کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۱۶۰
تاریخ خبر:

لحظات مفرح ‌‌‌حضور هاشمی در برنامه‌ جهان‌آرا

روزنامه هفت صبح | محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران دوشنبه شب مهمان برنامه جهان‌آرا از شبکه افق سیما بود. در بخشی از این برنامه یک گفت‌و‌گوی چالشی بین او و امیرحسین ثابتی مجری برنامه درباره نامگذاری خیابان مصدق شکل گرفت که منجر به اتفاق بامزه‌ای روی آنتن زنده شد. امیرحسین ثابتی مجری این برنامه از فعالان اصولگرا و از مخالفان جدی برجام است.

او از رئیس شورای شهر درباره نامگذاری خیابان‌های تهران پرسید و محسن هاشمی اینطور پاسخ داد: «شما به نام مصدق حساس هستید اما خب یک عده‌ای در شورای شهر چنین حساسیتی ندارند.» ثابتی در پاسخ به رئیس شورای شهر گفت: «من حساس نیستم آقای هاشمی. امام خمینی حساس بوده»

اینجا هم هاشمی جواب داد: «اشکالی ندارد. حالا مردم به یک عده‌ای در شورای شهر رای دادند که به این نام حساس نیستند اما اگر از جایی به غیر از شما به من زنگ بزنند و بگویند اسم مصدق را نگذارید ما نمی‌گذاریم. نه اینکه شما زنگ بزنید» مجری برنامه در مقابل این جمله اینطور موضع گرفت که: «آقای هاشمی دیگر همه چیز را گردن رهبری انداختن…»

محسن هاشمی بلافاصله صحبت او را قطع کرد که: «نه من نگفتم رهبری». ثابتی پاسخ داد: «خب شما وقتی می‌گویید یکجا منظورتان که وزارت ورزش نیست. منظورتان دفتر رهبری است دیگر.» محسن هاشمی دوباره پاسخ داد نه من منظورم دفتر رهبری نبود. مجری برنامه اصرار کرد: «پس بگویید شفاف منظورتان کجاست؟»

محسن هاشمی هم در حالی که با خونسردی آب می‌نوشید پاسخ داد: « نمی‌گویم» مجری دوباره پرسید: «مگر شما شفافیت را تصویب نکردید، خب الان بگویید منظورتان کجا بود؟» محسن هاشمی هم پاسخ داد: «در این مورد نمی‌خواهم شفاف عمل کنم.»

این بگو مگوی محسن هاشمی و مجری جوان و اصولگرای شبکه افق به‌رغم اینکه بحث ملتهبی بود اما با شوخی و مطایبه برگزار شد و گذشت. در واقع محسن هاشمی چند مرتبه نشان داده که پرهیزی از گفت‌و‌گو با منتقدان و مخالفان طیف سیاسی خود ندارد. معمولا رک و پوست‌کنده و با خونسردی حرف می‌زند و از این نظر شاید مهارت قابل‌توجهی برای حضور در مناظره‌های انتخاباتی داشته باشد.

هرچند هنوز مشخص نکرده که قصد کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ را دارد یا نه. اخیرا که حضور او در برنامه‌های تلویزیونی خیلی پررنگ شده و در مورد این موضوع هم خیلی مورد سوال قرار می‌گیرد. در همین برنامه جهان‌آرا هم اتفاقا در این مورد از او سوال شده که باز هم از پاسخ دادن طفره رفت.

یک مرتبه در اواسط آذرماه که در برنامه شبکه پنج محمد دلاوری وقتی این سوال از او شد، خودش گفت: «هر بار در صدا و سیما من حاضر می‌شوم از من می‌پرسند در انتخابات نامزد می‌شوی تا بالاخره یک بار بگویم نمی‌آیم!»

گفتنی است این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در برنامه دوشنبه شب جهان‌آرا برای اولین بار اعلام کرد که: «وصیت‌نامه‌ای از مرحوم آیت‌الله هاشمی را در بیش از ۱۰۰ صفحه به رهبری تحویل دادم چون خطاب به ایشان نوشته شده، در صورت صلاحدید رهبری می‌توانند منتشر کنند.»

در بخش دیگری از این گفت‌و‌گوی تصویری هم مجری بحث را به برجام کشاند که محسن هاشمی گفت تمایلی به صحبت درباره برجام ندارد اما تلویحا از آن دفاع کرد که با انتقاد مجری برنامه مواجه شد. پیش از این انتشار عکسی از امیرحسین ثابتی پشت سر سعید جلیلی در دوران مذاکرات هسته‌ای جلیلی با کاترین اشتون در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود.

این فعال رسانه‌ای ساعاتی بعد از پایان مصاحبه با محسن هاشمی خطاب به او در توئیتر نوشت: «لطفا دستور دهید تا هر چه زودتر نام دو تا از خیابان‌های «اصلی» شهر تهران به نام شهیدان رضایی‌نژاد و علیمحمدی (شهیدان هسته‌ای) تغییر یابد.»

کدخبر: ۳۶۵۱۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر