کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۳۸۵
تاریخ خبر:

قهوه لوکس چینی در ماگی شکیل

روزنامه هفت صبح | شاید هنوز کمی زود باشد که ذوق‌زده وی موکا را نسخه چینی پورشه ماکان یا حتی جنسیس GV80 بدانیم. با این حال، این شاسی‌بلند مغرور قرار است که پرچمدار محصولات برند وی، برند پریمیوم و لوکس گریت وال باشد و اگر بهترین‌ها برای آن فراهم نشود دیگر پرچمدار بودن معنایی ندارد! فعلاً عکس‌های اولیه از موکا منتشر شده است.

خطوط اصلی طراحی این خودرو حاکی از آن است که در طراحی آن از مدل VV7 الهام گرفته شده است. چراغ‌های باریک و بزرگ در جلو و عقب خودرو به همراه پروفیل جانبی و جلوپنجره بزرگ در کنار سپر حجیم اصلی‌ترین ویژگی‌های طراحی موکا هستند که می‌خواهند هویت کراس‌اوور بزرگ بودن آن را نشان دهند. این کراس‌اوور لوکس چینی اما یک گام از همتایان آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و کره‌ای خود در طراحی عقب‌تر است و باید مزیتی همچون قیمت پایین را داشته باشد تا خریداران به سراغ آن بروند.

در نگاه اول این خودرو شبیه شاسی‌ بلندهای معمولی ژاپنی است. احتمالاً شگفتی اصلی آن در کابین نهفته باشد. فعلاً تصویری رسمی از داخل موکا منتشر نشده ولی تصاویر جاسوسی قبلی، کابین کاملاً جدیدی را با نمایشگر مرکزی ایستاده، یک نمایشگر دیگر زیر آن و یک نمایشگر کوچک به‌عنوان صفحه آمپر در مقابل راننده نشان داده‌اند.

دیگر اطلاعات منتشره حاکی از آن است که موکا خودرویی هوشمند است. این خودرو به چیپ‌ست‌های خودرویی کوالکام ۸۱۵۵، سیستم AR-HUD (نمایشگرهای جلو با واقعیت افزوده)، کنترل‌کننده سطح مستقل رانندگی سطح ۳ و همچنین ۵G درجه اتومبیل و سیستم V2X و LiDAR مجهز خواهد بود.

راز موکا در پیشرانه‌های آن نهفته است. پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی که به سیستم سطح ۳ خودران مجهزند. گریت وال، موکا را به عنوان یکی از چینی‌های مطرح در زمینه خودروهای خودران به بازار می‌فرستد تا بر اساس میزان موفقیت آن به ادامه یا بازاندیشی در تولید چنین خودروهایی فکر کند.

پیشرانه دو لیتری بنزینی این خودرو ۲۱۱ اسب بخار قدرت دارد و با جعبه دنده ۹ سرعته‌ DCT همراه شده است. وی می‌گوید با کمک موتور الکتریکی، مصرف سوخت موکا از ۶٫۷ به تنها ۱٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

موکا در سه‌ماهه‌ نخست سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود. وِی در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را به فروش رساند که نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این اولین برند چینی لوکس‌ساز در صنعت خودرو است که توانسته به رکورد ۴۰۰ هزار دستگاه فروش برسد. حال این موکا و فروش آن است که تعیین می‌کند وِی می‌تواند امپراتور چینی اقلیم اس‌یووی‌های لوکس باشد یا خیر.

کدخبر: ۳۷۳۳۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر