کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۷۴۴
تاریخ خبر:

لاندو بوزانکا‌ در‌ تهران هواپیماربایی در آلمان

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌۲۶ مهرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات. خبر مهم و جالبی که بشود نقل کرد در این صفحه نیست. تیتر مربوط به هواپیما‌ربایی درآلمان است‌. کلا هواپیماربایی در دهه هفتاد میلادی به یک شغل پرطرفدار بدل شده بود. اماپایین صفحه آگهی شده که لاندو بوزانکا از پنجشنبه شب در کاباره جزیره برنامه اجرا خواهد کرد. با وفور کمدی‌های جنسی ایتالیایی‌، بوزانکا به چهره‌ای مطرح در ایران تبدیل شده بود.

کاباره جزیره هم به محمدعلی خرم تعلق دارد که می‌خواست برای کاباره میامی و کاباره ونک و کاباره باکارا خط و نشان بکشد و با دستمزدهای کلان امثال شهره و ستار و داریوش را به این کاباره کشانده بود. در صفحه ۳ نقل شده که محمدرضا آخوندی که در ۱۲ تیرماه ۱۳۵۴ به اتومبیل سفارت آمریکا حمله و موجب قتل راننده ایرانی آن شده بود‌،‌ صبح روز قبل اعدام شده است‌. در صفحه ۴ آمده که در مسابقات کشتی فرنگی جهان‌، ایران فقط یک مدال برنز گرفته که آن هم توسط مرادعلی شیرانی بوده‌.

گیلرمو ویلاس که چند هفته قبل مسابقات تنیس تهران را فتح کرده بود در آخرین رده‌بندی تنیس جهان به عنوان نفر اول و جلوتر از بیورن بورگ و جیمی کانرز شناخته شده است‌. در صفحه سینماها اکران فیلم کندو اثر مشهور فریدون گله اتفاق جالبی است. کندو در سال‌های پس از انقلاب به‌خصوص در دو دهه اخیر شهرت فزاینده‌ای پیدا کرده است‌. در صفحه حوادث هم ماجرای جالبی در خیابان کاج در منطقه میدان فاطمی (آریامهر سابق) شکل گرفته و صاحبخانه برای خلاصی از دست مستاجر خود کاریکاتور بزرگ دو متر در یک متر از خانواده مستاجرش را در بالکن خود که طبقه بالای مستاجر سکونت دارد قرار داده است‌!

۲۷ مهرماه ۱۳۵۶٫ هنوز ماجرای ربوده شدن هواپیمای آلمانی و دخالت کماندوهای آلمانی مورد توجه روزنامه اطلاعات است. خبر مهم دیگر افزایش جریمه پارک دوبل به ۳۰۰ تومان است. دولت هم تصویب کرده که فرداشب ساعت‌ها را نیم ساعت عقب بکشید‌. اول مهر ساعت‌ها یک‌ساعت جلو کشیده شده بودند و حالا از ۲۸ مهرماه قرار است نیم ساعت به عقب برگردند‌! حالا چرا نیم ساعت نمی‌دانیم.
از ۲۸ مهرماه قرار است سیرکی که خودش راسیرک بزرگ اروپا می‌نامد در خیابان جنوب پارک ملت (شاهنشاهی آن دوران ) برنامه اجرا کند.

ایران در یک بازی دوستانه سه بر یک گالاتاسرای ترکیه را در زمین گل آلود امجدیه و زیر باران و در حضور ۱۲ هزار تماشاگر شکست داده است‌. گالاتاسرای با بیشتر بازیکن‌های ذخیره‌اش مقابل تیم ملی ایستاده است و ۶ ملی پوشش در بازی حضور نداشتند. قاسمپور‌، عادلخانی و غلامحسین مظلومی گل‌های ایران را زده‌اند که با ترکیب اصلی خود در بازی ظاهر شده بود‌. عادلخانی در گوش چپ، غفور جهانی در نوک حمله و حسین فرکی در گوش راست ظاهر شده بود و پروین و صادقی و قاسمپور هم هافبک‌ها بودند.

حسن نظری و آندرانیک اسکندریان و عبداللهی و کازرانی هم خط دفاع همیشه ثابت تیم ملی بودند‌. حسن روشن مصدوم ودرترکیب غایب بوده‌. نیمه دوم هم غلامحسین مظلومی به جای غفور جهانی وارد بازی شده است و علیرضا قشقاییان به جای فرکی. کلا دو تعویض انجام داده مهاجرانی و هردو تعویض هم دقیقه‌۴۶ صورت گرفته است‌. این آگهی مسکن را هم بخوانید:‌ خانه دوطبقه با سه اتاق خواب در خیابان پالیزی فرح شمالی به قیمت ماهی ۶۰۰۰ تومان. یعنی ۹۰۰ دلار. در صفحات امروز هم هیچ خبری از شب شعر گوته و حضور روشنفکران درج نشده است.

کدخبر: ۴۲۰۷۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر