کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۶۹۷
تاریخ خبر:

قتل مشکوک پسر جوان ‌در چند کیلومتری تهران

روزنامه هفت صبح | سال گذشته پسر جوانی در ماجرایی عجیب به قتل رسید. این پسر جوان به همراه دوستش راهی مشهد شده بودند تا در یک کارگاه مبل‌سازی مشغول به کار شوند. بعد از چندی این دو پسر عازم تهران می‌شوند که به جای رسیدن سالم هردوی‌شان، محمد خبر به قتل رسیدن مهدی را برای پدرش می‌برد. پدر مهدی به ماجرای قتل پسرش مشکوک می‌شود و از محمد به جرم قتل پسرش شکایت می‌کند.

محمد درباره این ماجرا به پدر مهدی گفته بود:« در راه بازگشت به تهران بودیم که در چند کیلومتری تهران در جاده به ما حمله کردند و از ما موبایل و پول خواستند و وقتی مقاومت کردیم ما را با چاقو زدند، مهدی زخم‌های بیشتری داشت و نتوانست فرار کند اما من فرار کردم.» در آن زمان محمد به جرم قتل مهدی دستگیر شد. با اظهارات تنها مظنون پرونده، پلیس تلاش کرد تا ردی از افرادی که محمد مدعی شده بود به دست آورد اما این مسیر نتیجه‌ای در برنداشت و به این ترتیب با شکایت پدر مقتول، پرونده اتهامی علیه محمد در تهران تشکیل شد و متهم با قرار بازداشت تا تشکیل جلسه دادگاه راهی زندان رجایی‌شهر شد.

*** در دادگاه
بعد از یک سال محمد در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. پدر مهدی در دادگاه بیان کرد:« محمد و مهدی دوستان صمیمی بودند و نمی‌دانم چرا محمد پسرم را به قتل رسانده است اما از دادگاه تقاضای اشد مجازات را برای او دارم. چرا که این دو نفر برای کار در مبل‌سازی به مشهد رفته بودند و به یک باره محمد با من تماس گرفت و خبر داد که مهدی در درگیری کشته شده است.»

*** اظهارات متهم
بعد از اظهارات اولیای دم، محمد در دادگاه گفت: « من در دادسرا ماجرا را کامل شرح دادم. ما در راه بازگشت به تهران بودیم، سوار ماشین مهدی بودیم که در چند کیلومتری تهران به ما حمله شد. اصلا نمی‌دانم چه کسانی بودند اما مشخصات کامل این افراد را به پلیس گفتم که نتوانستند آنها را پیدا و دستگیر کنند. من دلیلی برای کشتن دوست صمیمی خود نداشتم. یک سال است در حبس هستم آن هم به خاطر جرمی که مرتکب نشده‌ام.

من خیلی از این اتفاق ناراحتم اما واقعا تقصیر من نبود. حتی بعد از اینکه زخمی و ‌ متواری شدم باز سر جنازه دوستم بازگشتم که توسط پلیس دستگیر شدم. من دقیقا نمی‌دانم چه حرف‌هایی زدم ولی خیلی ترسیده بودم اما من قاتل نیستم.» در پایان جلسه با توجه به اظهارات مظنون پرونده، همچنین کامل نبودن مدارکی که نشان دهد او در قتل دوست صمیمی‌اش دخیل بوده است، دادگاه حکم به برائت و آزادی محمد داد.

کدخبر: ۳۷۸۶۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر