کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۷۴۷۰
تاریخ خبر:

قطری‌ها جام جهانی ۲۰۲۲ را به ایران می‌آورند ؟

فیفا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد از جام جهانی ۲۰۲۶ مسابقات را با ۴۸ تیم برگزار کند، مسئله‌ای که انتقادات زیادی را در پی داشت. با این حال، قطری‌ها نظر دیگری دارند.

به گزارش ESPN، مسئولان فوتبال قطر در حالی که خود را آماده برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ می‌کنند، در حال رایزنی برای ۴۸ تیمی شدن جام جهانی، در سال ۲۰۲۲، چهار سال پیش از موعد در نظر گرفته فیفا هستند.

گفتنی است با افزایش تیم‌ها به ۴۸، تعداد مسابقات جام جهانی از ۶۴ به ۸۰ خواهد رسید. کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در بیانیه رسمی خود در روز شنبه تاکید کرد که خود را برای یک جام جهانی موفق آماده کرده‌ اند. آن ها هشت استادیوم برای مسابقات آماده کرده‌اند و اگر موضوع جام جهانی ۴۸ تیمی در ۲۰۲۲ تایید شود، برای ساخت ورزشگاه‌هایی جدید اقدام می‌کنند.

تورنمنت سال ۲۰۲۲ که به خاطر گرمای قطر در تابستان، با زمان‌بندی متفاوتی برگزار می‌شود، تا همین‌جا آسیب‌هایی به برنامه لیگ های اروپایی خواهد زد و با گسترش آن، احتمالا مخالفت‌های زیادی اتفاق بیفتد. مسابقات همچنان با خطر بایکوت کشورهای همسایه مانند بحرین، عربستان و امارات روبرو است و بعید به نظر می‌رسد در صورت گسترش مسابقات کمکی از سوی آن‌ها پیشنهاد شود. کویت از معدود کشورهایی است که ممکن است در صورت گسترس مسابقات، به قطری‌ها کمک کند و برخی مسابقات در آن کشور خلیج فارس برگزار شود.

البته در گزارش ESPN نامی از ایران نیامده، اما شاید در صورت ساخت ورزشگاهی مدرن در قسمت‌های جنوبی کشور بشود به سناریویی دیگر فکر کرد. در حال حاضر، ایران به عنوان بزرگترین متحد سیاسی قطر در منطقه به شمار می‌رود.

منبع: طرفداری

کدخبر: ۲۰۷۴۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    خندیدیم!

  • hamid.b58

    زرشک

  • mohsen..

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خور د گه دانه دانه

  • irani54321

    مردم از خنده

  • m.r.b

    ههههههههههههه نویسنده رویا پرداز