کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۸۲۳
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| هولدن و کوکاکولا و پپسی‌کولا و زن قجری

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی كليلی ‌| ‌با قاب تاريخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته مي‌كنيم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر كمتر ديده ‌شده‌اي استفاده شده که تماشاي آنها خالی از لطف نيست. عكس‌هايي از مشاهير تاريخ معاصر ايران، شهرهاي ايران، خودروهای نوستالژیک، عكس‌هاي فوتبالي‌ و… براي ديدن تصاوير و شرح آن ادامه مطلب را بخوانيد.

‌قاب نوستالژی 1
داروخانه تخت جمشید در یکی از خیا‌بان‌های ‌تهران - دهه 50.

‌قاب نوستالژی 2
انبار نوشابه کوکاکولا و پپسی‌کولا ‌در بازار تهران - دهه 50. (تهران پریروز)

‌قاب ‌نوستالژی 3
باجه تلفن عمومی در تهران - سال 1376. (آژانس عکس ایران)

‌قاب نوستالژی 4
خودروی هولدن ‌مقابل هتل هیلتون تهران - دهه 40 شمسی؛ تاسیس نام تجاری هولدن به قبل از اختراع اتومبیل، سال۱۸۵۶ و ساخت زین اسب باز‌می‌گردد. هولدن سپس از سال ۱۹۰۸ تبدیل به شرکت خودروسازی شد. هولدن اما از سال۱۹۳۱ زیرشاخه جنرال موتورز آمریکا شد. عموم تولیداتش معمولا با تکنولوژی جی‌ام اما زبان طراحی خاص خودش بود.

این کارخانه با وجود اینکه در استرالیا بسیار پرطرفدار بود اما از سال‌ها قبل صحبت از توقف تولید کرد و مدتی کوتاه هم به واردات اتومبیل روی آورد‌. هولدن ‌‌پیش از انقلاب به ایران هم راه یافت و حتی نمایندگی در تهران تاسیس کرد اما اثری از خودروهایش به‌جز این عکس‌ ‌‌باقی نمانده. خودرویی که در تصویر می‌بینید، از سری سدان‌های EH هولدن است که در سال‌های۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ تولید شد. این خودرو‌ ‌‌ بخشی از سرویس حمل و نقل اتوتوکل بود.(کلاسیکوپدیا)

‌قاب تاریخ
تصویری از لباس و زیورآلات یک زن در دوره قاجار (هستان)

کدخبر: ۵۱۹۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر