کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۷۸۳
تاریخ خبر:

قدرتنمایی عربستان، زنگ خطری برای ایران

روزنامه هفت صبح | سه شوخی با ماجرای استعفای استراماچونی و هیات مدیره استقلال، باخت ذوب‌آهن اصفهان به الاتحاد عربستان و لژیونرهای ژاپن و کره.

*** احسنت به هیات مدیره هماهنگ استقلال!
ظهر دوشنبه بود که ناگهان خبر رسید آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال قصد دارد تا ۴۸ ساعت آینده استعفا بدهد. منبع این خبر دی‌مارزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی بود و به همین دلیل به نظر می‌رسید هدف‌های دیگری پشت این خبر عجیب باشد. البته که استراماچونی به اندازه کافی برای استعفا بهانه داشت. یک روز قبل از این اتفاق همه قراردادهای بازیکنان استقلال در هیات فوتبال لو رفته بود و همان روز صبح، هروویه میلیچ که از هفته قبل روز حضورش در ایران مشخص شده بود، به دلیل آماده نبودن ویزا! مجبور به ترک ایران شده بود‌ اما اتفاق عجیبی که بعد از انتشار خبر استعفای احتمالی استراماچونی رخ داد، واکنش مدیران باشگاه استقلال بود.

اسماعیل خلیل‌زاده همه چیز را به گردن دشمنان استقلال انداخت و مدعی شد که این شایعه واقعیت ندارد! میرشاد ماجدی به یکی از خبرنگاران گفته بود ‌ برای یک ماموریت کاری در تایلند به سر می‌برد و نمی‌داند چه اتفاقی افتاده. امیرحسین فتحی هم برای شرکت در مراسمی به شهرستان رفته بود و در دسترس خبرنگاران نبود. در نهایت فتحی دوشنبه شب در ‌ گفت‌وگو با اخبار ورزشی شبکه ۳ اعلام کرد ‌ استعفای استراماچونی را تکذیب می‌کند و هماهنگی کاملی بین او و سرمربی استقلال وجود دارد!

البته دقایقی بعد دستیار استرا، اوج این هماهنگی بین مدیرعامل و سرمربی را به رخ کشید و اعلام کرد ‌ شایعه حقیقت دارد و باشگاه استقلال فقط ۲۴ ساعت وقت دارد مشکلات به وجود آمده را حل کند وگرنه استراماچونی به طور جدی به استعفا فکر خواهد کرد! اما نباید همه چیز را با عینک بدبینی نگاه کرد. مثلا همین هماهنگی و یکدستی اعضای هیات مدیره استقلال در برخورد با این ماجرا نشان می‌دهد که مدیران باشگاه همگی در یک راستا حرکت می‌کنند و به مسائل و مشکلات نگاه شخصی و فردی ندارند!

*** قدرتنمایی عربستان، زنگ خطری برای ایران
دوشنبه شب و با باخت ۴بر۳ ذوب‌آهن اصفهان به الاتحاد عربستان، کار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. البته پیش از شروع این رقابت‌ها، امید زیادی به نمایندگان ایران می‌رفت. پرسپولیس نایب‌قهرمان فصل قبل این مسابقات بود و در گروه چندان دشواری هم قرار نداشت و انتظار می‌رفت که از گروه خود صعود کند. استقلال هم اگر چه در گروه مرگ قرار داشت اما تجربه این تیم در سال‌های اخیر، هوادارانش را به صعود چندباره از گروه‌های دشوار امیدوار کرده بود.

گروه ذوب‌آهن هم گروه آسانی بود و صعود این تیم هم قابل پیش‌بینی! اما در کمال ناباوری، پرسپولیس در گروه خود آخر شد و استقلال هم تیم سوم گروهش شد تا سرخابی‌ها حتی قادر به صعود از گروه خود هم نباشند. ذوب‌آهن هم در مرحله گروهی خوب عمل کرد اما به لطف شاهکار مدافعان و دروازه‌بانش مقابل الاتحاد شکست خورد و به این ترتیب آخرین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد. اما آنچه این اتفاق را برای ایرانی‌ها تلخ‌تر می‌کند، صعود سه تیم عربستانی به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات بود. الاتحاد که ذوب‌آهن را حذف کرد، دو ساعت قبل از این بازی، النصر عربستان در امارات ۳بر۲ الوحده را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید.

دیشب هم بازی برگشت الهلال و الاهلی برگزار شد و برنده این بازی هم به عنوان سومین نماینده عربستان به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان راه پیدا کرد. حالا در غرب آسیا، سه تیم از عربستان و یک تیم از قطر به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند و ایرانی‌ها مثل اماراتی‌ها با نمایش‌هایی ضعیف و دور از انتظار حذف شده‌اند. با این اتفاقات باید به زودی منتظر کاهش نمرات فوتبال باشگاهی در رنکینگ و در نتیجه، کم شدن سهمیه ایران از فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

*** لژیونرهای ما و لژیونرهای آنها
در حالی که تاکه فوسا کوبو، پدیده ژاپنی، تمرینات رئال مادرید را تحت تاثیر قرار داده و فیلم‌های حرکات او جزو پربازدیدترین‌های دنیای مجازی است و هیروکی آبه دیگر فوتبالیست ژاپنی هم به تیم دوم بارسلونا پیوسته، فوتبالیست‌های ایرانی هم فعالیت پررنگی در بازار نقل و انتقالات دارند. آخرین بازیکن ایرانی که به یک تیم اروپایی پیوسته، مهدی شریفی است. بازیکن مازاد پرسپولیس سه روز پیش به تیم سومکاییت کشور آذربایجان پیوسته تا فوتبال خود را در این کشور ادامه دهد! قبل از او هم بختیار رحمانی به تیم الشمال در لیگ دوی قطر پیوسته بود و پژمان منتظری و مهرداد پولادی هم به الخریطیات پیوسته‌اند تا رحمانی در لیگ دوی قطر احساس غربت و تنهایی نکند!

البته همین حالا هم فاصله بین فوتبال ژاپن و ایران کم نیست و نتیجه بازی دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا گویای همه چیز هست اما اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، فاصله ما با کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی بیشتر و غیر قابل دسترس‌تر خواهد شد. همین دو بازیکن ژاپنی که به رئال و بارسلونا پیوسته‌اند روی هم هفت بازی ملی دارند اما بازیکنی مثل روزبه چشمی با این همه بازی ملی هنوز هم در قطر تیم درست و حسابی پیدا نکرده و احتمالا مجبور خواهد شد به لیگ برتر ایران برگردد! گلزن ما در جام جهانی یعنی کریم انصاری‌فرد هم در سقوطی عجیب از چمپیونشیپ انگلستان به تیم السیلیه قطر آمده!

از بین همه مثلا لژیونرها! این فقط سردار آزمون و مجید حسینی هستند که عملکرد موفقی دارند و بقیه بازیکنان ما در اروپا یا نیمکت‌نشینند یا سکونشین! اما معمولی‌ترین بازیکنان ژاپن و کره جنوبی در لالیگا، بوندس‌لیگا، لیگ فرانسه و حتی لیگ برتر انگلستان حضور دارند و نتیجه این روند، می‌شود پیروزی ۳برصفر ژاپن بر ایران در مرحله نیمه‌نهایی!

کدخبر: ۲۷۴۷۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر