کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۷۴۹
تاریخ خبر:

قیمت چهار برابری پورشه ۷۱۸ در ایران

روزنامه هفت صبح، ‌سیدمحمدرضا دادگستر| این روزها کار و بار کسانی که خودروهای خارجی در کشورهای همسایه می‌فروشند و آنها را با پلاک گذرموقت در ایران به شما تحویل می‌دهند سکه است! ترکیب تورم و ممنوعیت واردات کاری کرده که خرید خودرو در خارج از کشور و سپس استفاده از آن در ایران، اگر نگوییم ارزان‌تر از خرید مدل چند سال پیش اما تقریباً با قیمتی مشابه تمام شود. در این گزارش به سراغ چهار مدل از خودروهای محبوب پرمیوم بازار ایران رفتیم که اختلاف قیمت نسخه حاضر در ایران و نسخه روزشان به شدت بالاست.

پورشه ۷۱۸ باکستر اس
در حال حاضر خرید آخرین رودستر وارد شده پورشه در مدل ۲۰۱۷، چیزی حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برایتان آب می‌خورد اما مدل ۲۰۲۲ آن قیمتی ۷۴ هزار و ۶۰۰ دلاری دارد که حدود دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان می‌شود. مدل ۲۰۲۲ پورشه ۷۱۸ باکستر اس از همان نسل چهارم این خودرو است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربوی آن قادر است ۳۵۰ اسب بخار نیرو و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که در ترکیب با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، شتاب خارق‌العاده ۴٫۴ ثانیه‌ای حلق می‌کند. حتی با هزینه‌ای که پای نسخه اس این خودرو در ایران می‌دهید، می‌توانید پرچمدار ۷۱۸ باکستر یعنی نسخه GTS را در خارج از کشور بخرید که پیشرانه ۴ لیتری‌ ۳۹۴ اسبی‌اش، یکی از سرحال‌ترین پیشرانه‌های پورشه است.

ب.ام.و سری هفت
آسمان هفتم باواریایی‌ها در بازار ایران بین ۷ میلیارد و ۸۰۰ تا ۸ میلیارد در مدل ۲۰۱۷ و ۹ میلیارد و ۱۰۰ تا ۱۰ میلیارد در مدل ۲۰۱۸ قیمت می‌خورد. همچنین به دلیل محدودیت حجم پیشرانه خودروهای وارداتی، ضعیف‌ترین نسخه آن یعنی ۷۳۰ ال آی توانست مجوز ورود دریافت کند که سواری‌اش چندان لذتی ندارد.

با ۸۶ هزار و ۸۰۰ دلار، معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون، می‌توانید به سراغ سری هفت در خارج از کشور بروید. برخلاف نسخه‌های حاضر در ایران، سری هفت مدل ۲۰۲۲ به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک مجهز است و تمام رادارهای رانندگی هم به آپشن‌های استانداردش افزوده شده‌اند. قدرت نسخه پایه آن یعنی ۷۴۰ ال آی ۲۸۰ اسب بخار است. اما قوی‌ترین نسخه سری هفت، ۶۰۰ اسب بخار می‌تواند نیرو تولید کند!

لکسوس LX
لکسوس LX جزو خودروهای به‌اصطلاح «حاجی‌پسند» بازار خودروی کشور است. قیمت این شاسی‌بلند ژاپنی اصیل در مدل ۲۰۱۳ در ایران به ۱۱ میلیارد تومان رسیده و به نظر هم نمی‌آید که بخواهد پایین بیاید! آخرین مدل آن که چند وقت پیش در امارات رونمایی شد، قیمتی ۱۲۶ هزار دلاری معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد.

برخلاف LX570 که پیشرانه ۳۸۳ اسبی‌اش پراستهلاک است و مصرف سوخت ۲۰ لیتری دارد LX600 از پیشرانه تویین توربوی ۴۰۹ اسبی بهره می‌برد. قابلیت‌های آفرودی‌اش هم حسابی ارتقا یافته و با سیستم تعلیق هوشمند یک رانندگی فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند. جالب است بدانید که تویوتا به دلیل فروش پایین لندکروزر سری ۲۰۰ در بازار آمریکا، سری ۳۰۰ را به آنجا نفرستاده و در عوض لکسوس LX600 و تویوتا سکویا که از پلتفرمی یکسان با لندکروزر سری ۳۰۰ بهره می‌برند را روانه سرزمین یانکی‌ها کرده است.

کدخبر: ۴۳۹۷۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر