کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۹۷۴
تاریخ خبر:

قیمت خوراکی‌های پرمصرف در ماه رمضان

روزنامه هفت صبح | ماه رمضان دو، سه روز دیگر آغاز می‌شود. بیایید به‌همین بهانه وضعیت بازار خوراکی‌ها را با هم بررسی کنیم. طبق رسم هر سال، اتحادیه‌های قنادی و کبابی و حلیم و آش به‌عنوان خوراکی‌های مخصوص ماه رمضان چراغ اول را روشن کرده‌اند. علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی تهران درباره نرخ مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه گفته انواع درجه‌یک این محصول امسال ۴۸هزار تومان و نرخ محصول درجه‌دو ۳۸هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و پزندگان غذای سنتی تهران هم می‌گوید قیمت هر کیلوگرم حلیم ساده برای ماه مبارک رمضان امسال با درنظر گرفتن مخلفات شامل دارچین، کنجد، نارگیل و روغن حیوانی ۴۵هزار تومان خواهد بود. به‌گفته حسین محمدی، قیمت هر کیلوگرم شله‌قلمکار ساده نیز ۴۱هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم از این محصول با مخلفات ۴۵هزار تومان تعیین شده است.

قیمت هر کیلوگرم آش رشته ساده نیز ۴۰هزار تومان و هر کیلوگرم آش رشته به همراه مخلفات ۴۵هزار تومان است. محمدی همچنین قیمت هر پرس آش و حلیم را ۲۰هزار تومان عنوان کرد.از سوی دیگر مدیرکل امور بازرگانی وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت با توجه به اینکه تقاضا برای برخی کالاها، از جمله برنج، گوشت قرمز، شکر، روغن نباتی و … در ماه رمضان نسبت به ماه‌های قبل افزایش پیدا می‌کند، طرح تنظیم بازار ماه رمضان برنامه‌ریزی و در تاریخ ۱۵فروردین‌ماه به رؤسای کارگروه تنظیم بازار استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به‌گفته صدیف بیک‌زاده، برخی کالاها قیمت مصوب دارند؛ به‌عنوان‌مثال قیمت برنج هندی که قرار است از سوی شرکت بازرگانی دولتی عرضه شود، ۱۸هزار و ۵۰۰تومان است. قیمت برنج تایلندی با قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰تومان، قیمت شکر خانوار در بسته‌بندی یک‌کیلویی هشت هزار و ۷۰۰تومان، قیمت روغن نباتی با توجه به حجم و نوع روغن بر اساس قیمت درج‌شده روی کالا و قیمت گوشت قرمز منجمد هر کیلوگرم ۸۰هزار تومان خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا در تامین روغن مشکلی وجود دارد یا خیر، گفته، مصرف روغن میانگین زیر ۱۵۰هزار تن بود که برای ماه مبارک رمضان ۳۰هزار تن بیشتر؛ یعنی ۱۸۰هزار تن پیش‌بینی شده تا بتوان از این طریق افزایش تقاضا در بازار را جواب داد. به‌ گفته او، بر اساس برنامه توزیع اقلام ضروری در ماه رمضان، ۳۰هزار تن برنج، ۳۰هزار تن شکر خانوار، ۱۸۰هزار تن روغن نباتی و سه‌هزار تن گوشت قرمز منجمد با نرخ مصوب دولتی عرضه می‌شود.

علاوه‌براین، وزارت جهاد کشاورزی هم برای عرضه گوشت مرغ؛ چه به صورت منجمد و چه به صورت گرم در شبکه‌های توزیع اقدام کرده است. خبر آخر هم این است که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفته درحال‌حاضر یک کیلو شقه گوسفندی زنده با قیمتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰هزار تومان عرضه می‌شود.

کدخبر: ۳۸۲۹۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر