کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۷۶۹
تاریخ خبر:

قیمت خودرو سکته کرد

هفت صبح| روز گذشته به محض ریزش یکباره قیمت ارز در بازار خودرو نیز شاهد کاهش قیمت بسیاری از محصولات وارداتی و تولیدی بودیم. تجمیع ۴ عامل مختلف موجب شد تا روز گذشته را روز آغاز کاهش قیمت خودرو در بازار و کاهش حاشیه بازار هر اتومبیل بنامیم.

کاهش ۳تا ۴ هزار تومانی دلار و سایر ارزهای مهم و تاثیرگذار در کنار انتشار خبری درخصوص حذف شورای رقابت از قیمت گذاری دستوری خودرو در کنار افزایش عرضه خودرو به بازار و نیز تسهیل شرایط برای خروج قطعات از گمرک موجب شده تا قیمت اتومبیل‌های داخلی با که چشمگیری به میزان ۱ تا ۱۰ میلیون تومان همراه شود.

بر این مبنا در آخرین ساعات روز گذشته قیمت برخی از خودروهای تولید انبوه داخلی کاهش چشمگیری را تجربه کرد. طبق ادعای برخی از فعالان بازار خودرو این کاهش که عمدتا روی محصولات با نرخ داخلی سازی پایین تاثیر بیشتری داشت، موجب شد تا قیمت پراید ۱ میلیون تومان کاهش یابد.
گشت و گذار هفت صبح در فضای بازار نشان می‌دهد قیمت خودروهای خانواده سمند کاهش زیادی نداشته است. دنا معمولی اما با افتی ۳ تا ۵ میلیونی هم‌اینک در محدوده ۷۷تا۷۸ میلیون تومان در نوسان است. ساندرو خودرو محبوب رنو هم در نمونه اتومات با ۲تا ۳ میلیون تومان کاهش هم اینک به بهای ۱۱۵ میلیون خرید و فروش می‌شود در حالی که بهای استپ‌وی اتومات با افت ۵میلیونی تا حدود ۱۲۵ میلیون تومان هم سقوط کرد. تندر پلاس اتومات هم که پیوسته در حال افزایش قیمت بود، روز گذشته با ۲ میلیون تومان افت، روی مرز روانی ۱۱۰ میلیون تومان ثابت ماند.
اما خودروهای چینی هم کاهش قیمت داشتند. بهای هایما توربو اس۷ با افتی ۱۰ میلیون تومانی به کمتر از ۲۰۵ میلیون تومان رسید در حالی که چانگان سی‌اس۳۵ هم بین ۳ تا ۴ میلیون تومان افت قیمت داشت و قیمتش به کمتر از ۱۳۷ میلیون تومان رسید. برلیانس هم در انواع مختلف خود بین ۲ تا ۳ میلیون تومان کاهش بها را تجربه کرد.آریو زد۳۰۰ هم با کاهش قیمت ۳ میلیون تومانی روبرو شده و قیمتش به کمتر از ۹۰ میلیون تومان رسیده است.
افت قیمت البته به خودروهای مونتاژی کره‌ای و ژاپنی هم رسید. برای نمونه کیا سراتو آپشنال با ۵ میلیون تومان افت قیمت به کمتر از ۲۱۸ میلیون تومان معامله شد. سوزوکی گرند ویتارا هم با افتی ۶ میلیون تومانی اندکی سقوط بها داشت و در نهایت روی قیمت ۳۲۰ میلیون تومانی ماندگار شد. هیوندای آی۲۰ هم که تا بیش از ۲۲۰ میلیون تومان افزایش بها یافته بود، حالا در مرز ۲۱۰ میلیون تومان قرار دارد در حالی که مزدا۳ با افت ۱۰ میلیون تومانی هم‌اینک به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.
طبق گفته نمایشگاه‌داران باید در روزهای آینده همچنان منتشر افت قیمت خودرو باشیم. گویا با توجه به شایعات متعدد در خصوص کاهش قیمت دلار خریداران تمایلی به ورود به بازار تا زمان تثبیت قیمت‌ها نخواهند داشت. گویا انتشار خبر کاهش قیمت دلار به مرز ۸ تا ۱۰ هزار تومان، معاملات در بازار خودرو را به صفر رسانده است.

کدخبر: ۲۲۸۷۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر