافظه کار همسر ترامپ، دخترش نقش پررنگی در سیاست آمریکا در سال‌های اخیر داشته است. همسر او کوشنر هم مورد اعتمادترین مشاور ترامپ خوانده می‌شود. ایوانکا به خوش پوشی مشهور است. او خود را تاجر و نویسنده می‌داند .

اما مانند نامادری‌اش در صنعت مدلینگ هم دستی بر آتش داشته است. نفوذ دختر بزرگ‌تر بر پدر از هر فرد دیگری بیشتر است. آمریکایی‌ها اما به ایوانکا که در بال غربی کاخ سفید برای خود دفتر دارد، اعتماد چندانی ندارند. ایوانکا در سخنرانی خود گفت: «می‌دانم که روش ارتباطی پدرم در توئیتر به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید و ممکن است بسیار رک به نظر برسد. اما دست آخر نتایج کارهایش خود بهترین شاهد هستند.» ایوانکا ترامپ گفت: «واشنگتن پدر مرا عوض نکرد. دونالد ترامپ واشنگتن را تغییر داد.»

*‌ تیفانی ترامپ: تیفانی شهرت و محبوبیت خواهرش را ندارد. او همسر مردی لبنانی بوده و کوچک‌ترین دختر ترامپ است و اغلب خودش را از تیررس رسانه‌ها دور نگه می‌دارد. تیفانی ترامپ، دختر دوم دونالد ترامپ در سخنرانی خود از رسانه‌ها انتقاد کرد و آنها را به دروغگویی، جانبداری و دستکاری و جهت دهی اطلاعات متهم کرد. تیفانی ترامپ که به تازگی از مدرسه حقوق دانشگاه جورج‌تاون ( واقع در واشنگتن دی.سی) فارغ‌التحصیل شده است، سوابق پدرش در زمینه ارتقا زنان به پست‌های مهم در کاخ سفید را ستود.

*‌ کیمبرلی گیلفویل: کیمبرلی گیلفویل مجری سابق فاکس‌نیوزاست که این روزها دوست دختر پسر ترامپ به حساب می‌آید. او که ۹سال از ترامپ جونیور بزرگ‌تر است قبلا وکیل بوده و حالا تمام هم و غمش را بر روی پیروزی ترامپ گذاشته است. سخنرانی او به خاطر صدای بلند و حرکات نمایشی‌اش مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. او تیم راستگرایان اطراف ترامپ را کامل کرد.

او و پسر ترامپ مسئول جمع آوری پول برای کمپین انتخاباتی هستند و انتظار می‌رود که از این پس پررنگ‌تر از قبل در برنامه‌ها حاضر باشند. گیلفویل درسخنرانی‌ شش دقیقه‌ای خود درباره اصلیت پورتوریکویی مادرش و رویای آمریکایی صحبت کرد و هشدار داد که دموکرات‌ها مردم را شست‌وشوی مغزی می‌دهند و خانواده‌ها را نابود می‌کنند: «نگذارید بر شما چیره شوند.»

کدخبر: ۳۴۶۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر