کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۹۳۵
تاریخ خبر:

قهرمانی سرآشپز ایرانی با آبگوشت در ایتالیا!

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | یک: این هفته یک ایرانی به نام هومن سلطانی در یک مسابقه مشهور آشپزی در ایتالیا مقام اول را کسب کرد؛ آن هم با پختن غذای آبگوشت! خبر ابتدا روی حساب کاربری سفارت ایتالیا در ایران منتشر شد و مورد توجه بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت اما برای جزئیات بیشتر درباره این مسابقه باید به سایت رسمی کانال ۸ ایتالیا مراجعه کنیم.

هومن سلطانی در مرحله نهایی رقیبی از اکوادور به نام آندرس سرانو را شکست داده و به مقام نخست این مسابقه رسیده. یکی از ایرانیان مقیم ایتالیا به هفت‌صبح توضیح می‌دهد که این مسابقه آشپزی به نام «سرآشپزان ایتالیا» برنامه بسیار پربیننده و محبوبی است که از نظر حرفه‌ای هم در سطح بالایی قرار دارد.

* دو: یک نکته بامزه این مسابقه این بود که رقیب هومن سلطانی با غذای لانگوست یا شاه‌میگو وارد مرحله نهایی شده که خب در نهایت داوران مسابقه طعم آبگوشت را بیشتر پسندیدند. حالا چرا شرکت‌کننده ایرانی غذای آبگوشت را برای طبخ انتخاب کرده؟ شکل مسابقه به این صورت بوده که سرآشپزهایی از ملل و فرهنگ‌های مختلف با هم رقابت کردند و طبعا ترجیح دادند غذایی از سرزمین خودشان را هم عرضه کنند.

در صفحه اختصاصی این برنامه روی سایت کانال ۸ ایتالیا ۲۰ شرکت‌کننده معرفی شدند که در بین آن‌ها آشپزهایی از بولیوی، مراکش، روسیه، آرژانتین، کره‌جنوبی، اکوادور، تونس، هند و … حضور داشتند. داوران این مسابقه دو سرآشپز مشهور به نام‌های جنارو اسپوزیتو و کریستیانو تومی بودند.

* سه: در مورد خود هومن سلطانی برنده این مسابقه خیلی اطلاعاتی در دسترس نیست. فقط در همین حد از گزارش ایتالیایی دستگیرمان شد که او ۱۵ سال پیش برای تحصیل در رشته طراحی به میلان ایتالیا مهاجرت کرده و بعد از ملاقات با شخصی در این کشور ماندگار شده. حالا او مالک سه رستوران در شهرهای لکو و کومو در ناحیه لمباردی ایتالیاست. لمباردی ناحیه پرجمعیتی در شمال ایتالیاست که خودش شامل چند استان می‌شود.

این منطقه لمباردی یکی از اولین قسمت‌های اروپا بود که کرونا در آن شیوع پیدا کرد و همان روزهای اول با ۱۶میلیون نفر جمعیت قرنطینه شد. بعد از مدتی کرونا در این منطقه فروکش کرد اما دوباره اخیرا گفته شده آمار مبتلایان در این منطقه بالا رفته و فقط همین دیروز ۱۱۴۰ مورد جدید در لمباردی شناسایی شد. از اصل بحث دور نشویم. هومن سلطانی در این مسابقه ۱۰هزار دلار برده و قول داده که با این پول کارمندانش در رستورانش را در یک تعطیلات سه روزه به دریاچه مگیوره در حوالی میلان ببرد، لابد اگر آمار کرونا در این منطقه همینطور رو به افزایش نباشد.

کدخبر: ۳۵۳۹۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر