کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۶۶۹
تاریخ خبر:

قیمت پیش‌فروش ۱۱مدل خودرو اعلام شد

بعد از ظهر دیروز جلسه تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری نهایی خودروها برگزار و بالاخره پس از گذشت دو هفته از اصلاح قیمت‌های کارخانه‌ای و تعیین فرمول ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کف کارخانه برای عرضه خودرو در بازار آزاد، قیمت‌های جدید خودروهای داخلی اعلام شد. این قیمت‌ها مبنای آغاز فروش فوق‌العاده محصولات خودروسازان در عید فطر خواهد بود.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند این اقدام در تعدیل قیمت‌ها در بازار خودرو نقشی به سزا خواهد داشت.

قیمت جدید ۱۱ محصول ایران خودرو و سایپا که از فردا پیش ثبت نام آنها آغاز خواهد شد، در جدول شماره یک و دو پیوست شده به این خبر موجود است.

قیمت این ۱۱ محصول در نظر گرفته شده برای فروش فوق العاده دو خودروساز در نظر گرفته شده است، اعلام شده است و قیمت سایر خودروها متعاقبا اعلام می شود

در این قالب ایران خودرو و سایپا، ۲۵ هزار خودرو را عرضه می‌کنند و پیش ثبت نام از ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه افراد حائز شرایط با مراجعه به سامانه دو شرکت اعلام شده می‌توانند برای انجام پیش ثبت نام، رمز عبور دریافت کنند، گفت: رمز عبور کد ملی افراد در نظر گرفته شده است.

صادقی نیارکی گفت: در صورتی که عرضه و تقاضا در این دوره برابر باشد عرضه با روال معمول انجام می‌شود، اما در غیر این صورت به روش‌های دیگری مثل قرعه کشی برای عرضه خودرو متوسل می‌شویم.
روش های دیگر فروش خودرو از نیمه دوم خرداد به بعد خواهد بود
وی ادامه داد: از نیمه دوم خرداد به بعد روش‌های دیگری را برای فروش محصولات شرکت‌های خودروساز داخل اعلام خواهیم کرد.
معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر اینکه در همه این روش‌ها شناسایی مصرف کننده واقعی اولویت دارد، در تشریح ویژگی‌های این افراد و ۱۰ محور ابلاغ شده جهش تولید به خودروسازان گفت: مکانیزمی که طراحی کردیم برای ورود مصرف کننده واقعی است داشتن گواهینامه، سن بالای ۱۸سال و عدم دریافت خودرو از خودروسازان طی ۳۶ماه گذشته از جمله محدودیتهای اعمال شده در این مکانیزم است و هر شخص با یک کد ملی فقط یکبار می تواند به ثبت‌نام مبادرت ورزد.
صادقی نیارکی ادامه داد: در این مرحله ثبت‌نام کنندگان نباید حتی پلاک فعال هم داشته باشند یعنی فاقد خودرو باشند.

وی گفت:کارت بانکی، کدملی وگواهینامه ثبت‌نام کننده باید با همدیگر همخوانی داشته و به یک نام باشند و شماره اعلامی شبا باید به نام ثبت‌نام کننده باشد تاپس از انجام مراحل و احراز شرایط ثبت‌نامی پول احیانا به آن عودت داده شود.
معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: سند خودرویی که در این مرحله فروخته می شود بمدت یکسال در رهن باقی می ماند و ثبت نام کننده نمیتواند آن را بفروشد و قابل صلح هم نیست.
محدودیت‌های لغو گارانتی خودروها
صادقی نیارکی اضافه کرد: اگر دریافت کنندگان خودرو به مدت سه ماه برای گارانتی مراجعه نکنند یا ۱۰۰۰ کیلومتر تردد نداشته باشند،گارانتی خودرو لغو و مشمول خدمات پس از فروش نخواهند شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات ثبت‌نامی به خصوص اطلاعاتی که بصورت خود اظهاری است( داشتن گواهینامه و عدم داشتن پلاک فعال) با دسترسی به سامانه ها چک خواهد شد و در صورت عدم تایید درستی آنها، فرد ثبت‌نام کننده تا سه سال حق شرکت در هیچ پیش ثبت‌نامی برای دریافت خودرو را نخواهد داشت و ثبتنام فرد نیز در هر مرحله ای باشد ملغی می شود.

صادقی نیارکی افزود: حدود ۳۰۰ هزار دستگاه در چهار مرحله دیگر هم پیش ثبت نام خواهیم کرد، مردم عجله نکنند.

توضیحات

جدول شماره یک

توضیحات

جدول شماره دو

کدخبر: ۳۲۹۶۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560770176

    سلام تورو خدا فکر کسایی که پول کم دارند رو هم بکنید تمام قسط یا پیش کم.خدارو خوش نمیاد ما همه هر کدوم توی فشار زندگی ترک یدیم