کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۰۸۳
تاریخ خبر:

قهرمانان تمام شده و دور دنیا در هشتاد روز

روزنامه هفت صبح | یک: کاپیتان تیم ملی بسکتبال اعتراض کرده که چرا وقتی تیم ملی بسکتبال بازی مهم آسیایی دارد شبکه سه آن را مستقیم پخش نمی‌کند و همان زمان در حال پخش بازی فوتبال ولز و سوئیس است. خب نیکخواه بهرامی با لحنی بسیار عصبانی این نکات را گفته است ‌اما در نهایت حق با اوست. بازی مهم تیم بسکتبال ما این ظرفیت را داشت که در شبکه سه به شکل مستقیم پخش شود و بازی نه چندان حساس سوئیس و ولز به شبکه ورزش نقل مکان کند. راستی تیم ملی بسکتبال ۸۴ بر ۴۴ قطر را شکست داد و بازی سوئیس و ولز هم یک - یک مساوی تمام شد.

* دو: در مورد شروع بازی‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی یک اشتباه محاسباتی به سبک قهرمانان دور دنیا در هشتاد روز انجام دادیم و شروع بازی‌ها را از بامداد دوشنبه به بامداد یکشنبه منتقل کرده بودیم که خب اشتباه است و امشب پس از نیمه شب یعنی بامداد دوشنبه جام ملت‌های آمریکای جنوبی شروع خواهد شد و برزیل و ونزوئلا ساعت یک پس از نیمه شب به میدان خواهند رفت.
اشتباه بعدی ! میرزا اسدالله کیه که از قولش نوشتیم مومنت مومنت(در یادداشت صفحه اول دیروز ) کمال بردبار منظورش اسدالله میرزا بوده و اشتباه لپی انجام داده است‌.

* سه: پرمهره‌ترین ترکیه این سال‌ها چقدر در دستان ایتالیا ذلیل بود و به خود می‌پیچید. یعنی ایتالیا این قدر قدرتمند است‌؟‌ دمیرال‌،‌ یازیچی‌، بوراک‌، توفان‌،‌ چلیک‌، ‌سویونچو‌،‌ چالهان اوغلو و…همه در تیم‌های معتبر اروپایی بازی می‌کردند اما ترکیه توانی برای مقابله با ایتالیا نداشت و نتیجه‌ای هم کسب کرد که مستحقش بود. سه بر صفر.

* چهار: شکست رافائل نادال سلطان زمین‌های رسی و پادشاه مادام‌العمر تورنمنت رولان گاروس مقابل نواک جوکوویچ هم از آن حوادث جالب دیروز بود. جوکوویچ سال‌هاست که در رقابت با فدرر و نادال است اما هنوز مورخان تنیس نام فدرر و نادال و سمپراس را به عنوان قله تاریخ تنیس لحاظ می‌کنند و جوکوویچ بخت برگشته را در مرحله بعدی می‌گذارند هرچه هست به زودی هم فدرر و هم نادال و هم جوکوویچ صحنه تنیس را ترک خواهند کرد.

جوکوویچ ۳۴ ساله است و نادال ۳۵ ساله و فدرر ۳۹ ساله. یک دهه است که با هم رقابت می‌کنند و هیچ چهره بزرگ دیگری در عرصه تنیس فرصت خودنمایی پیدا نکرده است. هرکدامشان بیشتر در صحنه بماند و رکورد فتوحات بیشتر را به اسم خود کند می‌تواند مطمئن باشد که تا سالیان سال رکوردش پابرجا خواهد ماند. همانطور که مسی و رونالدو هم در عرصه فوتبال به زودی کنار می‌روند و رکوردهایشان دور از دسترس جانشینان‌شان قرار خواهد گرفت. شک نکنید‌!

لوئیس همیلتون هم یکی دو فصل دیگر در مسابقات اتومبیلرانی بازنشسته می‌شود. دوره غول‌ها در ورزش‌های مختلف رو به اتمام است. در همه رشته‌ها‌. یادم است دوره‌ای در ورزش دو ومیدانی با کثرت چهره‌های جذاب و مشهور روبه‌رو بودیم و رقابت‌های آنها‌. مثلا سباستین کو و استیو اووت. یا سرگئی بوبکا‌،‌کارل لوئیس‌،‌ مایکل جانسون‌،‌ بن جانسون و این اواخر هم یوسین بولت. اما دیگر خبری نیست. در ورزش بانوان هم این گونه بود.

خواهران ویلیامز و ماریا شاراپوا و از نسل قبل‌تر مارتینا ناوراتیلووا و اشتفی گراف و مونیکا سلز. در کشتی و وزنه‌برداری هم قهرمانان افسانه‌ای دیگر وجود ندارند. این مسئله الزاما به خاطر کیفیت نسل بعدی نیست(که به آن هم ربط دارد)بیشتر یک مسئله فرهنگی و شیوه پرداختن افکار عمومی به این قهرمان‌ها بوده است‌.

کدخبر: ۳۹۶۰۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر