کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۳۴۲
تاریخ خبر:

قیمت گوشی موبایل؛ صعود‌ آیفون‌، عقب‌نشینی شیائومی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | اگر ابتدای هفته گذشته گوشی خریده بودید احتمالا باید الان خوشحال باشید چراکه در همین یک هفته قیمت اغلب گوشی‌های پرفروش موجود در بازار افزایش پیدا کرده است.مثلا گوشی‌ها سامسونگ تا ۹۰۰هزار تومان گران شده‌اند.بیشترین افزایش قیمت بین گوشی‌های سامسونگ مربوط به گلکسی Note 20 Ultraاست.

مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشته‌اند، هرچند مدل‌های قدیمی آیفون ۱۱ نوسان کمتری داشتند.گوشی‌های شیائومی رفتار دوگانه‌ای داشتند و بعضی کاهش قیمت و بعضی دیگر افزایش قیمت پیدا کردند.گوشی‌های هوآوی کمترین تغییر قیمت را داشتند. اتفاقات بازار موبایل در هفته گذشته چندان بی‌تاثیر از افزایش قیمت دلار نبود.

*** ‌تغییرات قیمت گوشی‌های سامسونگ؛ تا ۹۰۰هزار تومان افزایش
گوشی‌های سامسونگ برای گران‌شدن بی‌تابی می‌کنند. در بین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، افزایش ۴۵۰هزار تومانی قیمت سامسونگ Galaxy A30s بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند. این گوشی ابتدای هفته گذشته حدود چهار میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت داشت و تا پایان هفته به چهار میلیون و ۹۵۰هزار تومان رسید.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ بود.آنهایی که روز شنبه هفته گذشته Galaxy Note 20 Ultra 5G را به قیمت ۲۹میلیون و ۵۹۰هزار تومان خریدند، تا حدودی برنده بودند چراکه قیمت این گوشی تا پایان هفته به ۳۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.گلکسی Note 10 Lite هم از ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید تا افزایش قیمت ۸۷۰هزار تومانی را تجربه کند.سامسونگ Galaxy S20 FE کاملا برخلاف جریان حرکت کرد. قیمت این گوشی در ابتدای هفته ۱۳میلیون و ۳۵۰هزار تومان بود و تا پایان هفته به ۱۲میلیون و ۵۲۲هزار تومان کاهش پیدا کرد.

*** ‌تغییرات قیمت گوشی‌های آیفون؛ تا دو میلیون افزایش
گوشی‌های آیفون در هفته‌ای که گذشت، عموما حدود یک تا دو میلیون تومان گران شدند. قیمت iPhone 12 Pro با ظرفیت ۱۲۸گیگابایت از همه بیشتر افزایش پیدا کرد و از ۳۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان ابتدای هفته به ۳۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان در پایان هفته رسید.در طرف مقابل iPhone 12 Mini به عنوان ارزان‌ترین گوشی سری آیفون ۱۲، در مدار نزولی حرکت می‌کرد. مدل ۱۲۸گیگابایتی این گوشی تا آخرین روز هفته گذشته با کاهش قیمت یک میلیونی، به ۲۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید. مدل ۶۴گیگابایتی آن هم با افزایش ۲۰۰هزار تومانی نهایتا با قیمت ۲۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

گوشی‌های سری آیفون ۱۱ نوسان کمتری را در هفته گذشته تجربه کردند. iPhone 11 Pro Max حدود ۴۰۰هزار تومان کاهش قیمت داشت، iPhone 11 Pro تقریبا ۷۰۰هزار تومان گران شد و iPhone 11 حدود ۲۰۰هزار تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشت. از آنجایی که گوشی‌های سری ۱۱ آیفون قبلا وارد کشور شده‌اند، احتمالا به همین خاطر نوسانات بازار ارز تاثیر چندانی روی قیمت آنها نمی‌گذارد.

*** ‌تغییرات قیمت گوشی شیائومی؛ ارزانی اغلب مدل‌ها
شیائومی و سامسونگ عموما همگام با یکدیگر افزایش یا کاهش قیمت را تجربه می‌کردند اما هفته گذشته راه این دو رقیب چینی و کره‌ای از هم جدا شد. طوری که با وجود افزایش قیمت گوشی‌های سامسونگ، در بین ۱۵مدل گوشی پرفروش شیائومی ۹گوشی ارزان شدند و قیمت شش مدل افزایش پیدا کرد.

Pocco X3 با کاهش قیمت ۴۹۴هزار تومانی رکورددار ارزانی بین گوشی‌های شیائومی بود و قیمت آن از شش میلیون و ۷۹۴هزار تومان در ابتدای هفته به پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان در پایان هفته کاهش پیدا کرد. شیائومی Mi 10 Lite که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند، دیگر گوشی پرفروش شیائومی است که در پایان هفته با ۲۵۰هزار تومان کاهش قیمت به ۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

در طرف مقابل، بیشترین افزایش قیمت در هفته گذشته در بین گوشی‌های شیائومی به Note 9 Pro مربوط می‌شود. این گوشی ابتدای هفته حدود پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود و با افزایش ۳۴۰هزار تومانی، در نهایت روز پنجشنبه با قیمت پنج میلیون و ۷۴۰هزار تومان فروخته شد. دیگر گوشی‌های شیائومی نوسان قیمت چندانی نداشتند.

*** ‌تغییرات قیمت گوشی شیائومی؛ بازار آرام با کمترین نوسان
گوشی‌های هوآوی کمترین نوسان قیمت را در بازار موبایل هفته گذشته از خود نشان دادند. طوری که قیمت شش مدل از پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند، هیچ تغییری نسبت به ابتدای هفته پیش پیدا نکرده. در بین آنها، هوآوی Y9 Prime بیشترین افزایش قیمت را پشت سر گذاشت. این گوشی که در ابتدای هفته چهار میلیون و ۶۵۰هزار تومان فروخته می‌شد، تا پایان هفته افزایش ۴۵۰هزار تومانی را پشت سر گذاشت و به پنج میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

هوآوی Y8s هم دیگر موبایل پرفروش هوآوی بود که در هفته دوم بهمن افزایش قیمت را تجربه کرد. رشد ۱۰۵هزار تومانی قیمت این گوشی باعث شد تا مشتریان آن، به‌جای چهار میلیون ۳۴۹ هزار تومان روز شنبه، چهار میلیون و ۴۵۴هزار تومان در روز آخر هفته برای خرید این گوشی پول خرج کنند. در طرف مقابل Nova7i بین پرفروش‌ترین گوشی‌های هوآوی با افت قیمت ۲۴۰ هزار تومانی، خودنمایی می‌کند. موبایلی که از قیمت شش میلیون و ۳۰۰هزار تومان عقب‌نشینی کرد و تا شش میلیون و ۵۹هزار تومان ارزان شد.

کدخبر: ۳۷۲۳۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر