کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۲۳۰۹
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| مریلا و نیکی و فوزیه و سیل تهران

‌روزنامه هفت صبح،‌ مرتضي كليلي ‌| ‌با قاب تاريخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته مي‌كنيم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر كمتر ديده ‌شده‌اي استفاده شده که تماشاي آنها خالی از لطف نيست. عكس‌هايي از مشاهير تاريخ معاصر ايران، شهرهاي ايران، خودروهای نوستالژیک، عكس‌هاي فوتبالي‌ و… براي ديدن تصاوير و شرح آن ادامه مطلب را بخوانيد.

قاب مشاهیر
عکسی مربوط به ‌23سال پیش از مریلا زارعی، نیکی کریمی، تهمینه میلانی و محمد نیک‌بین در مشهد؛ ‌‌میلانی سال 1377 فیلم «دو زن» را ‌‌ساخت.‌ محمدرضا فروتن، آتیلا پسیانی و حسن جوهرچی از دیگر بازیگران این فیلم بودند.این عکس ‌سال 1378 موقع اکران فیلم در مشهد گرفته شده است.

قاب تاریخ 1
سال 1365 در جریان بارندگی و جاری شدن آب، ‌‌مردم اینگونه ‌ از کوچه و خیابان عبور می‌کردند.

قاب تاریخ 2
عکسی دیگر از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در یکی از خیابان‌های تهران در سال 1365 را ببینید.

قاب تاریخ 3
تصویر ‌محمد‌رضا پهلوی و ‌فوزیه ‌‌فواد روی جلد مجله اطلاعات هفتگی - آذر ‌1323. محمدرضا ‌ و فوزیه ‌‌سال ۱۳۱۷ ازدواج کردند. ‌رویدادی که فراتر از یک وصلت به شمار می‌رفت و پیوست‌های مهم سیاسی داشت. در فهم دلایل ازدواج پرسرعت و دیکته‌شده محمدرضا ‌ با فوزیه‌‌، نمی‌توان از پیشینه روابط سیاسی - فرهنگی ایران و مصر و ایضاً از فراز و فرودهای تاریخی آن چشم پوشید. روابط ایران و مصر تا پیش از روی کار آمدن پهلوی اول، روابط چندان گسترده‌ای نبود‌ اما بعد از بر تخت نشستن رضاخان و شکل‌گیری رژیم پهلوی، روابط دو کشور ‌گسترش پیدا کرد.

قاب نوستالژی
عكس از بالاي پل عابر پياده‌ مخبرالدوله - خيابان سعدي شمالي- سال 1356 (تهرانيكا)

کدخبر: ۴۹۲۳۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر