کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۲۳۳
تاریخ خبر:

لبخند‌ شیطانی جیمز‌ فرانکو و آن دختر انگلیسی

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | جیمز فرانکو در مقیاس و استاندارد زندگی کالیفرنیایی هم بچه پولدار به حساب می‌آمد.پدرش از پیشگامانی بود که چند دهه پیش تجارت‌ نوین خود را از سیلیکون ولی آغاز کرد. همچنین مادر و مادربزرگ او روزنامه‌نگار و نویسنده بودند و هر دوی آنها سال‌ها پیش چند جلد کتاب را هم روانه بازار نشر کردند.

در خانواده‌ یهودی فرانکو همه چیز بر مدار آداب،رسم و انضباط می‌چرخید.برای جیمز و دو برادرش ادب،تحصیلات و پایبندی به اصول دین سه رکن اصلی و اساسی به حساب می‌آمد.جیمز تحت این تعالیم رشد کرد و وارد دانشگاه شد و پس از دریافت مدرک کارشناسی تئاتر خود از دانشگاه کالیفرنیا ابتدا تحصیلاتش را در همین رشته و در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و سپس یک مدرک کارشناسی ارشد در رشته طراحی صحنه هم گرفت.

او علاوه بر بازیگری در کارگردانی،نویسندگی و نقاشی نیز فعالیت دارد.مخاطبان جدی سینما جیمز فرانکو را با فیلم ۱۲۷ساعت به یاد می‌آورند؛فیلمی که فرانکو برای نقش‌آفرینی در آن نامزد جایزه اسکار و بفتا شد.مخاطبان عام او را در کنار زوج هنری‌اش یعنی ست روگن به یاد می‌آورند که به همراه هم در هشت فیلم کمدی نقش‌آفرینی کردند و خنده بر لبان مخاطبان نشاندند.

علاوه بر روابط صمیمانه و گرم فرانکو با طرفدارانش که این رفتار را کمتر از ستاره‌های هالیوود سراغ داریم، یکی از مشخصه‌های دیگر او لبخندی خاص است که به «لبخند زیبای جیمز فرانکو» معروف است.عده‌ بسیاری از طرفداران فرانکو فقط او را به خاطر لبخندش دوست دارند و می‌گویند لبخند او علاوه بر زیبایی، انرژی مثبت و نشانی از معصومیت را نیز به همراه خود دارد.

حامیان و طرفداران لبخند زیبای جیمز فرانکو در سال ۲۰۰۹ و در روزگاری که فیسبوک تنها پدیده بلامنازع شبکه‌های اجتماعی بود صفحه‌ای به همین نام در این شبکه اجتماعی باز کردند و جالب این‌که در آن زمان تعداد دنبال‌کنندگان این صفحه از تعداد دنبال‌کنندگان صفحه رسمی فرانکو به مراتب بیشتر بود.فرانکوی محبوب با لبخند معصومانه خود،دل و دیده‌های بسیاری را به خود معطوف کرده بود و توانست از همین محبوبیت استفاده کند و بیش از ۶۰میلیون دلار پول از محل نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به جیب بزند.

همه چیز تا سال ۲۰۱۸ به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه پنج زن او را به آزار جنسی متهم کردند. در شبی که فرانکو برای یک سریال کمدی که خود ساخته و در آن بازی کرده بود به روی صحنه رفت تا جایزه گلدن گلوبش را بگیرد، یکی از شاگردان مدرسه بازیگری او به نام سارا تیتن نیز از بیننده‌های برنامه و شاهد لبخند همیشگی فرانکو بود و او این لحظه را سیلی محکمی به صورتش توصیف کرده است.

روز بعد سارای ۲۳ ساله افشا می‌کند که در جریان کلاس‌های پیشرفته بازیگری، نه تنها فرانکو او را مورد آزار جنسی قرار داده بلکه رفتاری از او دیده است که بیش از هر چیز به جنون رفتاری شباهت دارد.پس از پخش تکذیبیه فرانکو که در آن گفته بود او در زندگی شخصی خود صداقت و شرافت را سرلوحه خود قرار داده و این وصله‌ها به او نمی‌چسبد، چهار نفر دیگر از شاگردان او نیز افشا کردند که نه تنها مورد آزار جنسی از جانب فرانکو قرار گرفته‌اند بلکه فرانکو در آن شرایط به حدی رفتارش تغییر می‌کرد و به سطحی از عصبانیت و جنون می‌رسید که همه آنها بیم جان خود را نیز داشته‌اند.

فرانکو به کمک دوستانش که مجریان برنامه‌های مهم و معروف تلویزیونی بودند و برای تطهیر شخصیت فرانکو اجازه حضور و اظهارنظر در این مورد را به او دادند توانسته بود کمی جامعه را با خود همراه کند که این اظهارات همگی تهمت‌های بی‌پایه و اساس است و هیچ‌کدام از این پنج نفر مدرک و شاهدی بر مدعای خود ندارند. ناگهان دختری نوجوان ادعا کرد که سال گذشته که همراه نامزد خود از لندن به لس‌آنجلس سفر کرده بودند در دایرکت اینستاگرامش پیام‌های عاشقانه‌ای از فرانکو دریافت می‌کند و پیشنهاد او برای گذراندن شبی در هتلی در لس‌آنجلس با فرانکو را می‌پذیرد.

آن دختر انگلیسی می‌گوید زمانی که فرانکو فهمید که من ۱۷ساله‌ام و هنوز به سن قانونی نرسیدم تغییر رفتار داد و چیزی مانند تجاوز رخ داد.این خبر مانند بمب ترکید و هرچه فرانکو برای تطهیر خود رشته بود را پنبه کرد. او سعی کرد با دخالت وکیلش دوباره خود را از این اتهامات مبرا کند و بگوید چون فرد مشهوری است دیگران سعی دارند با این دروغ‌ها و تهمت‌ها به اعتبار او خدشه وارد کنند و از این راه پولی به جیب بزنند.

مثل همیشه چهره دلنشین و لبخند زیبای جیمز فرانکو داشت کارش را می‌کرد و تنها چند قدم به بیرون آمدن او از مرداب مانده بود که این‌بار جانی دپ، ستاره مشهور و بازیگر محبوب هالیوود اعلام کرد که امبر هرد، ستاره سینما که همسر اوست همراه با جیمز فرانکو در آپارتمان دپ به او خیانت کرده است.البته این تمام ماجرا نیست، دپ اعلام کرد که اگرچه فرانکو به خواست هرد به خانه او رفته است اما در خانه اتفاقات به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و فرانکو شخصیت پنهان خود را این‌بار برای هرد نمایان می‌سازد و به او تجاوز می‌کند.

هرچند هرد نپذیرفت که این اتفاق در دوران ازدواج او با دپ رخ داده است اما تلویحا تایید کرد که تجربه او تجربه‌ای نزدیک به یک تجاوز جنسی بوده است. با این خبر و تحت فشار افکار عمومی، پرونده آزارهای جنسی فرانکو در مدرسه و کلاس‌های بازیگری او که به فراموشی سپرده شده بود دوباره به جریان افتاد و بررسی شد.ماه گذشته اعلام شد که به زودی نتیجه دادرسی‌های شکایات این پنج زن اعلام و قراری برای جیمز فرانکو صادر خواهد شد.

اما وکیل فرانکو چند روز پیش اعلام کرد که شاکیان این پرونده با او به توافق رسیده‌اند و به زودی از پیگیری شکایت خود انصراف خواهند داد و هرگز قراری مبنی بر شکایت در مورد آزار جنسی برای فرانکو صادر نخواهد شد.مشخص است که شاکیان در ازای دریافت پول از ادامه دادرسی منصرف شده‌اند اما در فضای مجازی آمریکا بحث بر سر این است که آیا کسی که پولدار است می‌تواند همه چیز، حتی عقوبت گناه بزرگی مانند تجاوز جنسی را بخرد و با آرامش روبه‌روی دوربین‌ها بایستد و لبخند بزند؟ معنای لبخند زیبای جیمز فرانکو چیست و آیا این لبخند پوزخندی به اجرای عدالت برای ثروتمندان نیست؟

کدخبر: ۳۷۶۲۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر