کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۴۷۶
تاریخ خبر:

قطع انگشت مرد کله‌پز در شرق تهران توسط اوباش

فیلمی روز گذشته دوشنبه ۲۲ تیرماه در فضای مجازی توسط پلیس امنیت عمومی منتشر شد. فیلمی به غایت ترسناک از حمله سه نفر با قمه به یک کله‌پزی حوالی خیابان امام حسین تهران. در فیلم مردی قوی‌هیکل مشاهده می‌شود که انگار صاحب کله‌پزی است و سعی می‌کند زیر ضربات پی‌در‌پی قمه خودش را نجات دهد. روی زمین خون ریخته و کله‌پزی غرق خون شده است. حالا این افراد سه روز بعد از این اقدام دستگیر می‌شوند. پسر جوانی که با همدستی دو شرور دیگر به‌خاطر یک کینه قدیمی در یک کله‌پزی‌ سمت شرق تهران در خیابان دماوند دست به قمه‌کشی زده و انگشت دست مرد قوی‌هیکل را قطع کرده، دستگیر شده و یکی دیگر از این افراد تحت تعقیب است و به‌زودی دستگیر می‌شود. صاحب کله‌پزی به‌نام شهرام درباره اتفاق رخ داده می‌گوید: «اختلاف برای شش سال پیش بوده است. حتی آشتی کرده بودیم اما آنها باز هم به‌خاطر همان خصومت قدیمی به سراغم آمدند. در حال حاضر حتی از بدحالی حرف هم نمی‌توانم بزنم، انگشت دست راستم قطع شده و تمام بدنم و پاهایم زخمی است.»
قمه‌کشی در کله‌پزی
شامگاه ۱۰ تیرماه سال جاری بود که مرد جوانی در یک کله‌پزی در شرق تهران در حال خوردن غذا بود که ناگهان سه جوان با در دست داشتن قمه به سمت وی حمله کردند. مرد جوان برای در امان ماندن از ضربات قمه سه شرور سابقه‌دار به داخل مغازه کله‌پزی می‌رود اما سه جوان که تصمیم داشتند او را زمین‌گیر کنند، به تعقیبش رفته و داخل مغازه کله‌پزی مرد قوی هیکل را هدف ضربات قمه قرار داده و سپس پا به فرار گذاشتند. با اعلام این خبر تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی تهران برای دستگیری سه جوان قمه به دست وارد عمل شدند و ماموران در ابتدا دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند و خیلی زود متهمان پرونده قمه‌کشی در مغازه طباخی شناسایی شدند. همین کافی بود تا ماموران دو متهم اصلی پرونده را در عملیات پلیسی دستگیر کنند و تحقیقات برای سومین متهم پرونده در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفته است. سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در خصوص این پرونده گفت: «این دو متهم از اراذل و اوباشی هستند که چند روز قبل ساعت ۱۰ شب در حالی‌که صاحب طباخی در حال تعطیل کردن مغازه‌اش بوده به سمت شاکی پرونده حمله می‌کنند. شاکی پرونده به سمت داخل مغازه فرار می‌کند که سه اراذل و اوباش به‌دنبال او رفته و پس از افتادن شاکی روی زمین، وی را هدف ضربات قمه قرار می‌دهند که شاکی پرونده از ناحیه دست و پا زخمی شده و یکی از انگشتانش نیز قطع می‌شود. شاکی پرونده به بیمارستان منتقل می‌شود و ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی و بررسی دوربین‌های مداربسته متهمان را شناسایی و در عملیاتی همزمان دو متهم دستگیر می‌شود و نفر سوم نیز به‌زودی دستگیر خواهد شد.»
دستگیری دو متهم
متهم اصلی این پرونده که به‌خاطر خصومت قبلی اقدام به درگیری خشن کرده، می‌گوید: «‌سر خصومت قبلی این اتفاق افتاد. من سابقه‌دار نیستم و آخرین سابقه‌ام برای ۱۵ سال پیش بوده، حتی خود شهرام (صاحب‌کله‌پزی) می‌داند من سالم زندگی می‌کنم.» نفر دیگر هم می‌گوید سر رفاقت سر این برنامه آمدم! سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران عنوان کرد: «مردم انتظار دارند که برخورد جدی با این افراد شود، نوع برخورد با حبس‌های کوتاه‌مدت به‌نظر قانع‌کننده نیست و انتظار مردم بازداشت موقت، زندان‌های طولانی، تبعید و برخوردهای سخت‌گیرانه است تا اینگونه افراد دیگر جرات تکرار جرم را نداشته باشند و امنیت مردم را برهم نزنند.» وی افزود: «متهمان سابقه‌دار هستند و یکی از آنها ۳ بار و دیگری یکبار به زندان رفته است.»

کدخبر: ۴۰۲۴۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر