کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۱۴۶
تاریخ خبر:

قتل رقیب عشقی روی پل عابر پیاده

روزنامه هفت صبح | با گذشت سه سال از قتل، ردی از قاتل پیدا نشد و بازپرس جنایی رای به برگزاری غیابی دادگاه کیفری متهم فراری داد. ماجرای این قتل که هنوز قاتلش پیدا نشده به سه سال پیش بازمی‌گردد. ۲۵ مهرماه سال ۹۵ خبر نزاع مرگباری در خیابان پیروزی از سوی مأموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

پسر جوانی در یک درگیری با شخصی ناشناس در خیابان پیروزی با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. دقایقی پس از اعلام این خبر، محسن مدیرروستا، بازپرس امور جنایی تهران و اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه جرم حاضر شدند و مشخص شد پسر ۲۱ساله‌ای با ضربات چاقو در یک درگیری با شخص ناشناسی دچار جراحت شده و پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

*** ماجرای قتل چه بود؟
روز ۲۵ مهر سال ۹۵ حدود ساعت ۲ بعدازظهر،‌ رهگذران در خیابان پیروزی مشاهده کردند مرد جوانی با رها کردن موتورش در کنار خیابان، روی پل عابرپیاده رفته و پسر جوانی را هدف ضربات چاقو قرار داده و سوار بر موتورش پا به فرار گذاشته است. همین ماجرا کافی بود تا تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس ویژه قتل برای شناسایی عامل این جنایت وارد عمل شوند .

در نخستین مرحله مشخص شد جوان ۲۲ ساله که با ضربه چاقو تسلیم مرگ شده با جوان ۲۱ ساله ای درگیر شده است.کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی بردند دو جوان به خاطر یک دختر با یکدیگر درگیر شده‌اند که در ابتدا مقتول با گاز اشک آور چشمان پسر جوان را هدف قرار می‌دهد و در ادامه عامل جنایت چاقویش را در سینه پسر جوان فرو کرده و سپس پا به فرار گذاشته است.

*** دلیل این اقدام قاتل چه بود؟
رقیب عشقی وقتی دید زن جوان به عقد موقت جوان دیگری در آمده در اقدامی مرگبار دست به قتل زد و گریخت. کارآگاهان در گام نخست به سراغ خانواده مرد جوان رفتند و در تحقیقات مشخص شد که او چندی قبل به صورت پنهانی با زن جوانی ازدواج موقت کرده است که در ادامه ماموران برای رسیدن به سرنخ به سراغ زن جوان رفتند.زن جوان وقتی پیش روی ماموران قرار گرفت، گفت:

مدتی بود که با یک پسر جوان ازدواج موقت کرده بودم اما بعد از پایان زمان عقد موقت‌مان به دلیل اختلافاتی که با هم داشتیم دیگر به رابطه‌مان ادامه ندادم تا این که با مهدی آشنا شدم و وقتی دیدم جوان خوبی است به صورت پنهانی با او ازدواج موقت کردم.وی افزود: بعد از ازدواج با مهدی، رضا اصرار داشت که به رابطه‌اش با من ادامه دهد و بارها از من خواست که از مهدی طلاق بگیرم و با او ازدواج کنم.

اما من انتخاب خودم را کرده بود ولی مزاحمت‌های رضا ادامه داشت ولی هیچ وقت نگذاشتم مهدی از این ماجرا با خبر شود تا در رابطه‌مان بی‌اعتمادی و ناراحتی پیش آید.زن جوان ادامه داد: مدتی گذشت و رضا که می‌دید من نمی‌خواهم به زندگی با او برگردم شروع به تهدید کرد و با توجه به مشخصاتی که شاهدان از قاتل در صحنه قتل دادند احتمال می‌دهم قتل مهدی از سوی رضا انجام شده باشد.

چون از او هر کاری بر می‌آید.کارآگاهان با به دست آوردن این سرنخ موفق به شناسایی خانه رضا شدند اما وقتی به خانه وی مراجعه کردند مشخص شد که این جوان از روز جنایت ناپدید شده و هیچ کسی از او اطلاعی ندارد و همین موضوع ناپدید شدن کافی بود تا رضا به عنوان عامل این جنایت خونین تحت تعقیب قرار گیرد.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت اما هیچ سرنخی از رضا به دست نیامد و تحقیقات فنی به بن بست پلیسی رسید. در نتیجه بازپرس پرونده با گذشت سه سال از این جنایت با توجه به این که هیچ سرنخی از عامل جنایت به دست نیامده کیفرخواست پرونده را به صورت غیابی اعلام کرد. بنا بر این گزارش، رضا متهم به قتل مهدی شناخته شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به صورت غیابی برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد.

*** ناپدید شدن قاتل
بعد از گذشت سه سال وقتی برای یافتن قاتل نتیجه‌‌ای حاصل نشد، قاضی پرونده کیفرخواست غیابی قتل عمد علیه متهم را صادر کرد تا قاتل به جرم قتل به زودی در دادگاه کیفری محاکمه شود. کیفرخواست این پرونده با توجه به فراری بودن عامل جنایت به صورت غیابی صادر شد و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع خواهد شد.

به دلیل ناپدید شدن قاتل و اینکه تصویر دوربین‌های مدار بسته در محل حادثه چهره رضا را به عنوان قاتل نشان داد در نتیجه قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با توجه به این که ردی از متهم به دست نیامده است دستور محاکمه قاتل فراری به صورت غیابی در دادگاه کیفری استان تهران را داد.

کدخبر: ۳۱۳۱۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • tors64b

    مثلا حالا به عشقش رسید. امان از جهل