کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۶۳۰
تاریخ خبر:

قدرت‌نمایی با هدیه، پژمان، نیکی و دیگران

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| اکران آنلاین امکان و ظرفیتی است که بعد از همه‌گیری کرونا راه‌اندازی شد. در روزهایی که غالب فیلم‌ها در اکران سینما ناکام هستند، اکران آنلاین مفری برای آن‌هاست. طبعا این طرح بعد از دو سال همچنان نواقصی دارد اما «بودن» آن به مراتب بهتر از «نبودن» است.

در این مدت فیلم‌های زیادی بر بستر پلتفرم‌ها نمایش داده شده‌اند و «شهربانو» تازه‌ترین آن است. این فیلم در قالب اکران آنلاین نوروزی عرضه شده و چند فیلم دیگر هم به‌زودی این ترکیب را تکمیل خواهند کرد. درباره همه آن‌ها در گزارش امروز نوشته‌ایم؛ هر چند پایه گزارش بر اساس شنیده‌هاست و طبعا تا نهایی شدن، احتمال حذف و جابه‌جایی وجود دارد. عجالتا چنین ترکیبی قدرت‌نمایی اکران آنلاین محسوب می‌شود.

بی همه چیز| محسن قرایی
فیلم تحسین شده جشنواره سی‌ونهم فجر، پشتوانه‌ای مستحکم برای حضور در عرصه اکران آنلاین دارد. «بی‌همه‌چیز» اقتباسی است از نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات. محسن قرایی داستان را ایرانیزه کرده و حکایت مردمان یک روستای عقب افتاده در زمان پهلوی را روایت کرده است. قصه با حضور لی لی در روستا (هدیه تهرانی) شروع می‌شود و خیلی زود مخاطب پی به اتفاقات عجیب و غریب می‌برد.

آنچه «بی‌همه‌چیز» را واجد تحسین می‌کند، ‌روایت سرراست است. تماشاچی از همان اول درگیر یک قصه سرگرم‌کننده می‌شود و تا آخر با آن همراه است. در این میان فیلم امتیازهای فراوان دیگری هم دارد. از جمله شخصیت‌پردازی و بازی خوب هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، باران کوثری، هادی حجازی‌فر، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی. «بی‌همه‌چیز» در اکران عمومی فعلا بیش از ۹ میلیارد تومان فروش داشته.

آتابای| نیکی کریمی
غافلگیری بزرگ جشنواره سی‌و‌هشتم لقب گرفت؛جایی که نیکی کریمی در کارگردانی قدرت خود را به رخ کشید و با یک روایت عاشقانه، خاص و عام را به تحسین واداشت. «آتابای» حکایت دلدادگی است و دلتنگی. این مفهوم آشنا اما به شیوه‌ای متفاوت، با قاب‌بندی‌های چشم‌نواز و بازی خوب هادی حجازی‌فر، جواد عزتی و سحر دولتشاهی روایت می‌شود.

«آتابای» بیش از ۵ میلیارد و پانصد هزار تومان فروش داشته و رتبه پنجم جدول اکران در اختیار آن است. فراموش نکنیم که کرونا مانع از فروش واقعی این فیلم و دیگر فیلم‌ها شد. «آتابای» به مذاق خارجی‌ها هم خوش آمده چراکه علاوه بر ساختار خوب، قصه دلنشین آن مخاطب غیرایرانی را هم با خود همراه می‌کند.

دینامیت| مسعود اطیابی
با بیش از ۵۵میلیارد تومان، لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته است. طبعا می‌دانیم که میزان فروش به معنای رکوردشکنی تعداد مخاطب نیست. «دینامیت» به خاطر بهره‌مندی از برخی شوخی‌های اجتماعی-عقیدتی توانست توجه طیفی از مخاطبان را به‌دست بیاورد. با این حال منتقدان و سخت‌پسندها رویی خوش به کمدی مسعود اطیابی نشان نداده‌اند. امتیاز اصلی فیلم طنازی پژمان جمشیدی است که از مواد اولیه‌ای کم، بهترین بهره را برده.

گشت ارشاد ۳ |سعید سهیلی
سعید سهیلی در آخرین قسمت سه گانه خود، ماجرای دیگر از سرنوشت عطا (پولاد کیمیایی) و حسن (ساعد سهیلی) را روایت کرده است. «گشت ارشاد ۳» این بار هم حاوی کنایه‌های سیاسی -اجتماعی است اما به‌زعم مخاطبان و کارشناسان ناموفق‌تر از دو فیلم قبل عمل کرده. این فیلم بیش از چهل میلیارد تومان فروش کرده است و در رتبه دوم جدول اکران ۱۴۰۰ قرار گرفته. «گشت ارشا ۳» و «دینامیت» نماینده کمدی‌های اکران آنلاین هستند و به پشتوانه فروش خوب در سینما، این شانس را دارند که در پلتفرم‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرند.

شهربانو |مریم بحرالعلومی
مریم بحرالعلومی بعد از «پاسیو» فیلم «شهربانو» را محوریت زندگی یک زن ساخته است. این بار فرشته صدرعرفایی نقش اصلی را بازی می‌کند؛ زنی که سال‌ها به خاطر جرمی ناخواسته در زندان بوده است و حالا برای عروسی پسرش به مرخصی آمده. فیلم روایتی ساده اما تکان‌دهنده از مصائب اجتماعی، خاصه زنان دارد.

«شهربانو» حالا در دسترس است و احتمالا مخاطب استقبالی نسبی از آن خواهد کرد. علاوه بر فرشته صدرعرفایی بازیگرانی چون بهناز جعفری، گلاره عباسی و سامان صفاری در این فیلم بازی می‌کنند. «شهربانو» در جشنواره جهانی فجر مورد استقبال طیفی از مخاطبان قرار گرفت و در چند جشنواره خارجی هم موفق بود.

کدخبر: ۴۴۴۶۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر