کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۲۵۰
تاریخ خبر:

قتل‌ ‌به‌ دلیل آزار ‌و ‌اذیت‌ و تهدید به افشای عکس

پسر جوان که پیش‌تر به خاطر قتل همکلاسی‌اش از قصاص معاف شده بود با طرح ایراداتی از سوی قضات دیوان عالی کشور بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد و توانست رضایت اولیای دم را جلب کند اما باز به ۱۰سال زندان محکوم شد. رضا در خردادماه سال ۹۷ به همراه دوستش سعید از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت، تلاش‌های خانواده برای پیدا کردن او بی‌نتیجه ماند و بالاخره موضوع را به پلیس گزارش کردند.

سعید همکلاسی و دوست سابق رضا، اولین مظنون بود و بلافاصله به قتل رضا اعتراف کرد و گفت او را کشته و جسدش را هم آتش زده است. اما هیچ‌کس از این همه خشم سعید نسبت به رضا خبر نداشت و بالاخره سعید اعتراف کرد رضا روزگارش را سیاه کرده و ماجرا تا جایی پیش رفته که نام خواهر سعید هم به میان کشیده شده است. در ابتدا سعید ۲۵ساله که در این مدت در زندان به سر می‌برد پای میز محاکمه ایستاد و خانواده رضا برای او درخواست قصاص داشتند. تا اینکه سعید در دادگاه اعتراف کرد چرا رضا را به قتل رسانده است.

*** اعترافات متهم
او درباره علت حادثه و شب قتل رضا گفت: من و رضا با هم همکلاسی بودیم و همیشه به خانه هم رفت و آمد داشتیم. سال‌ها پیش یک بار مجبور شدم در خانه آنها به حمام بروم اما آن روز رضا از من عکس گرفت و می‌خواست مرا آزار بدهد که قبول نکردم اما تهدیدم کرد اگر به خواسته‌اش تن ندهم تصاویر برهنه مرا پخش می‌کند و آبرویم را می‌برد.

او مرا آزار داد و این شروع ماجرا بود.او حتی یکی دیگر از دوستانم به نام وحید را هم چند بار تحت آزار و اذیت قرار داده بود .من که از این وضعیت خسته شده بودم آخرین بار با ماشین دنبالش رفتم و گفتم بهتر است دست از سرم بردارد اما او قبول نکرد. من که عصبانی شده بودم با مشت به صورتش ضربه زدم و برای اینکه بتوانم فرار کنم یک ضربه چاقو نیز به او زدم.

چون نیمه شب بود از ترسم جنازه را در حاشیه فرودگاه امام خمینی از ماشین بیرون انداختم. از باک ماشین بنزین بیرون آوردم و او را آتش زدم. سپس جنازه سوخته را داخل یک گودال دفن کردم و برای اینکه پلیس را گمراه کنم کیف پول و انگشتر او را برداشتم و یک روز بعد آن‌ها را بیرون انداختم. سعید دوباره به زندان رفت و در جلسه بعدی دادگاه گفت: من برای اینکه بتوانم از دست او فرار کنم با چاقو یک ضربه به او زدم ولی هرگز فکر نمی‌کردم همان ضربه موجب مرگ او شود.

من در زندان متوجه شدم او مهدورالدم و مستحق مرگ بوده و حالا هم از کشتن او پشیمان نیستم. اما این پرونده یک شاهد زنده داشت که او هم مورد آزار و اذیت واقع شده بود. وحید به عنوان مطلع در جایگاه ویژه در دادگاه ایستاد و گفت: من چند بار در تله رضا گرفتار شده بودم و او مرا آزار داده بود.

*** رهایی از قصاص
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پس از بررسی موشکافانه پرونده ،طبق بند الف ماده ۳۰۳ قانون مجازات اسلامی سعید را از قصاص و پرداخت دیه معاف کرده و وی را به سه سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند.همچنین به خاطر جنایت بر میت به پرداخت یک دهم دیه کامل و ۳۱ضربه شلاق نیز محکوم شد. هیات قضایی با توجه به اینکه قصد سعید از سرقت اموال قربانی از بین بردن آثار جرم بوده و پس از قتل آن‌ها را نفروخته و بیرون انداخته است، او را از اتهام سرقت نیز تبرئه کردند

اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد و قضات عالی رتبه اعلام کردند لازم است روابط کاری و مالی بین متهم و مقتول بررسی شود چراکه ممکن است انگیزه جنایت مالی بوده باشد. به این ترتیب تحقیقات درباره روابط کاری و مالی میان سعید و رضا بررسی شد و سعید بار دیگر در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

او در دادگاه آخر گفت: من از سلطه‌گری‌های رضا خسته شده بودم. اما او تهدیدم می‌کرد اگر به خواسته‌هایش تن ندهم به سراغ خواهرم می‌رود. این حرف‌ها تاثیر بدی در روحیه‌ام گذاشته بود و از خودم خجالت می‌کشیدم و حتی نمی‌توانستم حقیقت را به خانواده‌ام بگویم.

من حالا چند روز است که رضایت اولیای دم را گرفته‌ام. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم. حالا با توجه به رضایت اولیای دم سعید را به پرداخت دیه و ۱۰سال زندان محکوم کردند. همچنین به خاطر هتک حرمت به جسد به ۵۰ضربه شلاق و به خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم شد.

کدخبر: ۳۵۸۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر