کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۵۳۳
تاریخ خبر:

قربانگاهی به نام ورزشگاه فولاد آره‌نا!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | شش کرونایی در استقلال! این خبر مهم دیروز فوتبال ایران بود. این اتفاق درست یک روز قبل از زمان برگزاری بازی این تیم در برابر پارس‌جنوبی در جم رخ داد تا سرنوشت این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. به جز وریا غفوری که خبر ابتلایش به کرونا را تایید کرده و همچنین مسعود ریگی که چند خبرگزاری به نام او اشاره کردند، تست سه بازیکن دیگر استقلال هم مثبت بوده.

این سه بازیکن فرشید باقری، داریوش شجاعیان و میلاد زکی‌پور هستند و با توجه به مثبت شدن تست آنها جلسه‌ای فوری در باشگاه استقلال تشکیل شد تا درباره سفر به عسلویه برای بازی با پارس‌جنوبی تصمیم‌گیری شود. به جز این نفرات، دکتر مهرشاد رهبر یکی از اعضای کادر پزشکی استقلال، دیگر فردی است که نتیجه تست کرونایش مثبت بوده ‌.

*** تکلیف بازی چه می‌شود؟
قرار بود استقلال ساعت ۱۶ از طریق یک پرواز چارتر راهی جم شود اما به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی از بازیکنان پرواز این تیم به تاخیر افتاد. گویا مسئولان استقلال منتظر تصمیم نهایی جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ هستند تا تکلیف پرواز خود را مشخص کنند و تا پایان جلسه سازمان لیگ، سفرشان را عقب انداختند. البته این لغو سفر به معنای کنسل شدن بازی نیست و استقلالی‌ها منتظرند ببینند که سازمان لیگ نهایتا چه تصمیمی درباره این بازی و لیگ برتر خواهد گرفت.

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که لغو لیگ، آخرین گزینه مسئولان سازمان لیگ است و آنها اگر هم بخواهند بازی پارس جنوبی و استقلال را لغو کنند، آن را به تاریخ دیگری می‌اندازند و قطعا این مسابقه و همچنین بازی نساجی و فولاد، یا امروز یا در تاریخی دیگر برگزار خواهد شد، هر چند تاکید دارند که این بازی باید امروز برگزار شود.

این در حالی است که چون تعداد کرونایی‌های استقلال به ۱۰ نفر نرسیده، این تیم باید در جم به میدان برود. اما نامه رسمی باشگاه استقلال هم به سازمان لیگ داده شده و این باشگاه خواهان تعویق بازی شده است. باید دید در نهایت موضع رسمی سازمان لیگ چه خواهد بود. هرچند سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ دیروز به خبرنگاران گفته : «از هیچ چیز خبر ندارم و ستاد کرونا در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.»

*** فرهاد با ۱۰ غایب در جم
آخرین اخبار از اصرار سازمان لیگ به سفر استقلال به جم و برگزاری بازی این تیم مقابل پارس جنوبی حکایت دارد. به این ترتیب استقلالی‌ها در صورتی که مخالفتی با برگزاری این بازی نداشته باشند، با حداقل ۱۰ بازیکن غایب به مصاف حریف خواهند رفت. علاوه بر شش بازیکن کرونایی، ارسلان مطهری و سیاوش یزدانی هم به دلیل مصدومیت به این بازی نخواهند رسید و رضا آذری و مرتضی تبریزی هم که رباط صلیبی پاره کرده‌اند!

*** فولاد رکورددار کرونا در لیگ برتر!
با اعلام باشگاه فولاد خوزستان، در تست کرونای مجدد تیم فوتبال فولاد خوزستان پیش از بازی با نساجی، مشخص شد که ۱۱ بازیکن و پنج همراه تیم فولاد، به کووید ۱۹ مبتلا هستند. سعید آذری مدیرعامل این باشگاه دیروز درباره این ماجرا گفت: «با توجه به سرعت انتشار کرونا، در تاریخ ششم اسفندماه اعلام کردیم که این لیگ را تعطیل کنید. همچنین طبق محاسباتی که در دنیا صورت گرفته بود، اکنون مجددا ایران و برخی کشورها به پیک دوم نزدیک شده‌اند و در این شرایط ما باید چکار کنیم؟

آیا باید فوتبال بازی کنیم تا یک عده بمیرند تا ببینیم چه کسی درست می‌گوید؟ آیا راستی‌آزمایی این موضوع با مرگ یک فوتبالیست اتفاق می‌افتد؟ وقتی فولاد بعد از بازی با ماشین‌سازی تست می‌دهد و تست کرونای شش بازیکنش مثبت می‌شود، مشخص است که در تست بعدی نیز تعداد این نفرات دو برابر خواهد شد و امروز نیز مشخص شد که ۱۱ بازیکن تیم به کرونا مبتلا شده‌اند. من با جان بازیکنانم بازی نمی‌کنم، چرا که جان انسان‌ها برایم مهم‌تر از فوتبال است.»

*** همه چیز به بازی فولاد آره‌نا برمی‌گردد؟
دیروز دکتر نوروزی پزشک باشگاه استقلال در مصاحبه با خبرنگاران مدعی شد که یک روز قبل از بازی با فولاد تست کرونای همه بازیکنان این تیم منفی بود. او تلویحا اعلام کرده ابتلای چند استقلالی به کرونا حاصل برگزاری بازی این تیم در برابر فولاد در ورزشگاه فولادآره‌نا است! گفته می‌شود استقلالی‌ها حتی مدعی شده‎اند که فولادی‌ها از ابتلای چند بازیکن تیم‌شان به کرونا باخبر بودند اما این ماجرا را علنی نکرده‌اند. مسئولان باشگاه اهوازی اما این ماجرا را تکذیب کرده و استقلالی‌ها را تهدید به شکایت در صورت ثابت نکردن ادعای‌شان کرده اند.

*** ادامه جنگ سهمیه
* گل‌گهر سیرجان-شهرخودرو: شاگردان مجید جلالی با وقفه‌ای که در برگزاری لیگ پیش آمد‌ از فرم خوب خود خارج شدند. آنها قبل از تعطیلی لیگ استقلال را شکست داده بودند اما در بازی قبلی خود ۲برصفر مغلوب سپاهان اصفهان شدند. آنها حالا با ۱۹ امتیاز همچنان در منطقه سقوط قرار دارند و برای بقا در لیگ نیاز به گرفتن امتیازات لازم به خصوص در بازی‌های خانگی دارند.

حریف امشب آنها شهرخودرویی است که همچنان یکی از تیم‌های بالانشین لیگ برتر است و برای گرفتن سهمیه آسیا با دیگر مدعیان می‌جنگد. تساوی و باخت در این دیدار می‌تواند برای هر دو تیم نگران‌کننده باشد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که امشب شاهد یک بازی تهاجمی از سوی هر دو تیم باشیم. گل‌گهر در صورت پیروزی بر مهمان خود می‌تواند کمی از منطقه سقوط فاصله بگیرد و به بقا در لیگ برتر امیدوار شود و شهرخودرو هم با پیروزی در بازی امشب می‌تواند همچنان مدعی جدی گرفتن یکی از سهمیه‌های آسیا باشد. در بازی امشب تقابل منشا و رحمتی که فصل گذشته در استقلال همبازی بودند جالب توجه خواهد بود.

* نفت مسجدسلیمان-ماشین‌سازی تبریز: دو تیم در جدول پنج امتیاز با هم اختلاف دارند. نفت میزبان با ۲۹ امتیاز در رده هشتم قرار دارد و ماشین‌سازی با ۲۴ امتیاز تیم دهم جدول است. در ظاهر به نظر می‌رسد شرایط دو تیم شبیه ‌ هم است اما واقعیت این است که اوضاع ماشین‌سازی به شدت بحرانی است. این تیم سه بازی آخر خود را با باخت پشت سر گذاشته و رضا مهاجری جانشین احد شیخ لاری مستعفی شده است.

مهاجری البته تجربه بیشتری دارد و قبلا سرمربی همین تیم ماشین‌سازی هم بوده اما مشکل تیم تبریزی در این روزها کمبود بازیکن است. این تیم چند بازیکن مصدوم و البته کرونایی دارد که نمی‌تواند از آنها استفاده کند. در سوی دیگر تیم میزبان شرایط بهتری دارد. هرچند به نظر می‌رسد شاگردان تارتار از فرم خوب خود در نیم‌فصل اول خارج شده‌اند اما همچنان تیمی منسجم هستند. نفت تقریبا تنها تیمی است که دیگر نه دغدغه سقوط به لیگ یک را دارد و نه شانسی برای کسب سهمیه آسیا! همین راحتی خیال می‌تواند کار آنها را در بازی امشب آسان کند.

* سایپا-سپاهان اصفهان: هر دو تیم در بازی قبلی خود نتیجه خوبی گرفتند. سایپا توانست استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کند و سپاهان هم گل‌گهر را شکست داد و همچنان در رده دوم جدول باقی ماند. با این حال هیچ کدام هنوز در جدول برای رسیدن به هدفی که دارند، حاشیه امنیت ندارند. سپاهان که تقریبا قهرمانی را از دست رفته می‌بیند، به دنبال کسب سهمیه آسیاست و در این راه چند رقیب سرسخت هم دارد که در صورت امتیاز از دست دادن سپاهان، به راحتی جای این تیم را خواهند گرفت.

سایپا هم که با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد، همچنان خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کند. به همین دلیل بازی امشب برای هر دو تیم حساسیت زیادی دارد و فقط پیروزی در این بازی است که می‌تواند آنها را به آینده‌شان در لیگ برتر امیدوار کند. به خصوص سایپا که بازی‌های دشواری دارد و کارش برای بقا در لیگ برتر اصلا آسان نیست. سپاهان هم با توجه به بازی‌های رودررو با مدعیان کسب سهمیه آسیا، چاره‌ای جز پیروزی در بازی امشب ندارد.

کدخبر: ۳۳۷۵۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر