کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۹۲۷
تاریخ خبر:

قتل خودروهای الکتریکی به دست آلفا رومئو جولیا کوادرا فولیا

هفت صبح| برقی‌ها علیه سوپر سدان‌ بنزینی قیام می‌کنند! مجله مشهور موتورترند در یک مقایسه جالب سدان بنزینی و اسپورت آلفا رومئو جولیا کوادرا فولیا را رودرروی دو خودرو الکتریکی موفق یعنی تسلا مدل ۳ و جگوار آی-پیس قرار داده تا توان دو طیف مختلف از اتومبیل‌ها را محک بزند.

جنگ جهانی با کباده‌کشی آلمان علیه همسایگان اروپایی آغاز شد و خیلی زود شعله‌اش از سواحل پرل هاربر آمریکا تا شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن و از قلب پاریس تا سیبری در روسیه را فرا گرفت. این جنگ دوباره در حال تکرار شدن است منتهی در بخش خودرو و ما بین اتومبیل‌های برقی و بنزینی. متفقین به رهبری تسلا و میانداری جگوار در تلاش‌اند تا سرلیست سدان‌های اسپورت لوکس کوچک جهان یا آلفا رومئو جولیا کوادرا فولیا را در شهر و جاده مقهور خود سازند. موردی که به نظر می‌رسد خیلی زود دامان بسیاری دیگر از کلاس‌های خودرویی را خواهد گرفت. ببینیم در این آزمایش رانندگی که مجله موتورترند آمریکا آن را انجام داده چه کسی برنده است؟
مشخصات فنی سه خودرو
آلفا رومئو در بالاترین سری جولیا با کمک فراری تریم کوادروفولیا را آماده کرده است. موتور به کاررفته در این خودرو حال ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۳ پوند فوت گشتاور دارد تا اسب آبی ایتالیایی بتواند ظرف ۳٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو سدان به سیستم ۴چرخ محرک و جعبه دنده ۸سرعته اتوماتیک مجهز است و از امکانات رفاهی بسیار خوبی در اتاقش سود می‌برد. اما آیا اینها برای شکست دادن ترمیناتورهای برقی امروزی کافی است؟ خب درباره تسلا مدل ۳ و جگوا آی-پیس آمار می‌گوید چیزی از جولیا کم ندارند. تسلا مدل ۳ در گونه تراک مود از قدرتی معادل ۴۵۰ اسب بخار و گشتاوری نزدیک به ۴۷۰ پوند فروت برخوردار است ضمن اینکه قادر است ظرف ۴ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. اتاق خودرو مملو از تکنولوژی است و بیش از آنکه مجلل باشد مدرن است. البته جگوار حدیثش متفاوت است. این خودرو با ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۵۱۲ پوند فوت گشتاور اتومبیل به نسب کم‌توان‌تری است ولی از هردو خودرو این رقبات اتاق مجلل‌تر و لوکس‌تری دارد.
آزمایش رانندگی
جولیا بارها ثابت کرده چه اندازه در پیست دست‌نیافتنی است. این خودرو به محض به باازر موفق شد ب.ام.و ام۳ را در پیس با خاک یکسان کند و اینجا هم همین کار را با تسلا و جگوار کرد. البته خودروهای الکتریکی همیشه اینقدر بد نیستند. رانندگی با مدل۳ ثابت کرد ایده ضعیف‌بودن هندلیینگ و دینامیک رانندگی در خودروهای الکتریکی یک حرف پوچ است. تسلا مدل۳ به لطف مهندسی دقیق و استفاده از تکنولوژی‌های روز از هر نظر خودرو مهیجی است. سواری با جگوار هم نه به تیزی تسلا اما به همان اندازه مهیج است. دیدن یک کراس اوور کوچک برقی روی رینگ و لاستیک ۲۲ اینچی با ایین سطح از پایداری یک لذت غریب دارد. به لطف دانش و تجربه دیرین چگوار در ساخت خودروهای اسپورت، به نظر می‌رسد آی-پیس آینده اتومبیل‌های الکتریکی را امروز ارائه می‌کند.

برنده نهایی
به نظر می‌رسد هنوز هم اتومبیل‌های رومانتیک، مهیج و قدرتمندی مثل آلفا رومئو جولیا کوادرا فولیا می‌توانند بیشترین و بهترین سطح از لذت رانندگی را عاید راننده کنند. این مهم به لطف موتور ۶سیلندر و سیستم تعلیق بسیار خوب خودرو حاصل شده و آلفا رومئو را برنده این جدال می‌سازد. این یعنی همه ویژگی‌های مثبت محصولات الکتریکی فدای قامت رعنا و پاهای چابک جولیا!

کدخبر: ۲۲۸۹۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر