کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۲۴۶
تاریخ خبر:

قتل ‌در ‌لاهیجان؛ ‌حادثه‌ در ‌شیراز و دو نخاله آشوبگر

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۱۰ اسفند ۱۳۵۵٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات درباره تغییرات احکام استخدامی کلیه کارمندان است. عکس مهم صفحه تصویر مهدی هاشمی است و ادامه ماجرای محاکمه او و باندش به خاطر قتل آیت‌الله شمس آبادی. مهدی هاشمی به عنوان مغز متفکر گروه معرفی شده است.

صفحه دو درباره ادامه ناآرامی‌های جنوب لبنان گزارشی کار شده است. صفحه ۴ گزارش و عکسی کار شده از نصب پل عابر پیاده چهارراه مخبرالدوله. و همین‌طور گزارشی از نجات معجزه‌آسای ۴۲ملوان ازآب‌های طوفان زده خلیج فارس. یک گزارش پرطول و تفصیل درباره ملوانان و کارگرانی که از ابوموسی به سمت بندرعباس حرکت کردند و طوفان آنها را ده‌ها کیلومتر ازآب‌های ایران دور کرده بود.

گزارشی هم کار شده درباره دختر دانشجویی به نام رخشان معتمد دانشجوی رشته ادبیات که در محوطه دانشگاه شیراز توسط یک دانشجوی دیگر به نام حمید خضری‌نژاد مورد حمله قرار گرفته بود. ضارب از قرار عاشق و خواستگار خانم معتمد بوده که وقتی جواب رد از سوی خانواده خانم معتمد دریافت می‌کند تصمیم به انتقام می‌گیرد. با تیغه چاقو ضربه‌ای به سر خانم معتمد می‌زند که تیغه در سر دلدار گیر می‌کند و باقی می‌ماند و چهار انگشت ضارب عاشق و عصبی قطع می‌شود‌! خانم معتمد خوشبختانه تحت عمل جراحی نجات پیدا می‌کند و عاشق ضارب هم در بیمارستان بستری می‌شود.

سیل پیام‌های سپاس و چاپلوسی برای ذات اقدس همایونی شاهنشاه از سوی مدیران وکارکنان دبیرستان‌ها و مدارس مختلف ادامه دارد و گفتیم که علتش مصوبه‌ای در جهت افزایش حقوق معلم‌ها بوده است‌. صفحه ۱۲ سه مطلب درباره سه خواننده است‌. بیتا ،‌گلوریا روحانی و اکی بنایی!

در صفحه ۱۳ یک شهروند اهل آمل تلفن زده و گلایه کرده که قصابی‌ها اصل گوشت را به تهران می‌فرستند و بخش دیگرش را به رستوران‌ها می‌دهند و چربی و استخوان و مازاد گوشت نصیب مردم آمل می‌شود.کلی تلفن هم درباره مصایب شرکت‌های گازرسان (کپسول گاز ) هست. مثل ایران گاز و پرسی گاز که مشترکینشان را به ستوه آورده‌اند. صفحه ۱۴ یک صفحه رپرتاژ آگهی کارخانه نساجی قائمشهر است که پنجاهمین سالگرد سلطنت دودمان پهلوی را تبریک گفته‌اند.

در صفحه ۱۶ هم خبری چاپ شده که طبق آن فرهنگیان ناحیه ۹ پیکره شاهنشاه آریامهر در تهرانپارس را گلباران کرده‌اند‌! نمی‌دانم این افزایش حقوق چقدر بوده‌. از میان آگهی‌های املاک، این‌ها را برای امروز انتخاب کرده‌ام: خانه‌ای با ۱۸۳‌متر بنا و ۵۰‌متر حیاط در تهران‌ویلا جنب برق آلستوم به قیمت یک میلیون و صد هزار تومان برای فروش گذاشته شده است‌. یک آپارتمان با ۴ تا اتاق (با ۴ اتاق خوابه فرق می‌کند‌!) در خردمند شمالی با تلفن مستقل و نیمه مبله با قیمت ماهانه ۷ هزار تومان برای اجاره گذاشته شده است.

این آگهی هم هست که برای اسکان یک خانواده انگلیسی به یک ویلای ۴ اتاق خوابه در شمال تهران تا سقف اجاره ۲۵ هزار تومان احتیاج است‌!در صفحه ۲۸ ریز حقوق استادان و استادیارها برای سال بعد (۱۳۵۶ )اعلام شده است. حداقل حقوق یک مربی در دانشگاه ۲۵۰۰ تومان است که اگر لیسانس باشند ۲هزار تومان فوق‌العاده و اگر فوق لیسانس باشند این فوق‌العاده به ۳‌هزار تومان بالغ می‌شود. برای استادیارهای تمام وقت اگر رتبه یک باشند حداقل حقوق ۳۷۵۰تومان و اگر رتبه ۱۰ باشند ۵۰۰۰ تومان معین شده که به این‌ها ۳ تا ۴ هزار تومان فوق‌العاده نیز اضافه می‌شود.

برای دانشیارها حداقل حقوق ۴۵۰۰ تومان و فوق‌العاده نیز ۴۵۰۰ تومان تعیین شده است یعنی مجموع ۹ هزار تومان و بالاخره برای استادها حداقل حقوق ۶ هزار تومان تعیین شده است و فوق‌العاده هم ۵هزار تومان. یعنی مجموع ۱۱ هزار تومان برای استادان تمام وقت. حالا این ارقام را کنار اجاره خانه بگذارید تا مقیاس واقعی شرایط اقتصادی دستتان بیاید‌. چه خوب و چه بد.

در صفحه آگهی‌های سینمایی فیلم دو نخاله آشوبگر به جمع فیلم‌های اکران شده پیوسته با بازی کلادیا کاردیناله و مونیکا ویتی. این که اسم اصلی این فیلم چه بوده نمی‌دانیم. مادلینا‌،‌ خوشگلا طاقت ندارند‌،‌کینه جو و سلطان کانگ فو از دیگر آگهی‌های سینمایی هستند. دو سینمای پولیدور (قدس فعلی ) و کسری فیلم‌های بالای هجده سال اکران کرده‌اند.

در صفحه ۲۴ دوباره برنامه سیلوی وارتان خواننده فرانسوی در هتل شرایتون در روزهای ۲۲ تا ۲۴ اسفند آگهی شده است‌. در صفحه ۲۵ نوشته شده که تیم فوتبال جوانان لهستان نتوانستند به کشورشان سفر کنند و مجبور شدند تا انتهای تورنمنت ولیعهد در شیراز بمانند و از سرناچاری یک بازی دوستانه با تیم برق شیراز انجام داده‌اند. عکسی از خانم مارتینا ناوراتیلووا هم چاپ شده که در تورنمنتی قهرمان شدند. او در آن زمان هنوز به یک افسانه تنیس بانوان بدل نشده است.

در ضمن تورنمنت فوتبال جوانان که اسمش جام ولی‌عهد بوده و لیگ کشتی هم روزچهارم خودش را پشت سر گذاشته که اسمش مسابقات کشتی علیاحضرت شهبانو بوده که خب برای مسابقات کشتی کمی اسم عجیبی است. مسابقات قهرمانی بسکتبال باشگاه‌های ایران هم اسمش جام والاحضرت ولایتعهد است. اسم جام والیبال جام پاسارگاد و مسابقات فوتبال هم جام تخت‌جمشید نام داشته است‌. در همین صفحه صنف رستوران‌داران تهران پنجاهمین سالگرد سلطنت پهلوی‌ها را در یک آگهی یک چهارم صفحه و با عکس و تفصیلات تبریک گفته است‌.

در صفحه حوادث گزارشی کار شده از انتقال مهین پدیدار‌نظر قاتل دختر دانش‌آموز لاهیجانی از زندان رشت به تهران. پدیدار‌نظر در سال‌۱۳۵۲ همکلاسی خود یعنی زهرا امین را با ضربات چاقو در حیاط دبیرستان کشته بود و از آن پس در زندان بود و به عنوان بیمار روانی تحت نظر هم قرار داشته. طبق گفته خبرنگار اطلاعات مهین همیشه کت و شلوار مردانه می‌پوشد و گاه تسبیح هم به دست می‌گیرد‌! خبری هم در همین صفحه چاپ شده با عنوان کارآگاهان به دنبال دو افغانی متهم به قتل.
همین دیگه. خسته شدیم‌!

کدخبر: ۳۷۶۲۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر