کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۵۶۱
تاریخ خبر:

قتل همسر سابق و رضایت اولیای دم با‌پرداخت دیه

روزنامه هفت صبح | ماجرای این پرونده به دهم دی ماه ‌ ۹۷ بازمی‌گردد، زمانی که پدر زن ۳۰ ساله‌ای به نام فرزانه نگران بی‌خبری از فرزندش شد و ماموران را در جریان گذاشت. این زن جوان چند ماه قبل بعد از حدود ۱۵ سال زندگی مشترک از همسرش جدا شده بود ولی گاهی برای دیدن دو دختر ۱۲ و ۱۴ ساله‌اش به خانه همسر سابقش در منطقه چهاردانگه می‌رفت.

پدر فرزانه به ماموران در آن زمان گفت که دخترش صبح زود برای سر زدن به دخترانش به خانه همسر سابقش رفته اما تا شب خبری از او نشده است. ماموران به همراه پدر فرزانه به خانه مهدی همسر سابق فرزانه رفتند اما کسی پاسخ نداد و بعد از شکستن در با جسد خون‌آلود زن جوان روبه‌رو شدند.

بعد از اینکه از مهدی و دختران فرزانه خبری نشد، پلیس با ردیابی توانست بالاخره او را دستگیر کند. این مرد ۳۷ ساله به قتل همسر سابقش اعتراف کرد و گفت:« من و فرزانه ۱۵ سال قبل ازدواج کردیم اما از همان ابتدا با یکدیگر درگیری و مشاجره داشتیم تا اینکه بعد از سال‌ها زندگی و با وجود داشتن دو دختر نوجوان از یکدیگر جدا شدیم.

روز حادثه ساعت شش صبح فرزانه برای دیدن دختران‌مان آمد، بعد از رفتن آنها به مدرسه باز هم ماند و از طلاق ابراز پشیمانی کرد چون همیشه عادت داشت زود از کوره در برود و باز پشیمان شود. اصرار کرد تا او را صیغه کنم تا بالای سر دختران‌مان باشد اما من نپذیرفتم چون می‌دانستم باز هم درگیری خواهیم داشت.

زمان رفتن به قدری عصبانی شد که به آشپزخانه رفت و یک کارد آورد و نمی‌دانم چگونه با یکدیگر درگیر شدیم که چاقو را از او گرفتم و ضربه‌ای از پشت کتفش به او زدم. » به دنبال اعتراف‌های این مرد و بازسازی صحنه جرم وی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه پدر و مادر فرزانه برای مهدی حکم قصاص درخواست کردند.

اما دو دختر نوجوان قربانی از قصاص پدرشان گذشتند و گفتند که به طور کامل نسبت به پدرشان رضایت می‌دهند. آنها در جلسه دادگاه قتل مادرشان به دست پدر را تأیید کردند اما گفتند مادرشان خیلی عصبی بوده و همیشه دعوا می‌کرده اما زود هم پشیمان می‌شده است. به هرحال متهم از خود دفاع کرد اما چون مرتکب قتل شده بود، در دادگاه به قصاص محکوم شد.

*** اعلام گذشت از همسر سابق
این پرونده برای بررسی حکم به دیوان عالی کشور رفت اما مرد جوان توانست پدر و مادر همسر سابقش را با پرداخت دیه راضی کند و از لحاظ رسیدگی به جنبه عمومی جرم به دادگاه رفت. او در دادگاه اعلام کرد که قصد کشتن همسر سابقش را نداشته چرا که فرزانه مادر دو فرزندش بوده .

‌ اما در درگیری این اتفاق افتاده است. او گفت:« دو سال است از فرزندانش دور شده و امیدوار است بتواند با نظر دادگاه به سر زندگی با دخترانش بازگردد.» با توجه به اینکه او با پرداخت دیه توانسته رضایت اولیای دم را جلب کند و همچنین دو دخترش نیز از او گذشت کرده‌اند، دادگاه با توجه به جنبه عمومی جرم و درخواست تخفیف مجازات از سوی متهم، به زودی حکم نهایی را صادر می‌کند.

کدخبر: ۳۸۱۵۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر