کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۸۶۵
تاریخ خبر:

قاب تاریخ | چمران و یزدی، قادری و گلزار و تشییع رضا‌خان

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن گالری تصویری را ورق بزنید.

*** قاب تاریخ ۱
‌ توپ مخصوص حمل جنازه رضاخان، هنگام عبور از میدان توپخانه - ‌ هفدهم اردیبهشت ۱۳۲۹٫ رضا خان که در تبعید و در سن ۶۸سالگی در ۴ مرداد ۱۳۲۳ به‌علت حمله قلبی در ژوهانسبورگ درگذشت‌، جنازه او پس از مرگ وی به مصر منتقل و در آنجا مومیایی و به‌ مدت شش سال در مسجد رفاعی نگهداری شد. محمدرضا پهلوی پس از به دست گرفتن قدرت و آرام شدن نسبی اوضاع کشور تصمیم گرفت جسد پدرش را به ایران بازگرداند. (کافه تاریخ)

*** ‌قاب مشاهیر ۱
پوستر تبلیغاتی ابراهیم یزدی و دکتر چمران، اعضای نهضت آزادی ایران برای انتخابات اولین دوره مجلس که توسط مخالفان‌شان مخدوش شده است- زمستان ۱۳۵۸٫( عکس: آرشیو ملی ایران)

*** ‌قاب مشاهیر ۲
نیمکت خاطره‌ها؛ محمود خوردبین، ولی صالح‌نیا، دکتر قربانی، عباس کارگر، علی خادم، فرامرز میرزایی، داو‌د پاداش، کاظم سیدعلیخانی و … علی صالح‌نیا (خردسال) بهار ۱۳۶۵ (فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

*** ‌قاب مشاهیر ۳
ایرج قادری، محمود کاکاوند، رضا گلزار و نوشین حسین‌خانی در پشت صحنه فیلم سام و نرگس - سال ۱۳۷۹

*** قاب تاریخ ۲
بریده جراید؛ تبلیغ نوشابه پپسی‌کولا- سال ۱۳۳۶ (چاپ عصر)

توضیحات

قاب تاريخ 1

توضیحات

قاب مشاهير 1

توضیحات

قاب مشاهير 2

توضیحات

‌قاب مشاهير 3

توضیحات

قاب تاريخ 2

کدخبر: ۳۸۸۸۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر