کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۹۶۹
تاریخ خبر:

قاب تاریخ | سربازی ‌قاسم‌خانی، سفر هویدا و عکاسخانه آنتوان

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب نوستالژی ۱
زندگی روزمره در سطح شهر تهران - سال ۱۳۷۶؛ ازدحام مسافران منتظر تاکسی و اتوبوس. عمده عکس‌های این دهه را که نگاه می‌کنیم ظاهرا مردم از کمبود اتوبوس و تاکسی رنج می‌بردند. ‌(آژانس عکس ایران)

قاب تاریخ ۱
دلیل سفر هویدا به آذربایجان؛ ‌در سند ساواک به تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۴۴ آمده است: حاج محمد نمازی‌ که اکنون در رامسر به‌سر می‌برد، ضمن صحبت‌های خصوصی خود اظهار کرده: علت مسافرت اخیر هیات دولت به استان آذربایجان این بوده که مقامات آمریکایی مقیم ایران از نزدیکی اخیر ایران و شوروی و همچنین احداث سد ارس و غیره ناراحت و بیمناک می‌باشند و مسافرت آقای نخست‌وزیر و سایر وزرای کابینه و وعده‌هایی که برای ایجاد کار و صنایع و آبادی استان آذربایجان داده شده، به منظور رقابت با فعالیت‌های دولت شوروی می‌باشد. امیرعباس هویدا به روایت اسناد ساواک (پایگاه اطلاع‌رسانی ‌پژوهشکده تاریخ معاصر)
شرح عکس: ملاقات امیرعباس هویدا با ریچاردسون سفیر آمریکا در ایران

قاب تاریخ ۲
شهربانی شهرستان الیگودرز در دهه ۵۰٫ (از صفحه عیسی اصولی)

قاب مشاهیر
عکسی از دوران سربازی مهراب قاسم‌خانی در کرمانشاه - سال ۱۳۷۱ که در صفحه شخصی خود منتشر کرده. مهراب متولد آذر ۱۳۵۰ است و در این عکس ۲۱ ساله است.

قاب تاریخ ۳
دختربچه و عروسکش. از آنچه در پایین عکس نوشته شده، ظاهرا این عکس در عکاسخانه آنتوان سوروگین عکاس روس‌تبار مقیم ایران و حوالی انقلاب مشروطیت یعنی ۱۱۵ سال قبل گرفته شده است. عکاسی سوروگین در خیابان علاالدوله (فردوسی) قرار داشت. (از صفحه علی ملیحی)

کدخبر: ۴۲۹۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر