کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۳۷۴
تاریخ خبر:

قتل‌عام پنج عضو یک خانواده‌ در‌ تویسرکان

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | چهارشنبه شب ۲۶ آذرماه، دو جسد عضو یک خانواده تویسرکانی شامل (پدر و دختر) در یک گاوداری حوالی روستایی در شهرستان تویسرکان کشف شد. اما با پیدا شدن جسد سه عضو دیگر خانواده این ماجرا جنبه جنایی پیدا کرد. جنازه سه عضو دیگر این خانواده شامل مادر و دو فرزند پسر، روز بعد یعنی پنجشنبه ‌ پیدا شد.

اما نحوه پیدا شدن این افراد به چه صورت بود؟ پسرعموی پدر خانواده، پلیس را در جریان ماجرای قتل قرار داده بود. او در پی بی‌خبری از مقتول و خانواده‌اش و بی‌پاسخ ماندن تماس‌هایش از سوی آنها نگران شده و به محل زندگی آنها در نزدیکی گاوداری مراجعه کرده بود. در ابتدا رد خون را در اطراف گاوداری مشاهده کرده و سپس با جسد پدر و دختر جوانش روبه‌رو شده است. زمانی که پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت، تحقیقات برای یافتن ردی از بقیه اعضای خانواده آغاز شد و دو جسد دیگر در یک چاه کشف شد.

*** گفته‌های دادستان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تویسرکان با تشریح جزئیات قتل ۵ نفر از اعضای یک خانواده در این شهرستان گفت: «افرادی در مظان اتهام ارتکاب این قتل هستند که توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستور تعقیب آنان صادر شده است.» علی بهادری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تویسرکان با تشریح جزئیات قتل ۵ نفر از اعضای یک خانواده در این شهرستان از قتل پنج عضو یک خانواده شامل پدر، مادر، دختر و دو فرزند پسر خبر داد و گفت:

« ۲۵ آذرماه سال جاری به واسطه تماس یکی از بستگان این خانواده مبنی بر غیبت خانواده مقتول و مشاهده خون در اطراف گاوداری آنها، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تویسرکان اظهار کرد: در همان شب نخست، جسد دختری حدوداً ۳۰ ساله در باغ نزدیک به گاوداری در حوالی روستای مرادآباد کشف شد؛ اما خبری از دیگر اجساد نبود، از این رو تیم تجسس با همراهی سگ‌های جسدیاب و با کمک هلال احمر به منطقه اعزام شدند.»

او با بیان اینکه جسد پدر خانواده نیز به فاصله حدود ۱۰۰ متری تا محل یافتن جسد دختر پیدا شد، افزود: «شواهد اولیه نشان می‌داد که قاتل یا قاتلان، مادر خانواده همراه دو فرزند پسرش را پس از قتل، درون چاه آبی به عمق ۷۰ متر رها کرده باشند.» بهادری تصریح کرد: «از این رو با چرثقیل و یک تیم غواصی اجساد مادر و یک فرزند پسر از درون چاه بیرون آورده شد.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تویسرکان با بیان اینکه جست‌وجو‌ها جهت یافتن جسد پسر دیگر این خانواده ادامه دارد، عنوان کرد: «هرچند تا جواب پزشکی قانونی اعلام نشود نمی‌توان علت اصلی مرگ را به طور شفاف گفت؛ اما ظواهر امر نشان از این دارد که مقتولان بر اثر ضربه با شی سخت به قتل رسیده‌اند.» وی با بیان اینکه افرادی در پرونده این قتل هستند که توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستور تعقیب آنان صادر شده است، تأکید کرد: «فعلا انگیزه قتل مشخص نیست و بی‌تردید هر زمان که ابعاد تازه‌تری از این جنایت کشف شود بلافاصله موضوع برای مردم شفاف‌سازی خواهد شد.»

همچنین سرهنگ زارعی،جانشین فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص قتل خانواده تویسرکانی گفت:« خانواده‌ای که به قتل رسیده‌اند دامدار و کشاورز هستند و اهل یکی از محله‌های تویسرکان بودند. اما در نزدیکی گاوداری خود واقع در یکی از روستاهای نزدیک تویسرکان کار و زندگی می‌کردند.» گاوداری خانواده مقتول تا روستا، فاصله دارد و به همین دلیل اهالی روستا متوجه این جنایت نشده بودند. وجود یک باغ بزرگ در نزدیکی گاوداری که بین گاوداری و روستا قرار دارد،یکی از دلایل مخفی ماندن راز جنایت از روستاییان بود.

سرهنگ زارعی در مورد وضعیت فعلی رسیدگی به پرونده گفت: «اجساد مقتولان به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرده و توضیح در مورد نحوه قتل این خانواده و علت مرگ در پی اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.» همچنین یک عضو دیگر این خانواده که تشکیل زندگی داده و در شهر دیگری سکونت دارد فقط در این ماجرا زنده مانده که به گفته برخی منابع فرزند ارشد این خانواده بوده است. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه عنوان نشده است.

کدخبر: ۳۶۴۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر