کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۹۱۴
تاریخ خبر:

قاضی منصوری: کرونا آمد نتوانستم برگردم!

روزنامه هفت صبح | یک: غلامرضا منصوری یکی از متهمان متواری پرونده اکبر طبری، دوشنبه‌شب ویدئویی منتشر کرد و توضیح داد که از سال ۹۸ برای اقدامات درمانی از ایران خارج شده و قصد دارد با مراجعه به سفارت ایران مقدمات بازگشتش به ایران را انجام می‌دهد. سخنگوی قوه‌ قضائیه هم در نشست خبری دیروز اعلام کرد، بازگشت این متهم اتفاق خوبی است و او می‌تواند از فرصتش در دادگاه برای دفاع از خود استفاده کند.

این قاضی(سابق) در جریان دادگاه پریروز به دریافت ۵۰۰هزار یورو رشوه متهم شد. براساس اظهارات رسول قهرمانی، نماینده دادستانی، یک متهم دیگر این پرونده به نام حسن نجفی که خودش هم متواری است، به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجراییات لواسان ۵۰۰هزار یورو رشوه پرداخت کرده است. او در ویدئویی که منتشر کرده، توضیح نمی‌دهد که دقیقا چه مقطعی از سال ۹۸ و به چه مقصدی از کشور خارج شده اما رسانه‌ها نوشتند که او به آلمان سفر کرده و در بیمارستان دکتر سمیعی تحت درمان قرار گرفته است. منصوری در این ویدئو مدعی می‌شود، به توصیه پزشکان نمی‌تواند با هواپیما به کشور بازگردد و بهمن‌ماه پارسال قصد داشته به‌صورت زمینی وارد ایران شود و مقداری از مسیر را هم طی کرده اما به‌علت شیوع کرونا و بسته‌شدن مرزها موفق نشده وارد کشور شود.

* دو: منصوری در این ویدئو تاکید می‌کند که در زمان خروج از کشور هیچ پرونده قضایی‌ای نداشته و وقتی چندروز پیش تازه متوجه شده که کیفرخواستی برای او صادر کرده‌اند‌، از وکیلش خواسته به قوه ‌قضائیه اطلاع دهد که او به‌زودی به کشور بازخواهد گشت. درادامه او حدیثی از امیرالمومنین نقل می‌کند و می‌گوید، به جمهوری اسلامی و رهبری و عدالت دستگاه قضایی ایمان دارد و با توجه به اینکه ۳۰سال در قوه ‌قضائیه خدمت کرده به ایران برمی‌گردد تا دهان یاوه‌گویان را ببندد.

درادامه هم سه‌مرتبه کلمه هرگز را تکرار می‌کند که: «من به جمهوری‌ اسلامی پشت نمی‌کنم چون آن را حرم می‌دانم.» غلامرضا منصوری در این ویدئو لباس روحانیت بر تن ندارد و می‌گوید:‌ «بابت اینکه به‌عنوان یک روحانی باعث خدشه‌دارشدن احساسات دینی مردم شدم، از رهبری و مراجع و خانواده شهدا عذرخواهی ‌می‌کنم.» در پایان هم می‌گوید که: «امروز و فردا به سفارت ایران مراجعه می‌کنم تا مقدمات بازگشتم به کشور را فراهم کنند و در جلسات دادگاه شرکت کنم.»

* سه: مطرح‌شدن نام این قاضی بازنشسته در پرونده اکبر طبری، به‌دلایل دیگری هم انعکاس وسیعی داشته و عده‌ای درحال مرور پرونده‌هایی هستند که قبلا در اختیار او بوده. منصوری قبلا سرپرست و بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه هم بوده و بنابراین حکم بازداشت خیلی از روزنامه‌نگاران و توقیف روزنامه‌ها را او صادر کرده است. به‌طور مشخص در سال ۹۱ حدود ۲۰نفر از روزنامه‌نگاران طی یک‌هفته بازداشت شدند، از جمله ریحانه طباطبایی، امیلی امرایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، کیوان مهرگان، سلیمان محمدی، پژمان موسوی و … که دستور بازداشت آن‌ها را همین قاضی، غلامرضا منصوری صادر کرده بود.

در این دوروز اخیر خیلی از این روزنامه‌نگاران با دیدن اسم غلامرضا منصوری در پرونده اکبر طبری، در شبکه‌های اجتماعی به ماجرا واکنش نشان دادند. از طرفی گروه شبکه‌ ماهواره‌ای جم هم برای اولین‌بار مدعی شد در سال ۹۱ با حکم همین قاضی، اعضای خانواده سعید کریمیان، مدیر این شبکه در ایران بازداشت شدند.

طبق این ادعا آن زمان از سعید کریمیان خواسته شده که شبکه جم را تعطیل کند تا خواهر و برادرانش آزاد شوند که اما با وجود تعطیلی ۱۰روزه این شبکه‌ بازهم این افراد آزاد نمی‌شوند. یکی دیگر از پرونده‌های جنجالی که رسیدگی آن برعهده منصوری بوده، پرونده فاضل لاریجانی است و مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری دیروز در توئیتی نوشت:‌ «غلامرضا منصوری همان بازپرس پرونده فاضل لاریجانی با ابلاغ ویژه بوده. راستی از نتیجه آن پرونده چه خبر؟ زیبا نیست؟» وب‌سایت رویداد ۲۴ نوشته، غلامرضا منصوری بازپرس پرونده مهدی هاشمی هم بوده.

*** اولین تصاویر متهم متواری پرونده اکبر طبری
در جریان اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه، از متهمی به‌نام مصطفی نیازآذری هم اسم برده شد که البته متواری است. بنابر اظهارات نماینده دادستانی، این متهم ردیف پنجم با تشکیل ۱۰شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده است. او یک‌مرتبه در دی‌ماه سال ۹۰ بازداشت شده اما با اعمال نفوذ و دخالت اکبر طبری حکم برائت گرفته بود.

در مقابل البته رشوه پر و پیمانی هم به اکبر طبری داد؛ نزدیک به ۱۵هزار متر مربع زمین و سه‌طبقه ویلای لوکس در بابلسر به ارزش ۴۳میلیارد تومان. ویلای اهدایی هم به‌صورت غیرمستقیم به‌واسطه فردی به‌نام بهرام حیدری‌فر، به همسر اکبر طبری منتقل شده. دیروز خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضائیه، برای اولین بار تصاویر واضحی از این متهم فراری در دسترس عموم قرار داد.

پیش‌تر وب‌سایت اعتماد آنلاین درباره او نوشته بود:‌ «مصطفی نیازآذری متولد ۱۳۵۷ و فرزند کیومرث نیاز‌آذری است. کیومرث نیازآذری تا سال ۸۵ به‌طور پیوسته ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را عهده‌دار بود که پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت بیش از ۱۰سال ریاست دانشگاه آزاد مازندران را عهده‌دار شد که با آمدن ولایتی او از این سمت برکنار شد.

کیومرث نیازآذری پسرعموی حسین نیازآذری یکی از نمایندگان شهر بابل هم در مجلس نهم و هم در مجلس دهم است. حسین نیاز‌آذری قبل از تکیه‌زدن به مسند نمایندگی در زمان محمود احمدی‌نژاد، ریاست آب و فاضلاب تهران بزرگ و قائم‌‌مقامی شرکت آب و فاضلاب استان تهران را عهده‌دار بود.»

توضیحات

*

توضیحات

اولین تصویر متهم متواری پرونده اکبر طبری

کدخبر: ۳۳۲۹۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر