کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۹۳۸
تاریخ خبر:

قید دورهمی را بزنید‍!

روزنامه هفت صبح | فرمانده عملیات مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در تهران در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار ضبط برنامه دورهمی بدون حضور تماشاگران شد.

* یک: بحث درباره ضبط و پخش برنامه‌های استودیویی صدا و سیما با حضور تماشاگران بالا گرفته است. اگرچه ضبط بعضی برنامه‌ها از جمله «عصر جدید» احسان علیخانی و «اتفاق» رضا رشیدپور متوقف شده و قسمت‌هایی که در حال پخش است هم قبلا تهیه شده، اما ضبط برنامه «دورهمی» همچنان ادامه دارد.

مهران مدیری در برنامه‌ای که پنجشنبه شب پخش شد توضیح داد که محل اجرای برنامه ضد عفونی شده و عوامل آتش‌نشانی و شهرداری و مرکز بهداشت صداوسیما در محل حضور دارند و تماشاگران با فاصله از هم نشستند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید. با این حال ضبط این برنامه همچنان با مخالفت‌هایی مواجه شده از جمله علیرضا وهاب‌زاده مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت در توئیتی با طعنه‌ای به مهران مدیری نوشته:‌

«روزدوم شیوع کرونا احسان علیخانی تماس گرفت و برای ضدعفونی محل ضبط برنامه و‌ چک کردن تماشاگران عصر جدید درخواست کمک‌کرد. توضیح دادیم که این‌روش ایمن نیست وسلامت مردم به خطر می‌افتد. رفت و برنامه را تعطیل کرد. احتمالا اشتباه اومده بود و باید می‌رفت همونجا که به مهران مدیری مجوز می‌دادند.»

* دو: در عین حال دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در تهران در نامه‌ای خطاب به علی عسگری مدیرعامل صدا و سیما خواستار این شده برنامه دورهمی بدون حضور تماشاگران ضبط شود. در بخش‌هایی از این نامه آمده:‌ «هرچند که اصل برنامه جذاب و نشاط‌آور دورهمی در ایجاد محیطی شاد و فرح بخش در جهت ماندن مردم در منزل بسیار موثر است، اما تهیه این برنامه در حضور تماشاگران زیاد در یک سالن، مورد انتقاد پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاست. لذا استدعا دارد تهیه این برنامه با تدابیری و بدون حضور و تجمع تماشاگران حاضر برگزار شود.»

صدا و سیما هم البته ضبط خیلی از برنامه‌های استودیویی و مسابقه‌ها و سریال‌ها که مخاطبان کمتری دارند مثل ایرانیش را متوقف کرده و بعضی برنامه‌ها هم مثل عصر جدید یا اتفاق از قبل ضبط شده‌اند اما شنیده شده که ضبط دورهمی با اصرار یکی از مقامات ارشد سازمان صدا و سیما به شکل فعلی ادامه پیدا کرده.

* سه: یک هفته پیش و قبل از شدت گرفتن انتقادات به ادامه ضبط برنامه دورهمی مرتضی میرباقری معاون سیما تاکید کرده بود که تولید برنامه‌های صدا‌و‌سیما با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی ادامه دارد و تماشاگران قبل از حضور در محل فیلمبرداری معاینه می‌شوند و سالن‌ها مکرر ضد‌عفونی می‌شود تا ضبط برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

با این حال مخالفان می‌گویند حضور پزشک و معاینه نمی‌تواند اقدامی پیشگیرانه باشد. محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی صدا و سیما هم در پاسخ به انتقادات در توئیتی نوشته:‌ «دیدم در توئیتر حملات همه جانبه‌ای علیه دورهمی انجام دادند، که چرا با وجود کرونا همچنان با حضور تماشاگر برگزار می‌شه. همان‌طور که معاون سیما اعلام کرد، این کار با کسبِ مجوز و رعایت حداکثری نکات بهداشتی، در حضور پزشکان متخصص انجام می‌شه.

و تقریبا به تعداد تماشاگران همکاران خود ما حضور دارند و با وجود همین مخاطرات، جهادگونه، برای شادی مردم و خانواده‌ها کار می‌کنند. درواقع این تلاشِ جهادی، نمونه‌ای از هم‌دلیِ مردم و رسانه ملی، برای ایجاد آرامش و نشاط در این شرایط سختِ جامعه است. این شرایطِ سخت، فقط هم مختص دورهمی نیست و در مسابقاتِ ایران، کودک‌شو و … نیز همین کار با همین هدف انجام میشه.»

کدخبر: ۳۱۳۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر